02 جولای 10 روشی که می توانید از استوری های اینستاگرام برای رشد کسب و کار خود در سال 2022 استفاده کنید
اگر مشتریان را در دنیای فیزیکی ناراضی کنید، ممکن است هر کدام به ۶ دوست خود بگویند. اگر مشتریان را در اینترنت ناراضی کنید، هر کدام می توانند به 6000 دوست خود بگویند.
جف بزوس
شبکه های اجتماعی قدرتمند هستند. این یک واقعیت است. این می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را از طرق مختلف توسعه دهید و بنابراین، به شما کمک می کند تا یک صاحب کسب و کار یا بازاریاب موفق شوید. با این حال، برای تحقق آن، باید دانشی در مورد اینکه از کدام پلتفرمها برای اهداف بازاریابی استفاده کنید و چگونه از آنها برای دریافت بالاترین بازده بازگشت سرمایه استفاده کنید، داشته باشید.
در حال حاضر، اگرچه فیس بوک پلتفرم شماره یک است که مردم برای بازاریابی و تبلیغات از آن استفاده می کنند، افراد بیشتری شروع به سرمایه گذاری در اینستاگرام می کنند. چرا؟
خوب، زیرا محبوبیت اینستاگرام رو به افزایش است در حالی که فیس بوک به آرامی قدیمی می شود (نوجوانان آن را به نفع اینستاگرام رها می کنند). بنابراین، امروزه استفاده از اینستاگرام برای ساختن کسب و کارتان به جای دیگر پلتفرم های شبکه های اجتماعی منطقی تر است. سوال این است: چگونه؟
چگونه می توانید از اینستاگرام برای رشد کسب و کار خود در سال 2022 استفاده کنید؟ پاسخ این است: با استفاده از استوری اینستاگرام. میخواهی بیشتر بدانی؟ لطفا صفحه را کمی به پایین اسکرول کنید.
استوری های اینستاگرام
همانطور که می دانید، استوری اینستاگرام قابلیتی است که به کاربران امکان می دهد عکس ها و همچنین تصاویر پر از استیکرها و متن های سرگرم کننده را ارسال کنند که پس از 24 ساعت ناپدید می شوند.
اکنون، اینجا یک سوال حیاتی وجود دارد: چرا باید به جای تمرکز کامل روی ایجاد پستهای جدید اینستاگرام، به استوریهای اینستاگرام اهمیت دهید و از آن برای اهداف بازاریابی استفاده کنید؟ خب چون:
- استوری های اینستاگرام ۴۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارند.
- برای همه سرگرم کننده و جذاب هستند.
- اگرچه آنها به سرعت ناپدید می شوند، اما می توانند نتایج شگفت انگیزی به شما بدهند.
برای یادگیری نحوه رشد کسب و کار خود با استوری اینستاگرام در سال 2022 آماده اید؟ پس بیایید شروع کنیم.
بازخورد مشتریان را جمع آوری کنید.
جمع آوری بازخورد از مشتریان برای توسعه کسب و کار شما بسیار مهم است. به هر حال، چگونه می توانید بفهمید که آیا مشتریان شما از محصولات و خدمات شما راضی هستند، آیا چیزی نیاز به بهبود دارد، یا نیازها و سلیقه مشتریان شما چیست؟
اگر بازخورد مشتری را جمع آوری نکنید، تنها چیزی که برای شما باقی می ماند حدس زدن است. بنابراین، بسیار مهم است که برای مدتی از مشتریان خود نظر خود را در مورد کسب و کار خود بپرسید.
و حدس بزنید چه؟ با استوریهای اینستاگرام، جمعآوری بازخورد مشتریان میتواند برای شما آسانتر از همیشه و برای مخاطبانتان بسیار جذاب و سرگرمکننده باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک داستان بسازید و از یک برچسب نظرسنجی تعاملی استفاده کنید.
لیست ایمیل خود را بسازید.
