گام های کلیدی در توسعه استراتژی رسانه های اجتماعی

برای بسیاری از شرکت ها، شبکه های اجتماعی به یک ابزار ضروری تبدیل شده اند. اما، آیا این کسب و کارها از شبکه های اجتماعی با بیشترین پتانسیل خود استفاده می کنند؟

ایجاد نمایه و انتشار مطالب و محتوای تصادفی دیگر کافی نیست. در واقع هرگز نبود. با وجود این، به نظر می رسد بسیاری از شرکت ها برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی تعریف شده ای ندارند که به موفقیت آنها کمک کند.

ممکن است در ابتدا مشکل بزرگی به نظر نرسد، اما عدم داشتن یک برنامه رسانه اجتماعی واضح و یک فرآیند کاملاً تعریف شده ممکن است منجر به این شود که تلاش‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما نتایجی را که می‌خواهید نداشته باشند.

با این حال، اگر زمان کافی را برای انجام درست کارها اختصاص دهید، ممکن است به سرعت اهداف خود را تعیین و محقق کنید. یا بهتر از آن، می‌توانید کاری را انجام دهید که اکثر شرکت‌ها انجام می‌دهند و در یک آژانس شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا به اجرا و مدیریت پلتفرم‌های خود کمک کنند.

5 گام کلیدی در توسعه استراتژی شبکه های اجتماعی

1. اهداف را تعیین کنید

اولین کاری که باید در هنگام ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی انجام دهید این است که اهداف هوشمندانه مشخصی را تعیین کنید.

خاص

قابل اندازه گیری

قابل دستیابی

مربوط

محدود به زمان

اهداف شما منحصر به شرکت شما و مکمل اهداف کلی شما خواهد بود. با این حال، برخی از دسته بندی های استاندارد از اهداف شبکه های اجتماعی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

اولین کاری که باید در هنگام ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی انجام دهید این است که اهداف هوشمندانه مشخصی را تعیین کنید.

خاص

قابل اندازه گیری

قابل دستیابی

مربوط

محدود به زمان

اهداف شما منحصر به شرکت شما و مکمل اهداف کلی شما خواهد بود. با این حال، برخی از دسته بندی های استاندارد از اهداف شبکه های اجتماعی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

2. مخاطب خود را تعریف کنید

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی مرتکب می‌شوند، این است که فرض می‌کنند همه فالوورهای آن‌ها برای آن‌ها سودمند هستند. اگر تعداد فالوورهای زیادی منجر به تبدیل نشوند، بی معنی است.

ابتدا، تجزیه و تحلیل کنید که محتوای شما بیشتر با چه کسانی ارتباط دارد و تعیین کنید که آیا این گروه با جمعیت هدف شرکت شما مطابقت دارد یا خیر – سرنخ های واجد شرایط به سرعت مخاطبان شما را به مصرف کنندگان تبدیل می کنند.

برای به دست آوردن بینش بیشتر در مورد مخاطبان خود، خود را با نظرسنجی ها و داده های به روز آشنا کنید. چند شخصیت ایجاد کنید که نشان دهنده مشتری ایده آل شما باشد. دانستن نمایه فالوورهای معمولی خود به شما کمک می کند کمپین های رسانه های اجتماعی خود را متناسب با نیازهای آن ها تنظیم کنید.

3. محتوای جذاب با کیفیت بالا ایجاد کنید

وقتی نوبت به تولید محتوا می رسد، هدف همه چیز است. هیچ فضایی برای پست های تصادفی اینجا و آنجا وجود ندارد، به خصوص اگر با مخاطبان شما همخوانی نداشته باشند.

محتوای شما باید در یکی از این چهار دسته قرار گیرد:

الهام‌بخش: محتوا باید بر روی ریسمان‌های قلب تاثیر بگذارد یا مخاطبان شما را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند شما مجذوب کند. اخلاق، ارزش‌ها و دستاوردهای خیریه برند خود را برجسته کنید.

آموزشی: به مخاطبان خود “چرا” پشت نام تجاری و محصول خود را نشان دهید. چرا شما بهتر از رقبا هستید؟ چرا محصول شما چیزی است که آنها به آن نیاز دارند؟

تبلیغات: پیشنهادات و تخفیف هایی را که شرکت شما اجرا می کند با محتوای مستقیم و CTA های واضح برجسته کنید.

سرگرمی: محتوایی را ارسال کنید که سرگرم کننده و قابل ارتباط با مخاطبان هدف شما باشد. از میم‌ها و نقل‌قول‌های پرطرفدار گرفته تا نظرسنجی‌های جذاب درباره جدیدترین بحث‌های اجتماعی.

4. استراتژی ارسال

در حالی که می‌توانید تمام محتوای شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت دستی پست کنید، ممکن است زمان‌بر باشد و بهترین نتیجه را به همراه نداشته باشد. اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی اکنون از نوعی الگوریتم برای فیلتر کردن اطلاعاتی که در اختیار کاربران قرار می دهند استفاده می کنند.

به این معنی که اگر در زمانی پست ارسال کنید که مخاطبان هدف شما آنلاین نیستند، ممکن است مطالب شما مورد توجه قرار نگیرد.

شما می‌خواهید از یکی از ابزارهای زمان‌بندی اجتماعی در جهان برای کمک به برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی پست‌های خود استفاده کنید. این ابزارها اغلب زمان بهینه برای ارسال پست را بر اساس زمانی که مخاطبان شما در هر پلتفرم بیشترین مشارکت را دارند به شما نشان می دهند.

5. از محتوای ویدیویی استفاده کنید

در حال حاضر، ویدیوها ثابت می‌کنند که بهترین محتوا در سراسر رسانه‌های اجتماعی هستند. مردم می‌خواهند هنگام پیمایش در فیدهایشان از نظر بصری و شنیداری درگیر شوند.

موفقیت TikTok سایر پلتفرم‌ها مانند اینستاگرام و یوتیوب را مجبور کرده است تا نسخه مختصر خود را از محتوای ویدیویی ایجاد کنند. اینستاگرام دارای Reels و یوتیوب دارای Short است.

با تمام آنچه گفته شد، در حال حاضر، محتوای ویدیویی پادشاه است. الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی اکنون محتوای ویدیویی را از طریق تصاویر و کاروسل ها به بالای فیدهای همه می‌رسانند.

نتیجه

شبکه های اجتماعی محیطی سریع هستند. پلتفرم‌های جدید همیشه نمایش داده می‌شوند، در حالی که سایر پلتفرم‌ها به طور منظم با ویژگی‌های جدید به صورت هفتگی ظاهر می‌شوند.

در نتیجه، استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما باید یک سند زنده باشد که هر زمان که شده دوباره آن را مرور کرده و آن را تغییر دهید.

برای ادامه مسیر، مکرراً به آن مراجعه کنید، اما در انجام تنظیمات برای انعکاس بهتر اهداف، ابزارها، برنامه‌ها یا روندهای جدید تردید نکنید.