03 آگوست 6 ابزار رایگان نظارت بر شبکه های اجتماعی: درباره کسب و کار شما چه می گویند؟
آیا می خواهید بدانید که مردم در مورد برند، محصول یا خدمات شما چه می گویند اما به شیوه ای مقرون به صرفه تر؟ ما شما را با این لیست رایگان نظارت بر رسانه های اجتماعی لیست 2022 تحت پوشش قرار دادیم!
در رسانه های اجتماعی صحبت های زیادی وجود دارد. از آنجایی که نظارت بر هر نظر یا منشن برای برندها بسیار طاقت فرسا است، ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی برجسته می شوند. این ابزارها می توانند استرس بین بسیاری از پلتفرم ها را از بین ببرند.
افزایش تقاضا برای شبکه های اجتماعی تأثیر زیادی بر میزان استفاده از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی گذاشت. اکنون، مردم می خواهند در مورد تجربیات خود بحث کنند، پیشنهاداتی ارائه دهند و از سایر کاربران بازخورد بگیرند. بر اساس این نظرسنجی، 59 درصد از مصرفکنندگان در شبکههای اجتماعی به سراغ برندهایی میروند که تجربه خوبی از آن ها داشته اند. نظارت بر این زمینه ها به برندها فرصتی می دهد تا بالقوه خود را شناسایی کنند. با استراتژی مناسب نظارت بر رسانه های اجتماعی، برندها می توانند متوجه تمام مکالماتی که در مورد مشاغل آنها انجام شده است شوند.
از آنجایی که تقریباً هر ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی خدمات همه در یک را ارائه می دهد، برخی از آنها نیازهای خاص تری نسبت به دیگران دارند. به همین دلیل است که ما شروع به رشد سریع تعداد ابزارهای نظارت، گوش دادن، گزارش و تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی مستقل از پلتفرم های رسانه های اجتماعی کردیم.
شکی نیست که این ابزارها، که اهداف متفاوتی دارند، اخیراً به صورت رایگان، پولی یا منبع باز تقسیم بندی شده اند. بنابراین اکنون، این امکان وجود دارد که برای هر درخواست منحصر به فرد، بهترین راه حل های بازاریابی دیجیتال را بیابید. در این پست وبلاگ، ما می خواهیم رویکردی مقرون به صرفه داشته باشیم و بهترین ابزارهای رایگان نظارت بر رسانه های اجتماعی را برای شما پوشش دهیم!
ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی چیست؟
نظارت بر رسانههای اجتماعی فرآیندی مبتنی بر الگوریتم است که کلمات کلیدی، نامگذاریها، مکالمات، وبلاگها، ویکیها، موتورهای جستجو، رسانههای اجتماعی و دیگر پلتفرمهای آنلاین را ردیابی میکند.
به عبارت گسترده تر، یک ابزار نظارت بر رسانه های اجتماعی بر جمع آوری و تجزیه و تحلیل تمام مکالمات در مورد برند شما از طریق شبکه های اجتماعی متمرکز است. اکثر کسب و کارها، به ویژه صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیک، از ابزار نظارتی استفاده می کنند تا بدانند درک عمومی کسب و کارشان چیست. هنگامی که آنها ایده ای از درک خود داشتند، می توانند اقدامات مربوطه را برای ایجاد روابط قوی و همچنین افزایش آگاهی آنلاین انجام دهند.
اگرچه تعداد زیادی از مزایای دیگر وجود دارد که ابزارهای نظارت بر رسانههای اجتماعی میتوانند ارائه کنند، برخی از نرمافزارهای نظارتی ممکن است برای بهرهبرداری از این مزایا هزینههای غیرمنطقی داشته باشند.
به همین دلیل است که ما بهترین ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی را برای نجات جیب شما جمع آوری کرده ایم!
6 ابزار رایگان نظارت بر شبکه های اجتماعی
قبل از شروع، می خواهیم اشاره کنیم که راه حل های نظارتی متعددی در بازار وجود دارد که خدمات پولی را با گزینه های آزمایشی رایگان ارائه می دهد. در این مقاله، شما فقط ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی را به صورت رایگان و برای همیشه خواهید دید.
- Iconosquare
- Mention
- TweetDeck
- BuzzSumo
- Followerwonk
- Google Alerts
Iconosquare
لیست با راه حل عالی نظارت بر رسانه های اجتماعی Iconosquare شروع می شود. راه حل نظارت اجتماعی به آژانسهای دیجیتال و برندها کمک میکند تا برای هر کانال رسانه اجتماعی تصمیمگیری مبتنی بر دادهها بگیرند. ویژگیهای برنامهریزی، گزارشدهی پیشرفته و تجزیه و تحلیل عمیق با یک داشبورد با کاربری آسان ارائه میشوند. Iconosquare امکان مدیریت چند نمایه از یک داشبورد و افزایش کارایی را فراهم می کند.
به حداکثر رساندن عملکرد رسانه های اجتماعی تنها در صورتی امکان پذیر است که هر معیار به خوبی تحلیل شود. بنابراین، Iconosquare داشبورد تجزیه و تحلیل و گزارش قابل تنظیم را ارائه می دهد تا از شما در طول فرآیند تصمیم گیری پشتیبانی کند. سیستم برنامه ریزی هوشمند آن به انتشار خودکار محتوا کمک می کند و بنابراین در وقت شما صرفه جویی می کند. Iconosquare اعلانهای قدرتمندی را در بهترین زمان برای ارسال، برچسبگذاری کاربر، موقعیت جغرافیایی، پیشنمایش فید اینستاگرام و موارد دیگر ارسال میکند.
