استراتژی بازاریابی دیجیتال

15 استراتژی بازاریابی دیجیتال برای موسسات آموزشی در سال 2022

فناوری ابزار غالبی است که به پیشرفت بشرکمک می کند. از نظر پیشرفت فناوری، ما به سطح خاصی رسیده‌ایم که به استقبال فرصت‌های فوق‌العاده می رویم. فناوری باعث ایجاد چندین نوع شغل جدید شده است که حتی چند سال پیش وجود نداشتند.

حتی ماهیت آموزش عالی نیز در این فرآیند دگرگون شده است. مشاغل تازه ایجاد شده نیازمند مجموعه مهارت های تخصصی ویژه ای از کارکنان هستند که تنها توسط مؤسسات آموزشی قابل ارائه هستند. در واقع، دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مؤسسات آموزشی،  دوره‌های جدید هیجان‌انگیز، مبتکرانه و مرتبط را برای میلیون‌ها دانشجو ارائه می‌کنند.

 

با توجه به گسترش دامنه فناوری و مجموعه مهارت‌های جدیدتری که نیاز دارد، تمرکز اصلی دوره‌های آموزش عالی به سمت کاربردی ‌تر، مرتبط‌تر با صنعت، اشتغال‌محور و مطابق بودن با خواسته‌های شرکتی تغییر کرده است.

در حال حاضر، مدرک تحصیلی دیگر مختص مکان نیست. دوره های آنلاین زیادی در حال ایجاد هستند که درآمد خوبی برای دانش آموزان به همراه دارند. این خبر خوبی برای دانش آموزان است زیرا اهمیت سیستم آموزشی در حال افزایش است. اما این امر همچنین منجر به افزایش رقابت بین مؤسسات آموزش عالی برای به حداکثر رساندن ثبت نام دانشجویان و ارائه بهترین خدمات آموزشی شده است.

در نتیجه، موسسات آموزش عالی به دنبال کمک گرفتن از آژانس های بازاریابی دیجیتال برای ایجاد یک استراتژی موثر برای برقراری ارتباط با دانشجویان ، والدین و کارشناسان صنعت و سایر ذینفعان به منظور ایجاد تصویر برند قوی هستند.

در سناریوی امروزی که و بیشتر افراد رسانه های دیجیتال را بر رسانه های سنتی ترجیح می دهند، بازاریابی دیجیتال در متقاعد کردن گروه هدف غالب و برجسته تر می شود.

دوره های بازاریابی دیجیتال به خصوص برای بخش آموزش عالی مرتبط تر هستند زیرا دانشجویان بالاترین میزان مصرف اینترنت را نسبت به هر گروه دیگری دارند.

بهترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای مؤسسات آموزشی در سال 2022

دانشجویان می توانند 24 ساعته تحت تأثیر قرار گیرند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند. بنابراین، در اینجا 15 برنامه عملیاتی بازاریابی دیجیتال مفیدی وجود دارد که باید در سال 2022 در نظر بگیرید و به نظر می رسد نتایج مثبتی به همراه داشته باشد

1. بهینه سازی موبایل

 

از نظر دسترسی به اینترنت، کاربران تلفن همراه از کاربران لپ‌تاپ پیشی گرفته‌اند، و به وضوح مشخص می‌شود که موبایل رایج‌ترین پلتفرم برای دسترسی به اینترنت است و همچنین در بین دانش آموزان محبوبیت بالایی دارد.

از این رو، در هنگام توسعه وب سایت، مؤسسات آموزشی باید به یاد داشته باشند که سایت های خود را  موبایل سازگار کنند. بهینه سازی وب سایت برای موبایل اولین و مهمترین استراتژی برای آموزش عالی است. اگر سایت شما از پلتفرم های موبایل پشتیبانی نمی کند، تعداد زیادی از دانشجویان  را از دست خواهید داد.

2. سئو فنی

 

سئو دیگر محدود به کلمات کلیدی و زبان نیست. گوگل آنالیتیکس دائما در حال تغییر است و فقط وب سایت های قوی از نظر فنی در نتایج جستجوی برتر لیست می شوند.

این بدان معناست که حتی اگر صفحات وب شما دقیقاً از نظر زبان بهینه شده باشند اما با خطاهای فنی مانند خطاهای 404،، کاهش سرعت بارگذاری صفحه، محتوای بازتولید شده، محتوای نامربوط و غیره مواجه باشد باز هم نمی‌توانید از احتمال فهرست نشدن در نتایج جستجوی برتر فرار کنید.

