استراتژی بازاریابی

چگونه استراتژی بازاریابی B2B (Business to Business) خود را در سال 2022 ارتقا دهیم؟

همین حالا با 20% تخفیف پکیج هویت بصری خریداری کنید.

نام برند پر زرق و برق و سابقه شرکت معتبر دیگر خریداران را تحت تاثیر قرار نمی دهد. مردم به روش هایی  نیاز دارند که بتوانند مشکلاتشان را بدون هیچ زحمتی به خوبی حل کنند،. میزان اعتماد یک مشتری  به یک شرکت تا حد زیادی به کیفیت خدمات آن بستگی دارد.

بنابراین چگونه می توانید ارزش افزوده محصول خود را در یک نگاه آشکار کنید؟

خدمات بهتر به معنای استراتژی های بازاریابی قوی تر است

بستن معاملات خوب می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. برای اینکه پیشنهاد خود را جذاب‌تر و رقابتی‌تر کنید، در نظر بگیرید که آیا محصول شما دارای مزایای قابل توجهی برای کاربر است یا خیر.

کیفیت ارائه های دمو نیز تحت تأثیر مزایای کاربر است. به جای اینکه نمایندگان فروش آموزش هایی ارائه دهند که تماشای آن ها چندان جالب نیست، می توانند بر ارزش افزوده ای که دستگاه برای مشتریان به ارمغان می آورد تمرکز کنند.

حتی اگر استراتژی بازاریابی و فروش شما تا حد بالایی جذاب باشند، مشکلات قابلیت استفاده می تواند وعده های شما را تضعیف کند. این واقعیت را در نظر بگیرید که مشتریان شما به قضاوت های خود بیشتر از پیشنهاد شما اعتماد دارند. به آنها فرصت دهید تا کیفیت را در یک نگاه درک کنند.

در ادامه نحوه بهبود محصول و همچنین استراتژی بازاریابی آورده شده است:

1. حذف آموزش اجباری

به دلیل استفاده گسترده از گوشی های هوشمند، مردم با انتظارات زیادی به خدمات و یا محصول جدید شما نزدیک می شوند. بنابرین وقتی آنها را مجبور ‌کنید که جلسات آموزشی را پشت سر بگذارند و یا در پاپ آپ های آزاردهنده  مشاوره ارائه دهید، می‌توان گفت که علاقه‌شان را از دست داده‌اید.

به این موضوع فکر کنید: آموزش یک مانع برای پذیرش است و به منابع ارزشمندی (مانند زمان و پول) نیاز دارد در نتیجه فقط با گذشت زمان نتیجه می دهد.

بسیاری از شرکت ها معتقدند که خلاص شدن از آموزش های مورد نیاز یک مساله سخت افزاری یا نرم افزاری است، اما این یک تصور اشتباه است. از آنجایی که آموزش رابط بین شخص و محصول یا خدمات شماست، تغییر در ساختار آن می تواند معجزه کند.

نیازی به درگیری با فناوری نیست! استراتژی طراحی UX می تواند آموزش ها و جلسات آموزشی را با ساده سازی فرآیندهای پیچیده به امری پیش پا افتاده تبدیل کند.

2. عملکردهای پیشگیری از خطا

اشتباه کردن یک امر انسانی و همچنین بسیار پرهزینه است. افراد اغلب مجبورند وظایف مهمی را در موقعیت ها و محیط های پرفشار انجام دهند.

وقتی اشتباه می تواند به معنای تاخیر در تولید و یا از دست دادن جان انسان باشد، جای تعجب نیست که مشتریان  مایل به پرداخت بیشتر برای خدماتی  دور از خطا باشند.

دکمه های نادرست یا جریان های غیرمنطقی می تواند کاربران را به مسیر اشتباه هدایت کند. همچنین آنها را مجبور می کند تا منابع ذهنی ارزشمند را برای حل وظایف خود به پایان برسانند. محصول شما باید همیشه برای مردم کار کند، نه برعکس.

طراحی هوشمند UX تضمین می کند که رابط اطلاعات کافی در مورد عملکرد هر جزء ارائه می دهد و شامل الگوهای طراحی که به شیوه ای متناقض عمل می کنند، نیست.

3. جلوگیری از سرخوردگی کاربر

چه چیزی باعث می شود افرادی که از خدمات شما استفاده می کنند عصبانی و یا سرخورده  شوند؟ دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد: کار سخت برای نتایج بی اهمیت،  دچار اشتباه شدن توسط مفاهیم یا فرآیندهای انتزاعی که درک آنها دشوار است، یک رابط بسیار پیچیده با عناصر نامناسب، و حتی جریان های کاربر متناقض.

