الگوریتم اینستاگرام

آخرین به روز رسانی الگوریتم اینستاگرام بر تجارت شما چه تاثیری دارد؟

اینستاگرام یک پلتفرم بازاریابی قدرتمند است. حدود 75 درصد از کاربران پس از مشاهده یک پست اینستاگرام به نوعی اقدام می کنند، خواه بازدید از یک وب سایت، دنبال کردن برند در پلتفرم یا خرید مستقیم چیزی باشد.

با وجود این پتانسیل برای ارتباط با مشتریان، استفاده از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی مقرون به صرفه برای شرکت‌ها سخت‌تر می‌شود. چه به تنهایی این کار را انجام دهید و چه در نظر دارید از یک آژانس شبکه های اجتماعی برای کمک به شما در انجام این تغییرات استفاده کنید، بازاریابی خوب و مطمئن است که  از آخرین به روز رسانی ها مطلع باشد.

الگوریتم اینستاگرام (مثل الگوریتم فیس بوک) ترکیبی از عواملی است که ترتیب محتوایی را که کاربر در فید خود می بیند تعیین می کند. این پلتفرم می گوید که به روز رسانی های آن – از جمله تغییرات اخیر در الگوریتم و تغییرات در ویژگی هایی مانند Stories و Reels  در زمینه بهبود تجربه کاربر است.

مدیر عامل اینستاگرام آدام مورسی در یک پست بلاگ خود گفت که این پلتفرم می خواهد از زمان شما بهترین استفاده را ببرد و ما معتقدیم که استفاده از فناوری برای شخصی سازی تجربه شما بهترین راه برای انجام این کار است.

با این حال، این تغییرات همچنین جلب توجه کسب و کارها بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات را دشوارتر می کند. برای کمک به شما در جهت یابی این تغییرات، بیایید ببینیم که چگونه بر توانایی کسب و کار شما برای دستیابی به مخاطبان شما تأثیر می گذارد و چه کاری می توانید در مورد آنها انجام دهید.

چه چیزی در حال تغییر است؟

تغییرات اخیر در فید شامل گزینه انتخاب فید “دنبال کردن” یا “مورد علاقه” است، در حالی که شایعات تغییراتی در ابعاد پست های تصویر ثابت وجود دارد. در حالی که کاربران اکنون گزینه های بیشتری برای نحوه مشاهده محتوا در فید خود دارند، اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان شما احتمالا هنوز فید پیش فرض را مشاهده می کنند.

شاید بزرگ‌ترین تغییر اخیری که مورسی اعلام کرد، تغییر مسیر رتبه‌بندی به سمت محتوای اصلی باشد. مورسی در یک بیانیه عمومی گفت: «اگر چیزی را از ابتدا ایجاد کنید، باید اعتبار بیشتری نسبت به اینکه چیزی را که از شخص دیگری پیدا کرده‌اید دوباره به اشتراک بگذارید، دریافت کنید. ما بیشتر تلاش خواهیم کرد تا محتوای اصلی را بیشتر ارزیابی کنیم، به ویژه در مقایسه با محتوای ارسال شده مجدد.»

این تغییر در زمینه پلتفرمی رخ می‌دهد که قبلاً شروع به اولویت‌بندی محتوای ویدئویی واکنش‌پذیرتر در قالب Reels کرده بود. در رقابت با TikTok برای جلب توجه کاربران، اینستاگرام به سمت یک فید جدید کمتر اصلاح شده و کامل با پست های تکراری کمتر از چندین کاربر حرکت کرده است.

همانطور که گویی برای مقابله با آن کافی نیست، اینستاگرام نیز شایعه شده است که در حال آزمایش با تغییر ابعاد پست‌های عکس ثابت است تا صفحه را به روشی مشابه Reels پر کند.

این یک تغییر بزرگ برای سازندگان محتوا و صاحبان مشاغل در برنامه خواهد بود. در حالی که ممکن است هنوز بتوانید تصاویر مربعی پست کنید، شایعه شده است که اینستاگرام برای تصاویری که با ابعاد جدیدشان تناسب ندارند، یک حاشیه تار اضافه می کند.

این افکت مرزی نه تنها می‌تواند زیبایی‌شناسی شما را خراب کند، بلکه احتمالاً تصاویر پرتره بیشتری در خوراک خبری توسط الگوریتم اولویت‌بندی می‌شوند.

کسب و کار خود را به صورت ارگانیک رشد دهید

تغییرات ایجاد شده در الگوریتم اینستاگرام طی چند سال گذشته، رشد ارگانیک کسب و کارها را دشوارتر کرده است.

پست کردن مداوم محتوای اصلی می تواند یک سوال بزرگ به نظر برسد. با این حال، به این معنی است که برای مثال، اگر برای ایجاد یک اینفوگرافیک اصلی به زحمت بیفتید، باید برای رتبه‌بندی پست خود نسبت به فردی که دوباره همان اینفوگرافیک را پست می‌کند، پاداش دریافت کنید.

وقت گذاشتن برای ایجاد محتوای متنوع که تمام زوایای کسب و کار شما را پوشش می دهد هرگز مهم نبوده است. مصرف کنندگان می خواهند تجارت واقعی را ببینند – از محصولات در حال ساخت تا Reels که نحوه استفاده از آن را توضیح می دهند. اینستاگرام باید یک نمای 360 از کسب و کار شما ارائه دهد، نه فقط ویترین فروشگاه.

تغییر استراتژی

به روز رسانی الگوریتم اینستاگرام دسترسی به دنبال کنندگان خود را برای مشاغل دشوارتر می کند. اما با بازاریابی دقیق، برند شما همچنان می‌تواند مخاطبان خود را گسترش دهد و تعامل را با جدیدترین ویژگی‌های پلتفرم افزایش دهد.

برای انجام این کار، ابتدا باید روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا تمرکز کنید. می توانید این کار را با استفاده از Reels و Stories برای آزمایش انواع محتوای اصلی انجام دهید. Reels عامل مهمی برای جلب توجه افراد هستند. آنها اساساً شکل دیگری از تبلیغات هستند که به شما امکان می دهند مجموعه ای از محصولات را ارائه دهید.

 IGTV همچنین فرصت‌های جدیدی را برای برندهایی که به تولید محتوای ویدیویی نگاه می‌کنند باز کرده است: اگر منابعی در دسترس دارید یا فردی را می‌شناسید که این کار را انجام می‌دهد (مثلاً یک اینفلوئنسر)، ویدیوهای او را در کانال خود به نمایش بگذارید یا حتی با هم همکاری کنید.

این تغییرات ممکن است دلهره آور به نظر برسند، اما اگر به ارسال محتوای با کیفیت و تعامل با مخاطبان خود ادامه دهید، باید شاهد موفقیت در پلتفرم باشید.

به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید – اینستاگرام می‌خواهد به تولیدکنندگان محتوا و کسب‌وکارهای کوچک بهترین فرصت را بدهد تا محتوایشان دیده شود.