با این حال، برای بهینه سازی صفحه وب خود از نظر فنی، ممکن است به کمک یک توسعه دهنده وب نیاز داشته باشید. با این وجود، سئو فنی استراتژی است که موسسات آموزشی نمی توانند از آن غافل شوند.

3. لینک بیلدینگ

 

لینک بیلدینگ باید معیار اساسی شما باشد در حالی که یک استراتژی سئو موثر برای موسسه آموزشی خود تدوین می کنید.

این روزها کیفیت یک صفحه وب تنها به محتوا محدود نمی شود. میانگین زمان صرف شده توسط یک بازدیدکننده در وب سایت شما به بک لینک های مرتبط موجود در وب سایت شما بستگی دارد.

فرض کنید وب سایت شما فاقد بک لینک باشد. ،در این صورت کاربر اطلاعات وب سایت شما را مرور می کند و سپس برای اطلاعات بیشتر به وب سایت دیگری می رود. در حالی که اگر  چندین بک لینک برای دسترسی به سایر اطلاعات مرتبط در وب سایت خود ارائه دهید، تعامل کاربر می تواند حفظ شود زیرا آنها در وب سایت شما برای مدت طولانی تر می مانند. از این رو، تعداد زیادی بک لینک را برای جذب و حفظ بازدیدکنندگان صفحه وب خود در نظر بگیرید.

4. هدف گذاری مجدد کمپین ها

 

هدف گذاری مجدد فرآیندی آهسته اما ثابت است و نسبت به هدف گیری سنتی دارای اثربخشی بالاتری است. هدف گذاری مجدد نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه نرخ تبدیل بیشتری را نیز به همراه دارد.

مزیت اصلی هدف‌گیری مجدد این است که شما را قادر می‌سازد تا از طریق کانال‌های مختلف در سراسر اینترنت با دانش‌آموزان احتمالی که به خدمات آموزشی شما علاقه نشان داده‌اند، ارتباط برقرار کنید. همچنین نیز یک استراتژی موفق برای گسترش اندازه مخاطبان هدف شما است.

شما می توانید در ابتدا کمپین را برای گسترش آگاهی از برند شروع کنید و بعداً می توانید دانش آموزان آینده نگری را که موسسه آموزشی شما را به عنوان یک گزینه در نظر گرفته اند دوباره مورد هدف قرار دهید.

5. مدیریت آگهی

 

مدیریت آگهی فرآیندی برای قرار دادن تبلیغات PPC شما در صفحات وب مرتبط با برنامه شما است. به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید آخرین دوره آنلاین خود را در زمینه مدیریت داده تبلیغ کنید در این صورت، قرار دادن تبلیغات در وب‌سایتی مرتبط با آموزش داده مفید خواهد بود، که احتمالاً توسط یک دانش‌آموز برای آن دوره بازدید می‌شود.

شما همچنین می توانید تبلیغات خود را در صفحات وبی که به تحصیلات عالی و پیشرفت شغلی اختصاص دارند نمایش دهید. به این ترتیب، تبلیغات مدیریت شده نه تنها به تنظیم بودجه بازاریابی کمک می کنند، بلکه به رسیدن به مناسب ترین چشم انداز به روشی کارآمد نیز کمک می کنند.

6. سئوی درون صفحه

 

بهینه سازی وب سایت یک عنصر ضروری در هر استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق است. به هر حال، این سئو است که دید برند شما را در موتورهای جستجو افزایش می‌دهد، که پلتفرم اصلی برای جستجوهای کاربر است. بنابراین مطمئن شوید که محتوای صفحه وب شما به خوبی برای جستجو بهینه شده است.

7. محتوای تبدیل گرا

در ابتدا، نرخ تبدیل مورد نظر باید بر اساس اهداف تجاری شما تعیین شود. این به تولید محتوای با کیفیت که بر افزایش نرخ تبدیل متمرکز است کمک می کند. محتوای تبدیل‌محور، طبیعتاً مورد هدف قرار دادن دانش‌آموزان در فروش است.