از دیدگاه روابط عمومی، این نویدبخش بررسی های فاجعه بار برای محصول شما است. تنها راه برای از بین بردن ناامیدی کاربران، توسعه یک استراتژی طراحی UX منسجم است. این به شما این امکان را می دهد که هم جزئیات ریز و هم تصویر بزرگ را بررسی کنید تا برای مراحل بعدی آمادگی بیشتری داشته باشید.

کاربران خشمگین فقط تبلیغات بدی نیستند، بلکه مشتریانی هستند که شما در رقابت  از دست می دهید. شاد و سازنده نگه داشتن آنها به نفع همه است، به خصوص به نفع شما. ناامیدی کمتر نیز فشار را از تیم پشتیبانی مشتری شما کم می کند.

4. منابع شناختی را حفظ کنید

افراد با یادگیری، پردازش و به خاطر سپردن اطلاعات به وظایف پاسخ می دهند. هر یک از این عملیات ذهنی از منابع شناختی مانند حافظه کوتاه مدت، حافظه کاری، بار ادراکی و بار شناختی استفاده می کند.

چرا مهم است که محصول شما منابع شناختی را حفظ کند؟ بیایید پزشکی را در نظر بگیریم که از دستگاهی بر روی بیمار استفاده می‌کند، باید روی دستگاه مذکور بیشتر از بیمار تمرکز کند – این شیوه‌ ی درستی نیست. در حالت ایده آل، دستگاه باید به اندازه کافی کاربردی باشد که به کاربر اجازه دهد تا وظایف خود را به درستی انجام دهد.

از طرف دیگر، اگر دستگاه نا مناسب باشد، افراد را سریعتر خسته می کند. تصمیم‌گیری در حالت خستگی منجر به تصمیم‌گیری ضعیف می‌شود، که در سناریوهایی مانند آنچه در بالا توضیح داده شد، می‌تواند تهدیدکننده زندگی باشد.

یک رابط طراحی شده هوشمندانه باید با کار کردن به جای کاربر در صورت امکان، بار کاربر را از بین ببرد. این کار از بهره‌وری کاربر پشتیبانی می‌کند و قابلیت یادگیری را افزایش می‌دهد.

5. افزایش بهره وری

حل کاهش بهره وری چالش برانگیز است، اما یک استراتژی طراحی UX می تواند به کشف چرایی و مکانی که افراد در جریان کارشان گیر می کنند کمک کند.

جنبه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند عملکرد یک حرفه‌ای را خراب کند: زمان پاسخ آهسته سخت‌افزار، خطاهایی با اثرات ضربه‌ای، فرآیندهای غیرمنطقی، و اجزای انتزاعی. اگر تجربه کاربری خدمات شما ضعیف باشد، این می تواند مانند تله کاربران را به دام بیندازد.

تحقیقات در مورد کاربر در چنین شرایطی می تواند روشنگر باشد.بدین منظور تیم طراحی UX برای مشاهده کاربران در حین انجام وظایف روزانه خود به محل می‌روند. آنها به لحظاتی توجه می کنند که کاربران با مشکل مواجه می شوند یا در پی بردن به مرحله بعدی مشکل دارند.

6. جلوگیری از فشار فیزیکی

طراحی UX می تواند در این مورد نیز کمک کند.ایجاد تغییرات به ظاهر ساده در خدمات و یا محصول شما   به منظور  تسهیل تجربیات کاربر باعث می شود افراد عملکرد بهتر با خستگی کمتری  داشته باشند و این امر سبب افزایش محبوبیت شما و خدماتتان در میان مخاطبینتان می شود.

نتیجه گیری

مردم محصولات و خدماتی را دوست دارند که بر نیازهای آنها تمرکز دارد. نه تنها قابلیت استفاده بالا مسیری برای به دست آوردنیک مشتریان وفادار است، بلکه دری را برای رشد نیز باز می کند.

مهمتر از همه، با افزایش قابلیت استفاده از محصول ، مشتریان می توانند کیفیت دستگاه شما را خودشان ارزیابی کنند. تنها یک نگاه کافی است تا آنها متوجه مزایا شوند: اشتباهات کمتر، کارکنان راضی بیشتر و نرخ بهره وری بالاتر.