استراتژی بازارایابی

5 راه برای مدرن کردن استراتژی بازاریابی سنتی

صرف نظر از اندازه کسب و کار، سازمان ها همیشه می توانند از داشتن یک استراتژی بازاریابی به خوبی توسعه یافته سود ببرند. این عنصر آنها را قادر می سازد تا کمپین های تبلیغاتی را از تاکتیک های آفلاین مانند رادیو، تلویزیون، بروشورها، مجلات و روزنامه ها تولید کنند. آنها این تاکتیک سنتی را برای جلب توجه مخاطب ایده آل خود انجام می دهند و آنها را تشویق می کنند که به فروشگاه هایشان بروند.

در حالی که بیشتر این استراتژی های بازاریابی سنتی هنوز برای مشاغل محلی کار می کنند، این عناصر رشد یک شرکت را تضمین نمی کنند. اگر کارآفرینان قصد دارند سازمان خود را به شهرها و کشورها گسترش دهند، باید با روش های مدرن همگام شوند. به نوبه خود، آنها می توانند به مشتریان هدف خود کمک کنند تا از برندهای خود آگاه شوند، از آنها خرید کنند و محصولات خود را به همتایان خود توصیه کنند.

در این مقاله، پنج روش مطمئن برای تبدیل استراتژی بازاریابی سنتی خود به یک استراتژی مدرن را خواهید آموخت.

1. تأثیر کمپین های قبلی خود را ارزیابی کنید

پس از ایجاد یک تغییر بزرگ در تحول بازاریابی خود، باید کمپین های قبلی خود را بررسی کنید و ارزیابی کنید که آیا آنها موثر بوده اند یا خیر. این فرآیند ارزیابی مربوط به نگاه کردن به نقاط خاص در کل کمپین شما برای ادامه مواردی است که کارآمد بوده و بهبود بخشیدن به موارد ناکارامد می باشد.

اگر این فعالیت نظارتی کمپین را با موفقیت انجام دهید، می توانید از این بینش ها برای تأثیرگذاری بر کمپین های آینده استفاده کنید. این ارزیابی کمپین قبلی شامل شناسایی چیزهایی است که می خواهید بدانید و چرا می خواهید آنها را بدانید. ممکن است از مشتریان جدید خود بپرسید که چگونه از برند شما مطلع شده‌اند و از این بینش‌ها استفاده می‌کنند که استراتژی‌های بازاریابی سنتی بیشترین امتیاز را به دست آورده‌اند.

2. یک حضور آنلاین قدرتمند ایجاد کنید

بازاریابی تعامل با مشتری معتبر یک استراتژی سازمانی ضروری است که بر تعامل با مشتریان شما متمرکز است.

در رسانه‌های سنتی، کارآفرینان خرده‌فروشی ممکن است تابلوهایی را در صندوق‌های نقدی خود یا با دعوت از جامعه مشتریان وفادار خود به یک رویداد خاص شرکت اضافه کنند. بدون فناوری، این استراتژی بازاریابی پرهزینه است و ممکن است نتایج موثری ایجاد نکند زیرا ممکن است نتوانند با شرکت کنندگان ارتباط برقرار کنند.

خوشبختانه، ابزارهای رسانه های دیجیتال به شرکت های مدرن کمک می کنند تا با ایجاد یک حضور آنلاین قدرتمند، تعامل مخاطب را فعال کنند. شما باید یک وب سایت حرفه ای، صفحات شبکه های اجتماعی جذاب و سایر رسانه های دیجیتال ایجاد کنید تا بتوانید مشتریان بالقوه خود را در مورد شرکت خود آموزش دهید. علاوه بر این، همچنان می‌توانید علامت‌هایی را در صندوق خود اضافه کنید، اما باید کدهای پاسخ سریع (QR) را درج کنید تا بازدیدکنندگان فروشگاه خود را به وب‌سایت‌هایتان بیاورید.

راه دیگری برای بهبود حضور آنلاین خود این است که وب سایت خود را به دستگاه های تلفن همراه پاسخگو کنید تا بتواند مزیت رقابتی را برای شما به ارمغان بیاورد. از آنجایی که مشتریان ایده‌آل شما همگی در جامعه‌ای در حال حرکت زندگی می‌کنند، فعال کردن این استراتژی به شما امکان می‌دهد تا با دسترسی فوری به وب‌سایت شرکت شما، اعتماد آنها را جلب کنید. همانطور که آنها در صفحات و برنامه شما مرور می کنند، احتمالاً به قیف فروش می روند زیرا تجربه ای روان دارند.

3. داده های اهرمی

با در دسترس بودن فناوری اخیر، داده های ارزشمند به یک ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل شده اند، زیرا می توانید از آن برای بهبود تجربه مشتری استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید با استفاده از اطلاعات مشتری، تجربه ورود آن‌ها را با پرسش از مشتریان فعلی‌تان بهبود بخشید که ثبت‌نام در برنامه‌تان چقدر آسان بوده است. سپس، می توانید از این بینش ها برای توسعه مجدد فرآیند بازاریابی موجود خود بر اساس اکثر مشتریان خود استفاده کنید.

