9 مشکل برتر بازاریابی محتوا و نحوه غلبه بر آنها

9 مشکل برتر بازاریابی محتوا و نحوه غلبه بر آنها

بازاریابی محتوا به شما این امکان را می دهد که دقیقاً در لحظه ای که مشتریان به دنبال چیزی هستند، به آنها دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب آن ها را با ارائه اطلاعات مفید و مرتبط که به پاسخ به سؤالات آنها یا حل مشکلاتشان کمک می کند، به سمت برند خود جذب می کنید.

در سال 2021، 79 درصد از بازاریابان B2B گزارش دادند که سازمان آنها یک استراتژی بازاریابی محتوا دارد. 42 درصد از بازاریابان B2C گزارش دادند که سازمان آنها یک استراتژی بازاریابی محتوای مستند دارد (از 33 درصد در سال قبل). بنابراین می توانید ببینید که چه تعداد از بازاریابان شروع به درک اهمیت محتوا برای کسب و کار خود کرده اند.

هر چیزی از پست وبلاگ گرفته تا ایمیل ها، تصاویر، اینفوگرافیک ها، ویدیوها یا کاغذهای سفید می تواند برای ارائه تخصص و رهبری فکری به مخاطبان هدف شما استفاده شود تا آنها را تشویق به تعامل با برند شما و در نهایت خرید از شما کند.

در حالی که بازاریابی محتوا بخش بسیار مهم و موثری از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است، چند چالش بازاریابی محتوا نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه بود که برای ایجاد یک استراتژی موفق باید برطرف شوند.

چالش شماره 1: تولید محتوای با کیفیت بالا

محتوای با کیفیت بالا بیش از هر تکنیک دیگری بر تصمیمات خرید مشتری شما تأثیر می گذارد. محتوا ممکن است یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تبلیغ کسب‌وکار شما باشد، اما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. کیفیت محتوای شما نه تنها بر نحوه عملکرد آن در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) بلکه بر نحوه واکنش مخاطبان هدف شما و تعامل با آن تأثیر مستقیم خواهد داشت.

هر محتوایی که تولید می کنید باید متفاوت و بهتر از هر چیز دیگری باشد. محتوای شما باید چیزی را در اختیار مشتریان شما قرار دهد که برای آنها ارزش دارد، در غیر این صورت آنها برمی‌گردند و از طریق SERP (صفحه‌های نتایج موتور جستجو) به عقب نگاه می‌کنند تا محتوایی را که می‌خواهند به آنها ارائه دهد.

اگر در تولید محتوا مهارت ندارید، دانستن اینکه محتوای باکیفیت چگونه به نظر می رسد و چه چیزی می تواند به مشتریان شما ارائه دهد ممکن است دشوار باشد. برای اطمینان از اینکه چیزی بهتر یا متفاوت ارائه می دهید، نگاهی به آنچه رقبا انجام می دهند و نحوه عملکرد محتوای آنها در SERP ها بیندازید و درک کنید که چه نوع محتوایی را باید تولید کنید.

تفاوت این است که شما باید از کیفیت محتوای رقبای خود فراتر رفته و چیزی کمی متفاوت به مشتریان خود ارائه دهید.

چالش شماره 2: ایجاد محتوا به طور مداوم

برای اینکه محتوای شما مؤثر و تأثیرگذار باشد، باید به طور مداوم محتوا تولید کنید. شما می خواهید به عنوان یک رهبر فکری یا متخصص در صنعت خود دیده شوید و محتوا به شما این امکان را می دهد. با این حال، اگر صفحه وبلاگ یا وب سایت شما فقط با چند قطعه محتوای تولید شده با فاصله چند ماه پر شده باشد، برای تأثیرگذاری بر محتوای خود تلاش خواهید کرد.

در حالت ایده‌آل، باید حداقل ماهانه چند قطعه محتوا تولید کنید – بیشتر بهتر است، تا شروع به دیدن نتایج حاصل از تلاش‌های بازاریابی محتوای خود کنید. برای اطمینان از تولید محتوای کافی به طور منظم، توصیه می شود یک استراتژی و برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنید که حداقل شش ماه آینده را پوشش دهد.