آیا می دانستید که استوری اینستاگرام می تواند استراتژی بازاریابی ایمیلی شما را بهبود بخشد؟ درست است! با ویژگی Stories می توانید مشترکان ایمیل بیشتری دریافت کنید و بنابراین، لیست ایمیل خود را افزایش دهید. چگونه؟ خوب، هنگامی که به 10 هزار فالوور یا بیشتر رسیدید، اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که به استوری خود پیوند اضافه کنید. بنابراین، می توانید پیوندی به صفحه ثبت نام خود در آنجا قرار دهید.
اکنون، چیزی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید. همه لینکها در استوری اینستاگرام نامرئی هستند، یعنی در زیر گزینه «See More» پنهان میشوند:
بنابراین، برای اطمینان از اینکه مشتریان شما متوجه میشوند که شما پیوندی به استوری خود اضافه کردهاید، یک گزینه نیز اضافه کنید، مانند «برای ثبتنام، انگشت خود را به سمت بالا بکشید».
قابلیت کشف خود را افزایش دهید.
استوری های اینستاگرام همچنین می تواند به شما کمک کند تا در معرض دید محلی بیشتر برند خود قرار بگیرید. به لطف برچسب های مکان، می توانید به مخاطبان خود اطلاع دهید که در یک لحظه خاص کجا هستید، مهمانی ها یا جلسات خیریه شما در کجا برگزار می شود یا … فروشگاه شما در کجا قرار دارد. بنابراین، با کمک برچسب های موقعیت مکانی می توانید به راحتی ترافیک بیشتری را به فروشگاه خود هدایت کنید.
تقویت رابطه مشتری و برند
- آموزش های آسان و همچنین ویدیوهای DIY (یعنی «خودت انجامش بده») ایجاد و به اشتراک بگذارید.
- با پرسیدن سوالات جذاب با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
- عذرخواهی کنید و از فالوورهای خود تشکر کنید.
- UGC (یعنی «محتوای تولید شده توسط کاربر») را به اشتراک بگذارید و بنابراین به مشتریان خود نشان دهید که به محتوای آنها اهمیت می دهید و از آن قدردانی می کنید.
ترافیک را به وبلاگ خود هدایت کنید.
محتوا پادشاه است، درست است؟ از این گذشته، هر چند وقت یکبار ایجاد و انتشار یک پست وبلاگ جذاب در وبلاگ شما می تواند نتایج شگفت انگیزی داشته باشد، مانند: افزایش سئو، بهبود فروش یا کمک به ارتباط بهتر با مخاطبان. درست. اما، اگر کسی از محتوای وبلاگ جدید شما اطلاعی نداشته باشد، به هیچ یک از اینها نخواهید رسید. به یاد داشته باشید، ترافیک به خودی خود به وبلاگ شما منتقل نمی شود. بنابراین، تبلیغ پست های جدید وبلاگ شما ضروری است.
اکنون، بهترین راه برای جذب ترافیک بیشتر به وبلاگ خود این است که محتوای جدید خود را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به اشتراک بگذارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک داستان ایجاد کنید، که در آن مخاطبان خود را در مورد پست جدید وبلاگ فوق العاده خود مطلع کنید و یک لینک به آن اضافه کنید. خودشه! این خبر مانند آتش منتشر خواهد شد.
استوری اینستاگرام مکانی شگفت انگیز برای اطلاع رسانی به مخاطبان شما از چیزهای جدید در فروشگاه شما است. چرا؟ خوب، زیرا میلیونها نفر هر روز استوری را تماشا میکنند (بنابراین، شما مخاطبان زیادی دارید) و پس از 24 ساعت ناپدید میشوند (بنابراین، دنبالکنندگان شما احساس نمیکنند با پیامهای بازاریابی غرق شدهاند).
مخاطبان خود را بسازید.
بیایید صادق باشیم، کسب و کار شما به لطف مشتریان شما وجود دارد. هرچه مشتریان بیشتری داشته باشید، موفق تر خواهید بود و کسب و کار شما سریعتر توسعه می یابد. حال، اولین سوال این است: چگونه می توانید مشتریان بیشتری به دست آورید؟ خوب، شما باید مخاطبان آنلاین خود را بسازید، زیرا فالوورهای بیشتر به معنای مشتریان بیشتر در آینده است.