یکی دیگر از مزایای داشتن داده های مشتری این است که به شما امکان شخصی سازی خدمات شما را می دهد که با ترجیحات مشتری طنین انداز می شود. به عنوان مثال، می توانید با افزودن یک نظرسنجی کوتاه در صفحه اصلی خود، مشتری را مطالعه کنید و بر اساس خواسته های آنها تخفیف ویژه اعمال کنید.

مثال دیگر این است که می‌توانید از بینش‌های ارزشمند مشتری برای اجرای کمپین‌های مشتری‌محور با جمع‌آوری ایمیل‌ها از طریق وب‌سایت خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این اطلاعات برای به دست آوردن درک عمیق از آنچه که به مشتریان ایده‌آل الهام می‌بخشد تا از قیف فروش عبور کنند، استفاده کنید. ممکن است متوجه شوید که خریداران شما خرید از برند شما را انتخاب می کنند زیرا خدماتی که شما به آنها ارائه می دهید و تمام محصولات و مزایای نوآورانه را ترجیح می دهند.

از طرف دیگر، ممکن است متوجه شوید که آنها از این واقعیت که شما فعالانه تضمین می‌کنید که همه تراکنش‌ها آسان و ایمن هستند، قدردانی می‌کنند.

4. تجزیه و تحلیل عمیق رقبا را انجام دهید

انجام تجزیه و تحلیل رقبا یک استراتژی بازاریابی حیاتی برای همه شرکت های موفق است. این عنصر به کارآفرینان اجازه می دهد تا نقاط قوت و ضعف رقبای برتر خود را در مقایسه با محصولات و خدمات دیگران شناسایی و ارزیابی کنند. به علاوه، می‌توانید از این بینش‌ها برای تعیین فرصت‌های گسترش در بازار و تهدیدهای شرایط استفاده کنید.

با ظهور نوآوری های تکنولوژیکی، اکنون می توانید از وب سایت و حساب های شبکه های اجتماعی رقبای خود جاسوسی کنید. این بینش شما را قادر می سازد تا به تاکتیک ها و نتایج فروش آنها نگاهی بیندازید، که به شما کمک می کند ارزیابی کنید که کدام استراتژی های بازاریابی ارزش امتحان کردن را دارند. علاوه بر این، ممکن است به انواع محتوایی که آنها تولید می کنند نگاه کنید تا تعامل فعال مخاطبان را تشویق کنید.

5. از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

با ظهور شبکه های اجتماعی، مشتریان بالقوه اکنون به دنبال تأیید اعتبار افراد مشهور هستند. گفتنی است، شرکت‌های مدرن اکنون از اینفلوئنسر مارکتینگ آنلاین با استفاده از ذکر محصول و تاییدیه‌های اینفلوئنسرها استفاده می‌کنند. با این حال، باید حواس تان باشد که برند خود را با چه کسانی مرتبط می کنید زیرا آنها محصولات و خدمات شما را برای مخاطبان خود تبلیغ می کنند.

قبل از انتخاب یک اینفلوئنسر خاص، ابتدا باید بودجه ای را اختصاص دهید تا بتوانید در مورد میزان پرداختی به آنها ایده داشته باشید. سپس، باید نگاه دقیق‌تری به طرفداران موجود رقبای خود بیندازید تا ببینید آیا اینفلوئنسرهایی وجود دارند که در حال حاضر به طور فعال محصولات مشابه شما را تبلیغ می‌کنند. هنگامی که سه اینفلوئنسر احتمالی برتر را انتخاب کردید، باید تعیین کنید که چگونه می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

اگر میکرو اینفلوئنسرها را هدف قرار می‌دهید، می‌توانید پیامی مستقیم برای آنها در پلتفرم شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید. برای افراد با سابقه، باید در سراسر صفحات آنها کلیک کنید تا ببینید آیا پیوندهایی برای مشارکت برند وجود دارد یا خیر و فرآیند پیام رسانی را با گردانندگان(ادمین ها) آنها طی کنید.

علاوه بر این، اگر بودجه کافی دارید، می توانید یک برنامه سفیر حرفه ای و برون سپاری یک آژانس بازاریابی تأثیرگذار را برای اطمینان از بهره وری کمپین های بازاریابی مدرن خود در نظر بگیرید.

غذای آماده کلیدی

به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید راه های جدیدی برای نوآوری در روش های بازاریابی و گسترش خود با مدرن کردن آنها بیابید. با این حال، باید این پنج استراتژی را دنبال کنید که به شما کمک می‌کند تا از تاکتیک‌های بازاریابی سنتی به تاکتیک‌های مدرن تغییر دهید. در نتیجه، می‌توانید پیام‌های برند خود را به طور مؤثری به مخاطبان بیشتری منتقل کنید، که به شما امکان می‌دهد درآمد بیشتری کسب کنید.

با تخصص در استراتژی دیجیتال و بازاریابی، تیم تحقیقاتی و بازاریابی ما به شما کمک می کند تا کشف کنید که چه پلتفرم هایی برای کمک به تولید یک کمپین بازاریابی بسیار موفق برای برند شما بهترین کاربرد را دارند. برای شروع مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.