5روش برای بهبود بازگشت سرمایه در بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا برای هدایت ترافیک به وب سایت شما، هدایت مشتریان از طریق قیف فروش، افزایش فروش و تثبیت شما به عنوان یک مرجع در زمینه کاری بسیار مهم است. با این حال، بدون یک استراتژی محتوای موثر، می‌توانید سرمایه‌های بیشتری را در کمپین خود سرمایه‌گذاری کنید و در عین حال حداقل بازدهی را دریافت کنید. اگر بازگشت سرمایه مورد انتظار را از کمپین بازاریابی خود دریافت نمی کنید، در اینجا پنج راه برای به دست آوردن بیشتر از محتوای خود بدون سرمایه گذاری بیشتر آورده شده است.

1. محتوای متناسب با مخاطب هدف خود ایجاد کنید

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تأثیرگذاری و مرتبط‌تر کردن کمپین بازاریابی، ایجاد محتوایی است که مخاطب ایده‌آل شما را هدف قرار دهد. با تعریف مشتریان هدف خود شروع کنید و به سن، جنسیت، شغل، درآمد خانوار، وضعیت تاهل، سرگرمی ها، وضعیت زندگی و ویژگی های شخصیتی آنها توجه کنید.

در مرحله بعد، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی نقاط درد، نیازها و علایق آنها انجام دهید، سپس محتوای باکیفیتی ایجاد کنید که اعتبار مشتریان هدف را بررسی کند. این به شما کمک می کند مشتریان بیشتری جذب کنید، آنها را وادار کنید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند و حتی محصولات و خدمات شما را خریداری کنند.

2. محتوای ماندگار منتشر کنید

در حالی که ایجاد محتوای پرطرفدار با کیفیت بالا ترافیک قابل توجهی را به وب سایت شما جذب می کند، محتوا اغلب به سرعت قدیمی می شود. این امر باعث می شود که پست شما برای مخاطبان هدف و موتورهای جستجو مانند بینگ و گوگل جذاب نباشد و بازده سرمایه شما را به حداقل برساند. به همین دلیل، باید روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا تمرکز کنید که به فصل، مد، روند یا چرخه جدید مرتبط نباشد. محتوای ماندگار حاوی اطلاعات دقیقی است که در طول سال‌ها مرتبط، مفید و واقعی باقی می‌ماند و به شما امکان می‌دهد به ترافیک وب‌سایت خود ادامه دهید و برای مدت طولانی سرنخ‌های بیشتری ایجاد کنید.

3. محتوا را تغییر دهید

با استفاده مجدد از هر قطعه محتوایی که ایجاد می کنید حداکثر استفاده را ببرید. به جای سرمایه گذاری زمان و پول بیشتر برای ایجاد یک پست وبلاگ دیگر، استراتژی هایی را برای استفاده از مقالات منتشر شده از قبل به روش های مختلف در نظر بگیرید. در اینجا روش های مختلفی برای استفاده مجدد از محتوای همیشه سبز وجود دارد:

پست های مختلف وبلاگ را در یک کتاب الکترونیکی جمع آوری کنید

پادکست ها و ویدیوها را بر اساس وبلاگ ها یا مقالات منتشر شده ایجاد کنید

ایجاد وبلاگ بر اساس محتوای ویدیویی

اینفوگرافیک ها را بر اساس داده های پست های وبلاگ خود ایجاد کنید

4. محتوای خود را به طور منظم به روز و بهینه کنید

حتما پست های وبلاگ قدیمی را با اطلاعات جدید بهینه سازی و به روز کنید تا محتوای خود را مرتبط و تازه نگه دارید. به روز رسانی و بهینه سازی محتوا همچنین می تواند سئو را بهبود بخشد زیرا موتورهای جستجو پست های بهینه شده را به عنوان محتوای جدید دسته بندی می کنند. این به شما امکان می دهد ترافیک سایت خود را افزایش دهید و ROI بازاریابی محتوای خود را افزایش دهید. روش های زیر برای به روز رسانی محتوای قدیمی هستند:

آمار و داده های قدیمی را حذف کنید

دکمه های فراخوان را در محتوای خود بگنجانید

محتوای خود را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید

لینک های خراب را به روز کنید

فراداده با کیفیت را ترکیب کنید

5.محتوای خود را تبلیغ کنید

تولید محتوای باکیفیت کافی نیست. شما همچنین باید با ایجاد یک استراتژی قوی برای ارتقای محتوا به مخاطبان هدف خود کمک کنید تا آن را پیدا کنند. ارسال ایمیل برای مشترکین خود با پیوندهایی به محتوای شما، پیوند دادن پست ها به اکانت های شبکه های اجتماعی و ارائه جوایز به مشتریانی که محتوای شما را می خوانند و به اشتراک می گذارند، در نظر بگیرید. این امر باعث آگاهی بیشتر از برند می شود و شما را قادر می سازد به اهداف بازاریابی محتوایی خود دست یابید.

پی نوشت

ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا به خوبی برنامه ریزی شده نیاز به زمان، تلاش و هزینه دارد. با ایجاد محتوای همیشه سبز متناسب با مشتریان هدف خود، استفاده مجدد و بهینه سازی محتوای موجود و ایجاد یک استراتژی ارتقای محتوا، بیشترین بهره را از بازاریابی محتوای خود ببرید و بازگشت سرمایه را بهبود بخشید.

برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.