5 راه برای افزایش تعامل در رسانه های اجتماعی

تعامل یکی از مهم ترین روش هایی است که می توانید با استفاده از آن بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را اندازه گیری کنید. این به شما می گوید که محتوای شما چگونه دریافت می شود و می تواند به جذب چهره های جدید به اکانت های شما کمک کند.

تعامل شامل هرگونه لایک، نظر، اشتراک گذاری یا واکنشی است که افراد نسبت به محتوای شما دارند. در حالی که لایک‌ها و نظرات را می‌توان معیارهای بیهودگی در نظر گرفت، اما همچنان می‌توانند در بیان الگوریتم برای ارائه محتوای شما به افراد بیشتری مفید باشند.

اگر می‌خواهید مخاطبان خود را افزایش دهید یا آگاهی از برند خود را افزایش دهید، نظارت بر تعامل ضروری است. دامی که مردم در آن گرفتار می‌شوند تمرکز بیش از حد بر روی تاکتیک‌های تعاملی است که کار نمی‌کنند، مانند دنبال کردن افراد تصادفی به امید دنبال کردن، یا نظر دادن و لایک کردن پست‌های تصادفی.

حتی برخی افراد فالوور می خرند که در نهایت نتیجه معکوس دارد و به تعامل آنها لطمه می زند. این اغلب اتلاف وقت است و رشد تعامل محدودی که ممکن است رخ دهد زودگذر و بی کیفیت است. با استفاده از نکات زیر می توانید تعامل خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید.

فقط نفروشید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از مردم در شبکه های اجتماعی مرتکب می شوند، تمرکز بیش از حد بر فروش خدمات یا محصولات خود است. در حالی که مهم است که مخاطبان شما بدانند که چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید، هیچ کس نمی خواهد یک دسته از تبلیغات را دنبال کند یا با آنها درگیر شود.

این مهم است که بین ارتقای کسب و کار خود و ارائه ارزش به دنبال کنندگان خود تعادلی پیدا کنید. برخی پیشنهاد کرده اند که باید از قانون 80/20 پیروی کرد، به طوری که 80 درصد محتوای شما مبتنی بر ارزش باشد و 20 درصد محتوای شما محصول یا خدمات شما را بفروشد.

آنچه ارزشمند تلقی می‌شود بسته به اینکه چه کسی مخاطب شماست می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین تجزیه و تحلیل اینکه چه نوع محتوایی در گذشته عملکرد خوبی داشته‌اند و یاد بگیرید که در آینده چه چیزی را پست کنید مفید است. شما همیشه می توانید از مخاطبان خود بپرسید که چه چیزی را می خواهند ببینند. به یاد داشته باشید که محتوای ارزشمند باید سرگرم کننده، آموزشی یا انگیزشی باشد.

ترندها را دنبال کنید

ترندها راهی عالی برای کشف شدن توسط افراد جدید در شبکه های اجتماعی است. هنگامی که با استفاده از موسیقی پرطرفدار، هشتگ یا میم پست می‌کنید، به احتمال زیاد با مخاطبان جدید به اشتراک گذاشته می‌شود. همچنین به احتمال زیاد در صفحات اکسپلور نشان داده می شود زیرا مربوط به محتوای دیگری است که کاربران خاصی به آن علاقه مند هستند.

گرچه ترندها فقط رقص های TikTok یا عکس های خنده دار نیستند. ترند می‌تواند شامل هر چیزی باشد که به اخبار و رویدادهایی که در جهان می‌گذرد یا گفتگوهایی که در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود، مرتبط باشد. ارسال محتوای مرتبط با آنچه مردم در زندگی واقعی تجربه می‌کنند، می‌تواند باعث ایجاد احساسات در آنها شود که می‌تواند منجر به تعامل بیشتر شود.

با این حال، خلاق بودن هنگام دنبال کردن روندها ضروری است. مردم نمی خواهند دقیقاً همان چیزی را بارها و بارها ببینند. ایجاد یک روند برای خود و مرتبط کردن آن با صنعت خود باعث می شود که ارزش اشتراک گذاری و صحبت کردن در مورد آن داشته باشید. ایجاد این مکالمه باعث افزایش تعامل می شود.

یکی از روندهایی که به این زودی ها از بین نمی رود، محتوای ویدئویی کوتاه است. در واقع، میانگین نرخ تعامل برای ویدیوهای کوتاه 53.9٪ است. آنچه در TikTok شروع شد، اکنون در حال گسترش است، زیرا اینستاگرام Reels را معرفی کرد و همچنان با استفاده از ویژگی‌های ویدیویی جدید تأکید و پاداش می‌دهد.

برند خود را شخصی سازید

در حالی که شکستن الگوریتم ها ممکن است سخت باشد، یک چیز وجود دارد که ما با اطمینان می دانیم. شبکه های اجتماعی تعاملات اجتماعی را تشویق می کنند. مردم وقتی شخصی را پشت سر آن شرکت می بینند احساس راحتی و ارتباط بیشتری با آن می کنند. ایجاد روابط با مردم برای تشویق مشارکت ضروری است.

یکی از راه‌های آسان برای انجام این کار این است که چهره‌ها را در ویدیوها، فیدها و داستان‌های خود نشان دهید. نمایش بیشتر از گرافیک های فکر شده و عکس های محصول می تواند یک ارتباط انسانی ایجاد کند.

یک مطالعه نشان داد که 86٪ از مردم یک برند معتبر با شخصیت را به برندی که به نظر از مشتریان دور است ترجیح می دهند. هنگام برنامه ریزی تقویم شبکه های اجتماعی خود از نشان دادن اشتباهات و صحت خود نترسید.

