استراتژی بازاریابی آنلاین برای رستوران ها

۱۲ استراتژی بازاریابی آنلاین برای رستوران ها

همین حالا با 30% تخفیف پکیج «اینستاگرام مارکتینگ» خریداری کنید.

هدف هر صاحب کسب و کاری این است که در صنعت خود موفق باشد. با این حال، داشتن یک رستوران کاربردی با داشتن یک رستوران موفق یکسان نیست.

بسیاری از رستوران ها در چند سال اول به دلیل رقابتی بودن این صنعت ورشکست می شوند.

بنابراین، برای موفقیت باید از هر نظر برجسته باشید. به عنوان مثال، روی بهینه سازی منو، بازاریابی دیجیتال موفق، مراقبت عالی از مشتری و مدیریت موثر رستوران تمرکز کنید.

اخیراً مشتریان از فعالیت های رستوران آنلاین استقبال کرده اند. آنها رستوران ها را به صورت آنلاین جستجو می کنند، غذا را به صورت آنلاین سفارش می دهند و در کمترین زمان آن را درب منزل تحویل می گیرند.

به همین دلیل، بازاریابی آنلاین راهی است که به وسیله آن می توانید به سراغ غذاهای جدید بروید، مشتریان فعلی خود را حفظ کنید و مهمتر از همه، تجارت رستوران خود را توسعه دهید.

مزایای قابل توجه بازاریابی دیجیتال برای رستوران شما

امروزه تقریباً هر کسب‌وکاری جایگاهی را در دنیای دیجیتال بدست آورده است و رستوران‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بازاریابی دیجیتال رستوران عاملی حیاتی در هدف قرار دادن مشتریان و اجتناب از نظرات منفی است که بر شهرت شما تأثیر می گذارد.

در ادامه چند مورد از مزایای اصلی بازاریابی آنلاین برای رستوران ها ذکر شده است.

۱. دسترسی به بازخورد مشتری

به اشتراک گذاشتن یک پلتفرم آنلاین با مشتریان خود برای بیان نظرات آنها به شما این امکان را می دهد که آنها را بهتر درک کنید و خدمات رضایت بخشی ارائه دهید. یک مشتری خوشحال باعث رشد کسب و کار شما خواهد شد.

۲. حفظ مشتری

مشتریان شما می توانند آزادانه از طریق پلتفرم های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر در صورت هرگونه نظرات و انتقادات با شما تماس بگیرند. تماس مستقیم با مشتریان به شما کمک می کند مشتریان خود را حفظ کنید.

۴. افزایش فروش

با توجه به گستردگی کانال های بازاریابی آنلاین، می توانید مشتریان جدید بیشتری را به خود جذب کنید و مشتریان فعلی را در پایان کمپین های بازاریابی رستوران خود حفظ کنید.

اکنون که می دانید بازاریابی دیجیتال چقدر برای رستوران شما مهم است، باید با بهترین استراتژی های بازاریابی آنلاین برای رستوران ها آشنا شوید.

12 بهترین استراتژی بازاریابی آنلاین برای رستوران ها

در ادامه تکنیک هایی وجود دارند که باید هنگام برنامه ریزی برای تبلیغ بازاریابی آنلاین رستوران خود در نظر بگیرید.

1.مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

تولیدِ انواع غذا، شما را با دسته های متنوعی از مشتریان روبه رو میکند؛ مثالً ورزشکارانی که به دنبال غذای کم کالری هستند، مشتریان خوش اشتها با میل به غذاهای پرکالری، کودکانی که رنگ و لعاب غذا نظرشان را جلب میکند و.. در واقع این منوی رستوران شما است که تعیین میکند شما باید توجه چه کسانی را جلب کنید و جامعه هدف شما برای انجام تبلیغات کدام است؟

۲. یک وب سایت عالی داشته باشید

وب سایت رستوران شما نماینده کسب و کار شما در دنیای دیجیتال است. بیشتر مشتریان محصولات و خدمات را به صورت آنلاین جستجو می کنند، بنابرین برای سنجش اعتبار شما به وب سایتتان  مراجعه می کنند.

اگر سایت شما برای مخاطبینتان مفید نباشد به احتمال زیاد آن را با سایتی جذاب تر و متناسب با علایق خود جایگزین می کنند.

بنابراین، سایت شما باید کاربردی، حرفه ای و کاربر پسند باشد. یعنی بازدیدکنندگان باید بتوانند آزادانه در سایت شما حرکت کنند و اطلاعات اولیه در مورد رستوران شما را بیابند.

علاوه بر این بهینه سازی سایت خود برای تلفن های همراه را فراموش نکنید.