در اینجا سوال دوم وجود دارد: چگونه می توانید مخاطب خود را ایجاد کنید؟ پاسخ: یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به هزاران نفر، ایجاد استوری های جذاب اینستاگرام با هشتگ های مناسب است. به یاد داشته باشید، برای افزایش فالوورهای خود، از هشتگ هایی استفاده کنید که محبوب هستند، به برند شما متصل هستند و در یک زمان خاص مد روز هستند.
افزایش آگاهی از برند
آگاهی از برند میزانی است که مشتریان شما می توانند برند شما را تشخیص دهند. اکنون، هرچه افراد بیشتری با برند شما آشنا شوند، بهتر است. در نهایت، نام تجاری شما ممکن است با یک اصطلاح عمومی (مانند جیپ، پمپرز، یا تاپرور) جایگزین شود و شما یک میلیونر شوید. آیا این فوق العاده نخواهد بود؟
با این حال، برای رسیدن به این هدف، باید بیشتر روی تبلیغ برند خود تمرکز کنید. اگرچه میتوانید این کار را به روشهای مختلف و از طریق کانالهای متعدد انجام دهید، یکی از سادهترین آنها ایجاد استوری اینستاگرام مرتبط است. به سادگی، داستان ها و محتوای دیگران را که در آن از شما نام برده شده است به اشتراک بگذارید و وبینارها، جلسات، پادکست ها، رویدادها یا مصاحبه های خود را تبلیغ کنید. همچنین می توانید لوگوی خود را در پایان هر داستان جدیدی که ایجاد می کنید اضافه کنید.
افزایش وفاداری به برند
برای کسب سود بیشتر از کسب و کار خود، باید بتوانید نه تنها هر ماه مشتریان جدیدی به دست آورید، بلکه همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم، مشتریان یکباره خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. از این گذشته، موفقیت واقعی زمانی اتفاق میافتد که شخصی نه یک بار، بلکه چندین بار از فروشگاه شما خرید کند و بنابراین، محصولات و خدمات شما را بر رقبا ترجیح دهد.
اکنون، تبدیل مشتریان یکباره خود به مشتریان وفادار آسان نیست. اما، دست یافتنی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای مثال، با به اشتراک گذاشتن بینش بیشتر در مورد کسب و کار خود و شامل کردن جنبه های «پشت صحنه» کسب و کار خود، وفاداری به برند خود را افزایش دهید.
برند خود را انسانی کنید
بگذارید این را به شما بگویم: مردم از معامله با شرکت ها (یا بدتر از آن، روبات ها) متنفرند. آنها می خواهند با یک انسان معامله کنند. کسی که آنها را دوست دارد. بنابراین، اگر به آنها نشان دهید که یک انسان پشت برند شما وجود دارد و نه یک شرکت بزرگ، درک مشتریان شما از شما، کسب و کار و محصولات و خدمات شما بهبود می یابد.
بنابراین، از استوری های اینستاگرام خود برای نشان دادن شخصیت و سبک خود استفاده کنید و محتوای جالبی مانند ویدیوهای سرگرم کننده، دلایل حمایتی یا اخبار رویدادهای خیریه را به اشتراک بگذارید. با مخاطبان خود بیشتر درگیر شوید.
برای اهداف بازاریابی آماده استفاده از استوری اینستاگرام هستید؟
راههای زیادی وجود دارد که میتوانید از استوریهای اینستاگرام برای رشد کسبوکار خود در سال 2022 استفاده کنید. بنابراین، صفحه را دوباره به بالا و پایین حرکت دهید، نکات را دوباره بخوانید و نکاتی را که به نظر شما مفیدتر و مفیدتر است را دنبال کنید.
همچنین، اگر این مقاله برای شما جالب بود و فکر می کنید می تواند به دوستان شما کمک کند، آن را به اشتراک بگذارید! اگر ایده دیگری در مورد نحوه استفاده از استوری اینستاگرام برای رشد کسب و کار دارید، در مورد آنها در شبکه های اجتماعی به ما بگویید. ما دوست داریم بدانیم نظر شما چیست.
اگر مطمئن نیستید که چگونه از اکانت اینستاگرام برند خود بیشترین بهره را ببرید، با ما تماس بگیرید.