چگونه برند خود را با یک استراتژی بازاریابی محتوا متمایز کنید؟

چگونه برند خود را با یک استراتژی بازاریابی محتوا متمایز کنید؟

چه در یک استارت‌آپ جدید و چه در یک شرکت بین‌المللی بزرگ کار کنید، یک استراتژی بازاریابی محتوا واقعاً می‌تواند روش کسب و کار شما را متحول کند.

از نظر مقایسه دو برند در یک صنعت، تنها راه مشتریان برای تشخیص برند خوب از بد، بازاریابی محتوایی است که ارائه می دهند.

با این حال، طبق آمار ، تنها 22٪ از برندها از نرخ تبدیل محتوای خود راضی هستند. 61٪ از آنها ادعا می کنند که رشد حضور آنلاین ارگانیک آنها اولویت اصلی است.

این نشان می‌دهد که بسیاری از کسب‌وکارها به ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا بدون برنامه‌ریزی در مورد نحوه متمایز کردن برند خود از سایرین می‌پردازند.

بیایید نگاهی به این بیندازیم که چگونه می توانید این کار را از طریق بازاریابی محتوای مناسب و برنامه ریزی شده انجام دهید. این به نوبه خود ترافیک، تعامل و نرخ تبدیل شما را افزایش می دهد.

1. جایگاه صنعت خود را مشخص کنید

صرف نظر از اینکه محصولات یا خدمات شما چقدر جذابیت گسترده ای داشته باشند، تلاش برای راضی کردن همه ذینفعان به سادگی کارساز نخواهد بود.

مشتری اصلی یا پایگاه مشتری شما باید مشخصاتی کاملاً مشخص از نظر سن، جنسیت، سبک زندگی و انتخاب های توسعه حرفه ای داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که جایگاه خود را در صنعتی که در آن فعالیت می کنید با دقت هرچه بیشتر تعریف کنید.

به عنوان مثال، مک دونالد یک برند جهانی فست فود است. اما آنها همه گزینه های فست فود را در این سیاره ارائه نمی دهند.

شرکت خود را در زمینه خاصی تخصصی کنید. بنابراین، نه تنها زمان آسان تری برای جذب ذینفعان خواهید داشت، بلکه امکان افزایش قیمت های خود را به دلیل انحصاری بودن محصول نیز باز خواهید کرد.

2. اهداف برند خود را مشخص کنید

هنگامی که سبد محصولات یا خدماتی را در اختیار دارید، باید اهداف، چشم انداز و بیانیه ماموریت شرکت خود را مشخص کنید. این عناصر انتزاعی ممکن است در ابتدا مرتبط به نظر نرسند. اما آنها به مشتریان شما اجازه می دهند تا با کاری که انجام می دهید شناسایی شوند.

3. استانداردهای برند بصری را تنظیم کنید

هر برند موفقی دارای سبک بصری و استانداردهای شرکت کاملاً مشخص است.

اینها همچنین برای متمایز کردن یک نام تجاری از سایرین در همان صنعت، به ویژه در بازارهای رقابتی مانند امور مالی، قانونی یا تجارت الکترونیک استفاده می شوند.

استانداردهای بصری شما اغلب می‌توانند حضور آنلاین و تلاش‌های بازاریابی شما را شکست دهند. به رنگ هایی که با نام تجاری خود مرتبط می کنید و عکس ها یا گرافیک های اصلی که برای برندسازی و تبلیغات خود ایجاد می کنید بسیار توجه کنید. اینها به مشتریان کمک می کند تا به همان اندازه که ماموریت یا چشم انداز شما با برند شما آشنا شود.

استانداردهای بصری شما باید شامل یک لوگو یا لوگوتایپ، یک پالت رنگ استاندارد و چندین عنصر طراحی باشد که در استراتژی بازاریابی محتوای شما استفاده می شود.

این یکی از بهترین راه‌ها برای جلب نظر ذینفعان و جلب توجه آن‌ها به نام تجاری شما است، بدون اینکه حتی در نگاه اول محتوا را مطالعه کنند.

4. حضور در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

پلتفرم های رسانه های اجتماعی یک کانال ارتباطی عالی از نظر دسترسی و تعامل هستند.

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، باید صفحات اختصاصی را در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام و لینکدین با نام تجاری خود ایجاد کنید. این به شما امکان می دهد به مخاطبان زیادی دسترسی داشته باشید که ممکن است از کسب و کار و مجموعه خدمات شما آگاه باشند یا نباشند.