پست گذاری در زمان های بهینه

هر شرکتی زمان های بهینه متفاوتی برای ارسال محتوای خود دارد. همه چیز به این بستگی دارد که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه زمانی در شبکه های اجتماعی فعال هستند. به عنوان مثال، تاجری که از 9 تا 5 مشغول کار است، احتمالاً در زمان استراحت ناهار یا پس از بازگشت از سر کار به خانه، بیشترین فعالیت را خواهد داشت.

همچنین باید به روزهای بهینه برای ارسال پست فکر کنید. برخی از برندها بهترین نتایج را در تعطیلات آخر هفته خواهند دید و برخی دیگر بهتر است در هفته کاری پست بگذارند.

در حالی که فیدهای صرفاً زمانی تا حد زیادی ناپدید شده اند، الگوریتم ها هنوز هم زمان را هنگام رتبه بندی پست ها در نظر می گیرند. ارسال پست زمانی که مخاطبان شما فعال نیستند به این معنی است که محتوای شما به احتمال زیاد در بالای فید آنها قرار نخواهد گرفت، بنابراین کمتر احتمال دارد آن را ببینند و با آن درگیر شوند.

به همین دلیل مهم است که یک مخاطب هدف و یک شخصیت خریدار برای کسب و کار خود تعریف کنید.

برای مثال، یک کسب‌وکار در صنعت رستوران‌داری هوشمندانه است که در اواخر بعد از ظهر روز پنجشنبه پست کند. این به این دلیل است که اغلب مردم احتمالاً برنامه‌های شام آخر هفته خود را در این زمان تنظیم می‌کنند.

این استراتژی مشابه برای شرکتی که درگیر فروش تجاری به کسب و کار است چندان موفق نخواهد بود، زیرا تمام مخاطبان هدف آن برای آخر هفته از کار خود خارج می شوند. وقتی شنبه فرا می رسد، آنها پستی را که در روز جمعه دیده اند فراموش کرده اند یا حتی آن پست را ندیده اند.

شما می توانید با مشاهده تجزیه و تحلیل مخاطبان در اکانت های شبکه های اجتماعی خود زمان بهینه را برای خود بیابید. به شما می گوید چه زمانی فالوورهای شما فعال ترین هستند و بنابراین چه زمانی باید پست ارسال کنید.

در حالی که هر اکانت بر اساس مخاطب، زمان بهینه ارسال پست خود را دارد، مطالعاتی در مورد زمان مناسب برای پست کردن به طور کلی انجام شده است. همچنین ممکن است کمی آزمایش لازم باشد تا بفهمید چه زمانی برای شما بهتر است.

با مخاطبان خود درتعامل باشید

در نهایت، اگر می خواهید مخاطبان شما با محتوای شما درگیر شوند، ابتدا باید با آنها درتعامل باشید. هنگام انجام این کار، مهم است که معتبر و واقعی باشید. تعامل با مخاطبان بالقوه تان به شما کمک می کند که شناسایی شوید و آنها را تشویق کنید تا دوباره با شما ارتباط برقرار کنند.

اینستاگرام و فیس بوک استیکرهایی برای استفاده در استوری ها ایجاد کرده اند که معدن طلا برای تعامل هستند. اسلایدرها، نظرسنجی‌ها و سؤالات را می‌توان به‌گونه‌ای پرسیده شود که به سرعت موجب تعامل شود و به آسانی به آنها پاسخ داده شود. استفاده از این استیکرها و پرسیدن سوال باعث تشویق گفتگو می شود. وقتی مردم پاسخ می دهند، شما باید واقعاً با آنها تعامل داشته باشید.

یکی دیگر از راه‌های تعامل با مخاطبان این است که در انتهای کپشن‌ها یک فراخوان برای اقدام قرار دهید که به معنای واقعی کلمه به مخاطبانتان می‌گوید که می‌خواهید چه کاری انجام دهند.

گفتن جملاتی مانند “این پست را با کسی که می خواهید به تعطیلات بروید به اشتراک بگذارید” یا “در مورد طعم بستنی مورد علاقه خود نظر دهید” دستورالعمل ها و راه های روشنی برای تعامل با شما به آنها می دهد.

یکی از شرکت‌هایی که هر روز از استیکرهای فراخوان برای اقدام و تعامل استفاده می‌کند، کرامبل است. این شرکتی است که کوکی‌های تخصصی را با منوی هفتگی چرخشی در فروشگاه‌های سراسر کشور به فروش می‌رساند، همچنین خدمات پذیرایی و حمل و نقل را ارائه می‌دهد.

آنها استراتژی رسانه های اجتماعی بسیار خوبی دارند، اما چیزی که آنها را از دیگران متمایز می کند این است که رابطه قوی با دنبال کنندگان و مشتریان خود دارند. کرامبل همیشه بازخورد می‌خواهد و نشان می‌دهد که گوش می‌دهند و علاقه‌مند هستند.

آن‌ها در بیشتر پست‌های خود از فراخوان‌های قوی برای اقدام استفاده می‌کنند و نرخ تعامل آن را نشان می‌دهد.

اهمیت مشارکت

در حالی که نرخ های تعامل شما یک شبه افزایش نمی یابد، می توان آنها را به آرامی و پیوسته بهبود بخشید. استفاده از این تکنیک ها یک راه عالی برای رشد کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی است و می توان آن ها را بلافاصله پیاده سازی کرد.

فرد باید محتاط باشد تا اجازه ندهد تعامل بیش از زمان منصفانه خود را نیز اشغال کند. ایجاد محتوای باکیفیت هنوز مهمتر از صرف ساعت ها در روز برای وسواس فکری است.