یک استراتژی واضح باید محتوایی را که باید تولید کنید، زمان و چه کسی آن را تولید خواهد کرد، مشخص کند. این به شما کمک می کند کمپین های بازاریابی محتوای خود را اولویت بندی کنید و به ذینفعان خود نشان دهید که چقدر برای رشد کسب و کار اهمیت دارد. این باعث صرفه جویی در زمان در درازمدت می شود زیرا به شما یک طرح کلی واضح از آنچه نیاز دارید و چه زمانی به دست آورید ارائه می دهد و شما را از دستیابی به چیزی برای نوشتن یک بار در ماه یا یک بار در هفته نجات می دهد.

چالش شماره 3: همسو کردن محتوای خود با سفرهای مشتری و شخصیت های مشتری

بسیاری از بازاریابان تلاش می کنند تا محتوای خود را با مراحل مختلف خرید مشتری و شخصیت های مختلف مشتری هماهنگ کنند.

همه مشتریان شما متفاوت هستند. آنها ممکن است علایق و ارزش های مشابهی داشته باشند، اما همچنان متفاوت هستند و ترجیح می دهند محتوا را به روش های مختلف مصرف کنند. اگر استراتژی محتوایی دارید، باید از قبل ایده ای داشته باشید که شخصیت های مشتری شما چه کسانی هستند.

از این برای فکر کردن در مورد محتوایی که می خواهند مصرف کنند و نحوه مصرف آن استفاده کنید. شما می‌توانید محتوای یکسانی را در قالب‌های مختلف تغییر دهید تا مناسب این مشتریان باشد.

علاوه بر این، باید مطمئن شوید که محتوای شما نیازهای مشتریان شما را در هر مرحله از فرایند خرید آنها برآورده می کند. اطمینان از اینکه مشتریان خود را با محتوای مناسب در زمان مناسب هدف قرار می دهید می تواند چالش بزرگی باشد.

47٪ از خریداران حداقل 3-5 قطعه محتوا را قبل از تماس با یک تجارت مشاهده می کنند. 82 درصد از مشتریان پس از خواندن محتوای یک برند، دیدگاه مثبت تری نسبت به یک برند دارند. این نشان می دهد که چقدر مهم است که مطمئن شوید اطلاعات را در طول فرایند خریدار ارائه می کنید، نه فقط در بالای قیف.

برای غلبه بر این چالش، قبل از خرید از شما، بنشینید و به شخصیت  مشتریان خود و مسیری که طی می کنند نگاه کنید. بخش هایی از محتوا را ترسیم کنید که به آنها کمک می کند تا آنها را از طریق قیف فروش خود عبور دهید و آنها را در مکان های مناسب ایجاد و به اشتراک بگذارید.

چالش شماره 4: اندازه گیری بازگشت سرمایه

از لحاظ تاریخی، اندازه گیری بازگشت سرمایه (ROI) استراتژی بازاریابی محتوای شما بسیار دشوار بوده است. ارتباط دادن تبدیل‌ها و معیارها به بخش‌های خاصی از محتوا و اندازه‌گیری و ارزیابی تأثیر آن بر نتیجه کسب‌وکار می‌تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، غیرممکن نیست.

ROI استراتژی بازاریابی محتوای شما ذهنی است و بر اساس اهداف یا ماموریت کسب و کار شما است.

برای اندازه‌گیری مؤثر بازگشت سرمایه، مهم است که قبل از شروع، آنچه را که می‌خواهید بازاریابی محتوایتان انجام دهد، مشخص کنید. آیا به دنبال جذب ترافیک بیشتر به وب سایت خود هستید؟ آیا می خواهید سرنخ ایجاد کنید؟ آیا می خواهید به یک رهبر فکری در صنعت خود تبدیل شوید؟

اگر ندانید که از طریق محتوای خود به دنبال چه چیزی هستید، تشخیص موفقیت یا عدم موفقیت آن بسیار دشوار خواهد بود.