محتوای تبدیل محور را می توان با توصیف جزئیات مربوط به موسسه شما مانند امکانات رفاهی، زیرساخت ها، امکانات دانشگاه، جزئیات دانشکده، سوابق محل کار، ساختار هزینه ها و غیره تولید کرد که مستقیماً دانشجویان را متقاعد می کند تا با شما ارتباط برقرار کنند.

8. محتوای ترافیک گرا

 

در یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق، زبان تنها پارامتری نیست که در تولید محتوای با کیفیت در نظر گرفته می شود.

حال حاضر ، «کیفیت» محتوا بر اساس اینکه آیا محتوا قادر به افزایش ترافیک و همچنین رتبه بندی صفحه است، تعیین می شود. بنابراین مطمئن شوید که محتوای شما بر روی ایجاد ترافیک بیشتر و افزایش رتبه متمرکز است. این را می توان با انجام تحقیقات کلیدواژه با تمرکز ویژه بر تغییرات طولانی کلمات کلیدی اصلی به دست آورد.

.در این راستا، خوشه کلمات کلیدی برای ساده کردن محتوای شما و شناسایی چندین حوزه دیگر مرتبط با کلمات کلیدی شما بسیار مفید است. این نیز به نوبه خود به ایجاد کیفیت اطلاعات ارائه شده از طریق محتوا کمک می کند.

9. محتوای مبنی بر اشتراک گذاری اجتماعی

سیگنال های اجتماعی سهم قابل توجهی از الگوریتم گوگل را در تصمیم گیری برای رتبه بندی صفحات شما تشکیل می دهند. آنها به اشتراک گذاری ها، نظرات و لایک های جمعی یک صفحه وب اشاره می کنند. به عبارت دیگر، سیگنال‌های اجتماعی نشان‌دهنده «محبوبیت» یک صفحه وب هستندکه توسط موتورهای جستجو درک می‌شوند.

آخرین تجزیه و تحلیل گوگل نشان می دهد که سیگنال های اجتماعی بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک یک صفحه وب تأثیر می گذارند. از این رو، هنگام تولید محتوا برای موسسه آموزشی خود، به خاطر داشته باشید که محتوا به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی، لایک ها، نظرات و غیره را ترویج می کند.

10. شبکه سازی ذینفعان

برای افزایش کارایی صفحه وب خود، لازم است از چندین ذینفع آموزش عالی مانند اساتید، دانشجویان حاضر، فارغ التحصیلان، متخصصان صنعت، والدین و غیره اطلاعات کسب کنید. به عنوان مثال، با تعامل با اساتید، بینشی از حوزه های تحقیقاتی خواهید داشت.

با تعامل با کارشناسان صنعت، جزئیاتی در مورد فرصت های شغلی دریافت خواهید کرد. با صحبت با فارغ التحصیلان، ایده ای از منحصر به فرد بودن موسسه خود و اینکه چگونه به آنها در ایجاد مسیر شغلی کمک کرده است، دریافت خواهید کرد.

 با صحبت با والدین و دانش آموزان ، انتظارات آنها را درک خواهید کرد. بنابراین، به شما درک 360 درجه از یک موسسه آموزش عالی می دهد و این اطلاعات می تواند برای توسعه کارآمدترین استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده شود.

11. نویسندگی موثر

 

زیرنویس نوشتن   باید بخشی ضروری از فرآیند روابط عمومی برای مؤسسات آموزش عالی باشد. این به ایمیل / نامه هایی اشاره دارد که برای سردبیران و روزنامه نگاران می نویسید و منحصر به فرد بودن نام تجاری خود را توضیح می دهند.

Pitch Writing   باید خلاقانه انجام شود تا برند شما را متمایز نشان دهد. پیچ نویسی نه تنها آگاهی برند را افزایش می دهد، بلکه به ایجاد شهرت مثبت در صنعت نیز کمک می کند. می‌توانید ذینفعان خود مانند دانش‌آموزان، فارغ‌التحصیلان، والدین، اساتید و متخصصان شرکت‌ها را نیز تشویق کنید که به نوشتن مطالب بپردازند.

12. توجه رسانه ها را جذب کنید

این شاید موثرترین راه برای نوشتن مطالب برای برند شما باشد. به منظور ماندن در صدر اخبار، باید درک انتقادی از آخرین تحولات در بخش آموزش عالی ایجاد کنید. دنبال کردن آخرین اخبار و عمل به آن به شما کمک می کند تا در تلاش های خود از دیگران جلوتر باشید.

