چگونه تعامل مشتری را در بازاریابی دیجیتال تقویت کنیم؟

چگونه تعامل مشتری را در بازاریابی دیجیتال تقویت کنیم؟

افزایش قابلیت های تکنولوژیکی توسط برندها و تغییر در عادات خرید پس از همه گیری(pandemic)، انتظارات مصرف کنندگان از برندها را تغییر داده است. امروزه، مشتریان خدمات سفارشی و تجربیات به یاد ماندنی را می طلبند. در نتیجه، برندها باید نحوه ارتباط خود با مشتریان خود را تغییر دهند.

خوشبختانه، اکنون راه‌های بیشتری برای مشتریان شما برای افزایش تعامل مشتری وجود دارد – از شبکه ‌های اجتماعی و ایمیل‌ها گرفته تا وب‌سایت‌ها و برنامه‌های پیام‌رسانی مانند WhatsApp و با افزایش نرخ تحول دیجیتال در چند سال گذشته، واضح است که پذیرش انبوه کانال‌های دیجیتال همچنان باقی خواهد ماند.

برای آژانس‌های دیجیتال، این موضوع فرصت‌های بیشتری را فراهم می‌کند تا توجه و تعامل مشتریان را جلب کنند، اما چگونه می‌توانید به به حداکثر رساندن تعاملی که کمپین‌های شما برای مشتریانتان ایجاد می‌کند کمک کنید؟

در اینجا چند رویکرد وجود دارد که آژانس دیجیتال شما می تواند اتخاذ کند.

ارائه یک تجربه بهتر به مشتری

اگر مشتری تجربه ضعیفی از یک برند داشته باشد، مانند انتظار طولانی مدت یا توقف  تراکنش آنلاین، احتمال بازگشت او کمتر است. در واقع، 84 درصد از مصرف‌کنندگان معتقدند که خدمات مشتری یکی از مهمترین عواملی است که به آنها کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که آیا از یک برند خرید کنند یا خیر.

ناگفته نماند که وقتی مشتریان تجربه خوبی دارند، احتمال خرید بیشتری دارند – اما این ممکن است زمان بر باشد.

اما وقتی مشتریان یک تجربه عالی داشته باشند، آن را به یاد می آورند. این امر توصیه های شفاهی را به همتایان خود تشویق می کند و در نتیجه منجر به فروش بیشتر می شود.

ارائه تجربیات عالی برای مشتری با ترسیم تمام روش‌هایی که برند شما با مشتریان خود در تعامل است شروع می‌شود. این شامل فروشگاه فیزیکی، وب سایت، صفحات شبکه های اجتماعی، ایمیل ها و مراکز پشتیبانی مشتری می شود. تجزیه و تحلیل کامل هر کدام را انجام دهید و ببینید کجا می توانید تجربه را بهبود ببخشید.

تجربیات خود را شخصی کنید

شخصی سازی برای تعامل عالی و به یاد ماندنی با مشتری ضروری است.

 

در واقع، شخصی سازی به یکی از محبوب ترین و موثرترین استراتژی های تعامل با مشتری تبدیل شده است. این منطقی است، زیرا مردم خدمات و محصولاتی را می خواهند که متناسب با آنها و نیازهایشان باشد. پلتفرم‌های ارتباطی به‌عنوان سرویس (CPaaS) می‌تواند به این امر کمک کند و شما را قادر می‌سازد تا در صورت امکان تعاملات شخصی‌سازی شده با مشتری را ایجاد کنید.

شخصی‌سازی می‌تواند به سادگی پرسیدن اینکه چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید، نشان دادن یک آگهی مبتنی بر مکان یا استفاده از نام کوچک آنها در ایمیل باشد. هدف ایجاد تجربیات شخصی است که به مشتریان اجازه می دهد بدانند تیم شما به آنها اهمیت می دهد و با نیازهای آنها هماهنگ می باشد.

دامنه این شخصی‌سازی نیز می‌تواند گسترده باشد، و فراتر از استفاده از نام کوچک مشتری و جزئیات بیشتر خاص است. برای مثال، اگر از Infobip استفاده می‌کنید، می‌توانید با تکیه بر APIهای تلفن همراه و وب خود، شخصی‌سازی عمیق ارائه کنید. به عنوان مثال، می توانید رفتار مشتریان مشتری خود را در طول سفر خریدار ردیابی کنید، تصویری از حرکات آنلاین و تعامل آنها با برند مشتری خود ایجاد کنید و از این اطلاعات برای راه اندازی فعالیت های بازاریابی مبتنی بر داده استفاده کنید.

علاوه بر این داده‌های جدید، می‌توانید از داده‌های موجود که به آسانی در سیستم‌های مشتریانتان در دسترس هستند، از جمله ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یا برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) استفاده کنید.

با استفاده از این داده‌ها، می‌توانید برای مثال، تمام گیرندگان ایمیل را از یک منطقه خاص هدف قرار دهید، در حالی که مشتریان 35 ساله یا بالاتر را حذف کنید، و سپس با هدف قرار دادن مشتریان با رتبه اعتباری خاص، این موضوع را بیشتر شخصی کنید.

چنین رویکرد بیش از حد شخصی، تجربه ای متناسب واقعی، صمیمانه و منحصر به فردایجاد میکند که  تعامل را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

به مشتریان خود کمک کنید تا تجربه ای ثابت و مثبت به مشتریان ارائه دهند و با اعتماد، وفاداری و مشارکت آنها پاداش بگیرید.

محتوای مفید و مرتبط ارائه دهید

مردم محصولات نمی خرند، راه حل می خرند. مگر اینکه محصولات مشتریان شما به خوبی شناخته شده باشند، مشتریان آنها ممکن است محصولات خاص خود را جستجو نکنند. آنها به احتمال زیاد به دنبال پاسخ هایی برای سوالات یا چالش های رایج خواهند بود.

ارائه محتوای مفید و معتبر که به سؤالات آنها پاسخ می دهد، مشتریان شما را به عنوان متخصصان قرار می دهد و روابط سالم و طولانی مدتی را با مشتریانشان می سازد.

ویدیوها، وبلاگ‌ها و پست‌های اجتماعی ایجاد کنید که اطلاعاتی را که مشتریان ارزشمند می‌دانند به اشتراک بگذارند، سپس این محتوا را در کانال‌ها توزیع کنید تا در زمان مناسب به افراد دسترسی پیدا کنید.

ارائه محتوای مرتبط همچنین مشتریان شما را در ذهن نگه می دارد، اما مطمئن شوید که عملکرد محتوا را به طور منظم بررسی کنید تا تعامل مشتری را ارزیابی کنید و در صورت لزوم اصلاح کنید.

افزایش مشارکت مشتری در بازاریابی دیجیتال

هنگامی که یک استراتژی تعامل قوی با مشتری به خوبی اجرا شود، وفاداری مشتری و رشد فروش را تقویت می کند. علاوه بر این، یک پلت فرم تعامل با مشتری خوب به شما امکان می دهد استراتژی خود را سازماندهی و خودکار کنید تا هر نقطه تماس را در طول کمپین خود به حداکثر برسانید.

با ابزار و فناوری مناسب، می‌توانید تجربه‌ای یکپارچه در سراسر کانال‌ها برای مشتریان مشتریان خود ایجاد کنید و با مدیریت گردش کار و کاهش وظایف تکراری، به نیازهای تیم‌های فروش آن‌ها پاسخ دهید.

بنابرین با کمک تیم پازل روابط منحصر به فرد ایجاد کنید، پیام های خود را تنظیم کنید و مشتریان مشتریان خود را عمیق تر از همیشه بشناسید.