شروع به تولید، انتشار و به اشتراک گذاری محتوا بدون اینکه بدانید چرا این کار را انجام می دهید، درک تأثیر آن را در دراز مدت دشوار می کند. تعیین اهداف روشن و دانستن اینکه چگونه آنها را دنبال می کنید به شما کمک می کند تا موفقیت تلاش های خود را ارزیابی کنید و به شما کمک می کند تا زمان و منابع صرف شده را نیز توجیه کنید.

تولید محتوای با کیفیت بالا به طور مکرر و مداوم یک کار ماهرانه است که می تواند زمان بر باشد. کمبود زمان می تواند بسیاری از کسب و کارها را نتوانند به طور مداوم محتوا تولید کنند. شما ممکن است یک تجارت کوچک یا یک تجارت بزرگ بدون ظرفیت کافی باشید.

مهم نیست که چه کسی هستید، نداشتن منابع برای تولید محتوا چالشی است که بسیاری از کسب و کارها با آن دست و پنجه نرم می کنند. اغلب می‌توان آن را در انتهای فهرست قرار داد، زیرا شما بر روی کارهای مهم‌تر تمرکز می‌کنید – مانند اجرای روزانه کسب‌وکارتان.

کمبود بودجه یکی دیگر از موانع بزرگی است که مشاغل در بازاریابی محتوا با آن روبرو هستند. تولید محتوا می تواند در داخل انجام شود یا می توانید آن را برون سپاری کنید. در هر صورت، تولید به زمان و بودجه نیاز دارد.

اگر فردی با تجربه در تولید محتوا در داخل ندارید، بهترین راه حل ممکن است برون سپاری به شرکت دیگری باشد که می تواند وقت خود را برای کمک به ایجاد محتوای مناسب برای کسب و کارتان و توزیع آن در مکان های مناسب اختصاص دهد.

چالش شماره 6: انتخاب کانال های مناسب

با بسیاری از کانال‌های بازاریابی و پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی موجود، دانستن اینکه دقیقاً کجا محتوای خود را توزیع کنید می‌تواند یک چالش باشد. همیشه روی کانال هایی تمرکز کنید که به بهترین نحو شما را با مشتریان هدفتان مرتبط می کند.

ممکن است کمی آزمون و خطا طول بکشد تا بفهمید کدام پلتفرم برای شما بهتر کار می کند، اما مهم است که پلتفرم های مناسب برای کسب و کار خود را پیدا کنید. اگر همه جا و هر جا پست کنید، ممکن است تلاش ها و بودجه بازاریابی خود را در مکان های اشتباه هدر دهید و هرگز با محتوای خود به افراد مناسب دست نیابید.

برای شناخت مشتریان و پلتفرم هایی که از آنها استفاده می کنند و با آنها تعامل دارند، وقت بگذارید. شخصیت های خریدار شما باید در این مورد کمک کنند و اگر مدتی است که کسب و کار خود را اداره می کنید، باید ایده ای از بهترین کانال ها برای خود داشته باشید. به عنوان مثال، اگر شما یک کسب و کار B2B هستید، لینکدین بستر مناسبی است. با این حال، این بهترین مکان برای B2C نیست!

چالش شماره 7: افزایش رقابت

با وجود بسیاری از مشاغل مختلف، حجم عظیمی از محتوا نیز وجود دارد! موضوع شما هر چه باشد، احتمالاً تجارت دیگری نیز در مورد آن صحبت کرده است.

بسیاری از کسب‌وکارها برای جلب توجه مشتریان مشابه با یکدیگر رقابت می‌کنند، بنابراین مشاهده آنلاین محتوای شما توسط افراد مناسب و مهم‌تر از همه، جلب مشارکت ممکن است دشوار باشد.