به عنوان مثال، اگر شما آخرین روندها را در آموزش عالی مشاهده کنید و اعضای هیئت علمی خود را تشویق کنید تا نظرات خود را به صورت متنی بنویسند، در این صورت می توانید از تخصص دانشکده خود استفاده کنید و در نتیجه توجه رسانه ها و صنعت را جلب کنید.

13. تریبون خود را شناسایی کنید

در حین ایجاد یک استراتژی موثر شبکه های اجتماعی، باید مرتبط ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی را که دانش آموزان شما در آنها بسیار فعال هستند، شناسایی کنید. به طور کلی، سه پلتفرم اصلی شبکه های اجتماعی که در بین جامعه دانشجویی محبوب هستند، فیس بوک، اینستاگرام و توییتر هستند.

هنگامی که در مورد پلتفرم هایی که قرار است در آن کمپین تبلیغاتی کنید تصمیم گرفتید، گام بعدی این است که الگوریتم های آن پلتفرم ها را درک کنید. به عنوان مثال، آخرین الگوریتم فیس بوک، پست های خانواده و دوستان کاربر را در اولویت قرار می دهد.

به طور مشابه، در اینستاگرام، این گرافیک در درجه اول بصری و چشم نواز است. در توییتر، محتوای مختصر اما اطلاعاتی است. از این رو، باید فعال ترین هشتگ ها را با توجه به آموزش عالی شناسایی کرده و در پست های خود قرار دهید.

14. پخش زنده!

یکی از الگوریتم های رایج و غالب در تمام شبکه های اجتماعی برجسته، ویدیوی زنده است. این گرایش در میان دانشجویان در شبکه های اجتماعی رایج است. بنابراین از پخش زنده می‌توان حداکثر استفاده را در جلب توجه دانشجویان آینده داشت.

یکی از این تاکتیک‌ها میزبانی یک جلسه پرسش و پاسخ زنده و پاسخگویی به سؤالات متداول در مورد فرآیند درخواست و پذیرش، ساختار شهریه، امکانات آموزشی و فرصت‌ها و غیره است.

15. با چت بات ها درگیر شوید

چت بات ها روش های ارتباط ما از طریق اینترنت را تغییر می دهند. در واقع چت بات ها اتلاف وقت را کاهش می دهند و به اقدامات ما سرعت می بخشند. چت بات ها را می توان به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال برای موسسات آموزشی به طور موثر پیاده سازی کرد.

به عنوان مثال، ربات‌های گفتگو می‌توانند در یک لحظه به سؤالات دانش‌آموز پاسخ دهند و روند پذیرش را تسریع کنند. چت بات ها در رسانه های اجتماعی در حال افزایش هستند و داشتن یک ربات چت انحصاری برای موسسه شما نیز به شما کمک می کند تا شما را به عنوان یک برند آموزشی آگاه در زمینه فناوری و آینده نگر نشان دهید.

.استراتژی های فوق را می توان به پنج بخش تقسیم کرد: فنی، کمپین های تبلیغاتی، توسعه محتوا، تعامل کاربر و روابط عمومی. این همچنین به اولویت بندی بودجه و شناسایی نقاط ضعف کمک می کند. می توانید از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مجرب برای موسسات آموزشی کمک بگیرید

به طور مشابه، هدف گذاری مجدد و قرار دادن مدیریت شده می تواند بخشی از کمپین های تبلیغاتی شما باشد. سئوی درون صفحه، محتوای تبدیل گرا، محتوای ترافیک گرا، و محتوای مبتنی بر اشتراک گذاری اجتماعی را می توان به عنوان عنصری از استراتژی بازاریابی محتوا قرار داد.

در حالی که شبکه‌های ذینفعان، Pitch Writing و روابط رسانه‌ای می‌توانند بخشی از استراتژی روابط عمومی شما باشند، مدیریت رسانه‌های اجتماعی، پخش زنده و چت‌بات‌ها می‌توانند بخشی از استراتژی تعامل کاربر شما باشند.

تکامل در همه بخش ها و صنایع در حال ظهور است و آموزش عالی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در این راستا، این پانزده طرح اقدام بازاریابی دیجیتال کمک زیادی به معرفی برند آموزشی شما و  به دانش‌آموزان آینده نگر خواهند کرد.