Mention
Mention بیشتر برای آژانس ها و برندهایی است که می خواهند بر فعالیت ها و مکالمات آنلاین خود نظارت داشته باشند. با استفاده از پلتفرم آسان آن، می توانید آنچه را که مخاطبان در مورد کسب و کار یا خدمات شما می گویند را پیگیری کنید. از آنجایی که Mention به شما فرصت نظارت بیدرنگ میدهد، همیشه درگیر مکالمه خواهید بود. در طرح رایگان، شما قادر خواهید بود تنها 1 هشدار و 1000 منشن دریافت کنید، اما همیشه می توانید برای دریافت جزئیات بیشتر، طرح خود را ارتقا دهید.
خوشبختانه، Mention قابلیتهای گزارشدهی و تحلیلی را برای عمیقتر شدن بینش مخاطبان ارائه میدهد. سیستم گزارش دهی به شما امکان می دهد عبارات جستجو را بر اساس زبان، منبع یا تاریخ نظارت کنید. نکته دیگری که قابل ذکر است این است که بتوانید برای هر کمپین بازاریابی بر اساس چندین کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار خود آلارم تنظیم کنید.
TweetDeck
TweetDeck ابزار نظارتی مفید دیگری برای حسابهای توییتر است که یک داشبورد جامع برای ردیابی کاربران، هشتگها، موضوعات و غیره ارائه میدهد. بنابراین، دیدن همه مکالمات در اطراف شما آسان تر می شود.
وقتی از طریق حساب توییتر موجود خود وارد داشبورد خود می شوید، می توانید توییت کنید یا از شخصی در پلتفرم نام ببرید.
BuzzSumo
در واقعیت، BuzzSumo به عنوان یک نرم افزار بازاریابی محتوا شناخته می شود. با این حال، تولید محتوا بیشتر مربوط به یافتن بهترین موضوع یا رقیبی است که عملکرد خوبی داشته باشد، کشف محبوبترین محتوا در تمام شبکههای اجتماعی با کمک گرفتن از ابزارهای نظارت آسانتر میشود. اگرچه BuzzSumo یک طرح رایگان با دسترسی محدود به ویژگی ها ارائه می دهد، شما می توانید بسته خود را در هر زمان ارتقا دهید.
BuzzSumo به شما این امکان را می دهد که وقتی کلمه کلیدی خود را در وهله اول ذکر کردید، محتوا را مشاهده کنید. همچنین، اگر یکی از رقبای شما کلمه کلیدی را نیز ذکر کند، از طریق پلتفرم به شما اطلاع داده می شود. به لطف داشبورد BuzzSumo، تمام فعالیت ها را به صورت گزارش روزانه، ماهانه یا سالانه در صورت نیاز در هر زمان ذخیره می کند.
Followerwonk
پلتفرم مانیتورینگ Followerwonk به شما امکان می دهد توییتر را جستجو کنید تا شبکه خود را گسترش دهید، ترجیحات مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید و دنبال کنندگان خود را بهینه کنید تا آنچه را که دوست دارند ارائه دهند.
Followerwonkعمیقتر به دادههای مخاطبان توییتر شما میپردازد که فالوورهای شما چه کسانی هستند، چه موضوعاتی را بیشتر توییت میکنند و از چه زمانی تا کجا هستند. این پلتفرم بیشتر برای جستجو از طریق توییتر همانطور که در بالا ذکر شد ترجیح داده می شود. نکته خوب این است که Followerwonk داده ها را به صورت ماهانه به روز می کند.
Google Alerts
اگر میپرسید کدام ابزار نظارت بر رسانههای اجتماعی سادهترین استفاده را دارد، Google Alerts میدرخشد! شما به سادگی می توانید موضوعاتی را که می خواهید نظارت کنید وارد کنید. سپس، به Google اجازه دهید از طریق وب اسکن کند و به شما گزارش دهد که چه زمانی و چند بار ذکر شده است.
حتی میتوانید آلارمهایی تنظیم کنید تا بدانید چه زمانی نام تجاری یا محصول شما ذکر میشود، بنابراین همیشه میتوانید در مسیر درست باشید Google Alerts همچنین منابعی مانند وبلاگها، اخبار، انجمنها را بسته به درخواست شما عمدتاً بر اساس زبان، مکان یا تاریخ تقسیمبندی میکند.
سخن آخر
با در نظر گرفتن همه این ابزارهای رایگان نظارت بر رسانه های اجتماعی، اگر تنها یک راه حل نظارتی را برجسته کنیم، منصفانه نخواهد بود. از آنجایی که هر کسب و کاری نیازهای منحصر به فرد خود را دارد، بهتر است در وهله اول از نیازهای خود آگاه باشید. سپس، می توانید برای انتخاب مناسب برای کسب و کار خود آماده باشید.
اگر نمی خواهید بین پلتفرم ها عجله کنید تا دانش جامع تری داشته باشید، ما این کار را برای شما آسان کرده ایم. بیایید نگاهی به مجموعه ای از بهترین ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی بیندازیم!