به کاری که رقبای شما انجام می دهند نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که محتوای شما چیزی بیشتر یا متفاوت برای برجسته کردن آن ارائه می دهد. همانطور که رقابت در صنعت شما افزایش می یابد، انتظارات مشتری شما نیز بالاتر می رود، به این معنی که محتوای شما باید بهتر و بهتر شود.

اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که منتشر می کنید و به اشتراک می گذارید تا جایی که می تواند خوب باشد و این را در درازمدت حفظ کنید تا به ساختن و درگیر شدن با مخاطبان خود ادامه دهید.

چالش شماره 8: تغییر به سمت ارتقای پولی

همانطور که چشم انداز محتوا بیشتر و بیشتر به سمت اولویت بندی تبلیغات پولی تغییر می کند، گاهی اوقات ایجاد محتوای عالی کافی نیست.

شبکه‌های اجتماعی ارگانیک هنوز راهی عالی برای ارائه محتوای شما هستند، اما پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر و لینکدین روش‌های پولی را برای تقسیم‌بندی مخاطبان ارائه می‌دهند تا به شما کمک کنند به افراد مناسب دسترسی پیدا کنید. در نتیجه، این پلتفرم‌ها اکنون بر پرداخت هزینه تمرکز می‌کنند تا محتوای شما را در مقابل افراد مناسب و در کانال‌های مناسب قرار دهند.

اگر به دنبال ایجاد فالوور در رسانه های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر هستید، ایده خوبی است که گزینه های تبلیغات پولی را بررسی کنید. شما مقدار زیادی از زمان و منابع را صرف ایجاد محتوای با کیفیت می‌کنید، بنابراین داشتن بودجه برای اطمینان از اینکه مردم واقعاً آن را می‌بینند باید بخشی از برنامه شما باشد.

اگر در حال حاضر فالوورهای شبکه های اجتماعی بیشتری دارید، ممکن است متوجه شوید که رسانه های اجتماعی ارگانیک برای شما خوب عمل می کنند و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کنند.

چالش شماره 9: بی حوصلگی و انتظارات غیر واقعی

مهم نیست که تیم بازاریابی محتوای شما چقدر بزرگ است یا بودجه شما چقدر است، ممکن است سال ها طول بکشد تا محتوای شما شروع به نشان دادن نتایج کند. چه در حال تولید محتوا برای سئو باشید و چه بخواهید در SERP ظاهر شوید، یا بخواهید بازاریابی محتوای شما شروع به جذب سرنخ کند، زمان می برد.

ایجاد مخاطب و ایجاد اعتبار برای برند شما یک استراتژی بلند مدت است که باید در کنار استراتژی های کوتاه مدت مانند جستجوی پولی اجرا شود. اگرچه بازاریابی محتوا برای نشان دادن نتایج به زمان نیاز دارد و منابع زیادی را به خود اختصاص می دهد، اما یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی است که می توانید از آن استفاده کنید و تا سال های آینده نتیجه را ببینید.

بسیاری از بازاریابان محتوا با مدیرانی روبرو هستند که انتظارات غیرواقع بینانه ای در مورد نتایجی که می توانند از بازاریابی محتوا و سرعت آن داشته باشند دارند. آنها به استراتژی های بازاریابی سنتی عادت کرده اند که بازده سرمایه گذاری فوری را فراهم می کند.

در حالی که بازاریابی محتوا تعدادی چالش را به همراه دارد، سود حاصل از یک استراتژی موثر می تواند بسیار بیشتر از این چالش ها باشد. ایجاد یک استراتژی که بتوانید به آن پایبند باشید، اهداف و مخاطبان خود را درک کنید و محتوای با کیفیت بالا و ثابت ایجاد کنید، تضمین می کند که بهترین نتایج را از محتوای خود بگیرید و بر چالش های فوق غلبه کنید.

با تیم ما در پازل تماس بگیرید تا در مورد اینکه چگونه می‌توانیم به شما در رفع نیازهای بازاریابی محتوا کمک کنیم، بیشتر بدانید.