شما می توانید محتوای خود را از طریق این صفحات به اشتراک بگذارید و با افرادی که نظر می دهند و با پست های شما درگیر هستند تعامل داشته باشید. این نیز یک استراتژی بازاریابی محتوا بسیار مهم است.

حضور شما در رسانه های اجتماعی باید با جلسات زنده تقویت شود که در آن می توانید به سؤالات جامعه پاسخ دهید، محصولات جدید را به نمایش بگذارید یا آزمون ها و هدایایی را میزبانی کنید تا برند خود را بیشتر از رقبا متمایز کنید.

5. کارکنان را در الویت و مرکز قرار دهید

هر شرکت در واقع توسط کارمندان اداری و بخش هایی پر از متخصصان در زمینه های مربوطه اداره می شود. شما به راحتی می توانید با معرفی کارکنان خود به پایگاه های مشتریان خود، آنها را در استراتژی بازاریابی محتوا بگنجانید.

به عنوان مثال، یک کارمند ماه می تواند یک مرور کوتاه از دستاوردهای خود و آنچه آنها را به کار سخت در آن ماه سوق داده است، ارائه دهد.

یکی دیگر از محتواها را می توان بر فعالیت های تیم سازی متمرکز کرد که هفته گذشته در دفاتر شما انجام شد. این نوع محتواها صمیمانه هستند و به خوبی برای مشتریان بالقوه و تکرارشونده محرک‌های احساسی هستند.

6. اثبات اجتماعی خود را برای استراتژی بازاریابی محتوای( business to business) B2Bموثر به نمایش بگذارید.

پس از ایجاد کانال های ارتباطی با مخاطبان خود (از طریق رسانه های اجتماعی، وبلاگ و وب سایت و غیره)، باید در اسرع وقت مدارک اجتماعی را جمع آوری کنید.

این می تواند هر چیزی از بررسی ها، توصیفات ویدیویی، نقل قول ها و نظرات، و همچنین نمایش خانگی محصولات شما باشد.

به عکاسی استوک و عبارات بازاریابی کلیشه ای که مخاطبان در همه جا می بینند بسنده نکنید. با فکر کردن به خارج از آنچه که رقبای شما قبلا انجام می دهد، متمایز شوید.

اثبات اجتماعی را می توان در بازاریابی محتوای آینده به نمایش گذاشت تا سطح کیفیت و حرفه ای بودن خود را به عموم “ثابت کند”.

ارائه مدرک اجتماعی به سایر ذینفعان بالقوه بهترین راه برای کمک به آنها در تصمیم گیری نهایی در مورد سبد خدمات شما است.

7. نتایج را تکرار کنید

در نهایت، هرگز نباید به هیچ نوع استراتژی بازاریابی محتوا بدون ردیابی و تجزیه و تحلیل فعال عملکرد اعتماد کنید.

پلتفرم هایی مانند Google Analytics به طور خاص طراحی شده اند تا امکان جمع آوری داده های عمیق از نظر عملکرد محتوای شما را فراهم کنند. این به شما این امکان را می دهد که به سرعت ارزیابی کنید که آیا استراتژی بازاریابی محتوای شما کارآمد است یا خیر و چه کاری می توانید برای بهبود آن انجام دهید.

هنگامی که مطمئن شدید که کدام یک از عناصر آنطور که در نظر گرفته شده است کار نمی کنند، می توانید آنها را به طور کامل حذف کنید یا با اطمینان بر پایه ها بنا کنید.

هرگز ردیابی محتوای خود و نحوه برخورد مردم با استراتژی های بازاریابی، پیام ها و محصولات شما را متوقف نکنید تا با بازار در ارتباط باشید.

تمایز نام تجاری خود از سایر شرکت های صنعت شما باید نسبتاً ساده باشد مشروط بر اینکه اهداف و بیانیه ماموریت خود را تعریف کنید. برای انجام این کار کمک گرفتن از ابزارهای ویرایش محتوا مفید است.

عناصر بازاریابی محتوا را از دیگران کپی نکنید زیرا هم ذینفعان B2C (customer to business)و B2B آن را می بینند. هویت خود را از طریق محتوای اصلی، ایده‌ها و برندسازی ایجاد کنید – مخاطبان مناسب همیشه راه خود را به سمت شما پیدا خواهند کرد.