۳. اشتراک گذاری تصاویر حرفه ای غذا

دومین منبع مهم بازاریابی آنلاین منوی شماست. شما باید مقداری زمان و پول سرمایه گذاری کنید و از آیتم های منوی خود عکس های حرفه ای بگیرید.

اگر میخواهید این کار را خودتان انجام دهید، تجهیزات مناسبی انتخاب کنید.

از عکس‌های باکیفیت و جذاب در سایت خود و سایر فضاهای آنلاین استفاده کنید تا توجه مشتریان خود را جلب کنید.

آپلود منو در شبکه های اجتماعی یک مزیت بزرگ در به کارگیری استراتژی های بازاریابی آنلاین برای رستوران ها در کسب و کار شما است.

4.برند خود را بسازید و هویت آن را تعیین کنید

بدون شک هر بیزنسی، نیاز به تعریف یک برند و اعتبار بخشیدن به آن دارد. اما بدانید که تعیین هویت برند فقط طراحی لوگو و انتخاب اسم نیست؛ شما به تدریج تعیین میکنید که با دیدن نشان تجاری و نام رستوران شما چه انتظاراتی در ذهن بیننده ایجاد شود و مشخص میکنید که منتظر دریافت چه کیفیتی از سوی شما باشد.

5. از پیامک های تبلیغاتی استفاده کنید

می توانید پیامک هایی حاوی پیشنهادات یا کدهای تبلیغاتی را برای مشتریان ارسال کنید. چنین پیام‌های متنی دارای حداکثر دید هستند که آنها را به یک استراتژی بازاریابی آنلاین مؤثر برای رستوران‌ها تبدیل می‌کند.

حتماً یک پیام کوتاه، ساده و قابل توجه بنویسید تا در میان پیامک های تبلیغاتی دیگر، متمایز شوید.

همچنین، می توانید مشتریان غیرفعال را از لیست مخاطبین خود شناسایی کرده و یک پیام خوش آمدگویی به همراه کوپن تخفیف برای آنها ارسال کنید.

در نهایت می‌توانید از پیامک‌ها در خدمات تحویل برای به‌روزرسانی وضعیت سفارش‌های مشتریان استفاده کنید.

6. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

تبلیغات رستوران فیسبوک و اینستاگرام یک استراتژی بازاریابی دقیق برای کسب و کار رستوران شما است.

از آنجایی که تعداد زیادی از افراد در روز تعداد زیادی از پلتفرم‌ها را چک می‌کنند، تا جایی که می‌توانید فالوورهای زیادی را در اکانت خود جمع کنید.

می توانید برای رسیدن به این هدف با یک اینفلوئنسر کار کنید، پست های جذاب و مرتبط ایجاد کنید و از هشتگ ها برای دستیابی به مشتریان جدید استفاده کنید.

7. مراقب وب سایت های نقد و بررسی باشید

اکثر مصرف‌کنندگان تصمیم خود را بر اساس اطلاعاتی که از این سایت ها بدست می آورند ، می گیرند. بنابراین، آنها از این وب سایت ها بازدید می کنند تا تصمیم بگیرند که وعده غذایی بعدی خود را از کجا تهیه کنند.

سایت های نقد و بررسی اعتبار رستوران شما را نزد خریداران ایجاد می کنند. در نتیجه، آنها یکی از تاثیرگذارترین و ضروری ترین استراتژی های بازاریابی آنلاین برای رستوران ها هستند.

باید مطمئن شوید که تا حد امکان دراین سایت ها ثبت نام کنید تا بازدید خود را افزایش دهید. این به طور مثبت بر حضور آنلاین شما تأثیر می گذارد ورستوران  شما را برای مشتریانی که از وجود آن اطلاعی نداشتند، بازاریابی می کند.

زمانی را برای پاسخ مودبانه به فهرست تکمیلی نظرات مثبت و منفی اختصاص دهید. این به ایجاد جایگاه رستوران شما کمک می کند.

8. آیتم های منو با زمان محدود را تبلیغ کنید

با ارسال عکس‌های دل‌انگیز از غذاها و نوشیدنی‌ها در صفحه فیسبوک خود، مشتریان خود را از آیتم‌های منوی جدید  با زمان محدود مطلع کنید.

پست ها باید شرح مفصلی از آیتم جدید داشته باشند و به مشتریان شما اطلاع دهند که در دسترس بودن آن موقتی است.

شما همچنین می توانید یک مسابقه از آیتم های منوی جدید ایجاد کنید. در این صورت، دو آیتم منوی جدید را معرفی کنید، مشتریان را به انتخاب بین آنها تشویق کنید وآیتم  برنده را برای همیشه به منوی خود اضافه کنید.

چنین تمرین هایی مشتریان شما را از منوی شما راضی می کند.

9. از ویدیوهای تعاملی استفاده کنید

بازاریاب های دیجیتال همیشه از ایجاد محتوای نوشتنی سود می برند. با این حال، حتی با محتوای نوشتاری خوب، ویدیوها به طور چشم گیری در موضوعات تعامل با مشتری موثر شده اند.

آنها می توانند ترافیک شبکه های اجتماعی را به رستوران شما هدایت کنند. تعداد زیادی از مردم روزانه ویدیوها را در یوتیوب، اینستاگرام و فیس بوک تماشا می کنند.

جالب است بدانید که تقریباً یک سوم از کل کاربران اینترنت در سراسر جهان کاربران YouTube هستند. علاوه بر این، نزدیک به 45 درصد از بازدیدکنندگان اینترنتی حداقل 1 ساعت در هفته را صرف تماشای محتوای ویدیویی در یوتیوب یا فیس بوک می کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ویدیوهای تعاملی ارزش گنجاندن در استراتژی بازاریابی آنلاین رستوران شما را دارند.

۱۰. رقبای خود را بشناسید و اقداماتشان را بررسی کنید

شناخت رقبا و شیوه های بازاریابی که به کار میبرند، به شما کمک میکند: بهتدریج استراتژی دیجیتال مارکتینگ خودتان را ایجاد کنید. از خطاهای دیگران درس بگیرید. موفقیتهای رقبا را در برنامه خود قرار دهید و از آن بهره ببرید.

11. تخفیف های منظم ارائه دهید

ارائه انگیزه های بازاریابی به مشتری می تواند فروش شما را افزایش دهد و به شما کمک کند تا مشتریان را دوباره به دست آورید.

می‌توانید پیام های جذابی را ارسال کنید که در دومین مراجعه، پیشنهاد یکی بخر دوتا ببر  یا پیش غذا رایگان را ارائه می‌دهند. برای مراجعه های بعدی ، می توانید تخفیف های متوسط ​​تری مانند 10 یا 15٪ ارائه دهید.

هر مشتری به جایی می‌آید که بتواند مقداری پول پس‌انداز کند و تخفیف‌های منظم راهی عالی برای افزایش فروش هستند.

12. مناسبت های خاص را میزبانی کنید

برگزاری مناسبت های خاص در رستوران شما یک راه فوق العاده برای جذب افراد جدید به محل است. همچنین راهی عالی برای یادآوری رستوران شما به مردم است.

به عنوان مثال، می توانید به مناسبت شروع سال نو از یک نوازنده محلی دعوت کنید تا مشتریان خود را سرگرم کنید.

برای این کار، پیام هایی را برای مشتریان خود ارسال کنید و آنها را به این مناسبت دعوت کنید و تمام جزئیات لازم را ذکرکنید تا آنها را متقاعد کنید که این فرصت را از دست ندهند.

این آنها را تشویق می کند که در مراسم شما شرکت کنند و همکاران، خانواده و دوستان خود را بیاورند. باعث افزایش فروش در آن روز خاص می شود و همچنین مشتریان جدیدی را به شما اضافه می کند.

۱۳. مناسبت های خاص را میزبانی کنید

برگزاری مناسبت های خاص در رستوران شما یک راه فوق العاده برای جذب افراد جدید به محل است. همچنین راهی عالی برای یادآوری رستوران شما به مردم است.

به عنوان مثال، می توانید به مناسبت شروع سال نو از یک نوازنده محلی دعوت کنید تا مشتریان خود را سرگرم کند.

برای این کار، پیام هایی را برای مشتریان خود ارسال کنید و آنها را به این مناسبت دعوت کنید و تمام جزئیات لازم را ذکرکنید تا آنها را متقاعد کنید که این فرصت را از دست ندهند.

این آنها را تشویق می کند که در مراسم شما شرکت کنند و همکاران، خانواده و دوستان خود را بیاورند. باعث افزایش فروش در آن روز خاص می شود و همچنین مشتریان جدیدی را به شما اضافه می کند.

استراتژی های بازاریابی آنلاین برای رستوران ها درآمد رستوران شما را افزایش می دهد.

به طور خلاصه، دیجیتال مارکتینگ ستون فقرات کسب و کار رستوران است. بنابراین، برای ایستادگی در این صنعت بسیار رقابتی، بازاریابی آنلاین را بهترین دوست خود قرار دهید.

این یعنی شما باید فراتر از غذاهای خوشمزه و خدمات با کیفیت بالا بروید. برای موفقیت واقعی، زمان و منابع خود را در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید که می‌تواند به شما کمک کند تا سفارش‌های بیشتری بگیرید.

در نتیجه، شما در صنعت مرتبط باقی خواهید ماند و در نهایت، فروش و سود شما افزایش خواهد یافت.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.