چگونه از شبکه های اجتماعی در شغل و تجارت خود استفاده کنید

امروزه شبکه های اجتماعی راه خود را به قلب بسیاری از برندها و مشاغل باز می کنند. چیزی که قبلاً به عنوان «هدر دهنده زمان» و «محوّل حواس‌پرتی» خوانده می‌شد، اکنون به بسیاری از شرکت‌ها در افزایش فالوورهای توییتر، فالوورهای اینستاگرام و فیسبوک کمک می‌کند تا حضور آنلاین خود را تقویت کنند.

با گذشت روزها، رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری مدبر در تسهیل عملیات تجاری ثابت می‌شوند و نقش بزرگی در ایجاد یک حرفه کاربردی در هر زمینه ای ایفا می‌کنند. با میلیاردها نفر در این پلتفرم‌ها، رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها این فرصت را داده است که در یک لحظه به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند. و برای افرادی که نیاز به ایجاد حرفه خود دارند، این امکان را به آنها می دهد تا با سایر متخصصان و کارفرمایان احتمالی از هر کجای دنیا ارتباط برقرار کنند.

با این حال، در این مقاله، بهترین راه‌ها برای ادغام شبکه‌های اجتماعی در حرفه و کسب‌وکار شما را مورد بحث قرار می‌دهیم تا به شما فرصت بهتری برای رشد و موفقیت در کاری که انجام می‌دهید ارائه دهیم.

هفت راه برای بهترین استفاده از شبکه های اجتماعی و رشد شغلی

اگر فکر می‌کنید شبکه‌های اجتماعی صرفاً برای سرگرمی و اتلاف وقت است، دوباره فکر کنید. رسانه‌های اجتماعی به بخش مهمی از نحوه برقراری ارتباط افراد تبدیل شده‌اند و اغلب بخش مهمی از گردش کار در بخش‌های مختلف کسب‌وکار و زندگی، از شرکت‌ها گرفته تا سازمان‌های دولتی هستند. بنابراین راه های مختلفی وجود دارد که رسانه های اجتماعی می توانند به شغل شما کمک کنند. در اینجا 7 راه برای استفاده حداکثری از رسانه های اجتماعی و موفقیت بیشتر در حرفه خود آورده شده است.

یک پروفایل حرفه ای ایجاد کنید

به پروفایل خود ظاهری حرفه ای بدهید که به بازدیدکنندگان نشان دهد که شما چه چیزی را مطرح می کنید. اگر از قبلا یک پروفایل موجود دارید، ممکن است لازم باشد تغییراتی ایجاد کنید. و برای پروفایل های جدید، درست کردن آن از استرس به روز رسانی مکرر آن جلوگیری می کند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بسته به محصولات یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارید، یک تصویر نمایشی از نام تجاری یا کسب و کار خود، یا یک عکس با ویرایش خوب از خودتان قرار دهید.

در مرحله بعد، جزئیات کوتاه و در عین حال جامعی از آنچه نام تجاری یا کسب و کار شما مخفف است در بیو خود بنویسید. اطمینان حاصل کنید که بهترین مهارت های شما را برجسته می کند و هر توضیحی عاری از خطای گرامری است. این به افرادی که به خدمات شما نیاز دارند کمک می کند تا با کمک سیستم الگوریتمی پلت فرم رسانه های اجتماعی در حال استفاده، مکان شما را سریعتر پیدا کنند.

تخصص خود را به نمایش بگذارید

کاریابی با شبکه های اجتماعی آسان تر می شود. کارفرمایان و جویندگان کار همیشه در رسانه‌های اجتماعی نقطه مشترکی پیدا می‌کنند، به خصوص اگر مناسب باشند. برای اینکه از دردسر مکالمات طولانی یا نادیده گرفتن یک شریک تجاری، کارفرما یا مشتری بالقوه استعدادتان را نجات دهید، باید آن را به نمایش بگذارید.

ویژگی‌های منحصربه‌فردی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد پیوندی به نمونه کار خود، پیوندی به سایر حساب‌های حرفه‌ای خود اضافه کنید یا به سادگی تصاویر محصولات یا خدمات خود را در صورت لزوم آپلود کنید. به این ترتیب، مشتریان بالقوه می توانند مهارت و تخصص شما را قبل از تماس رسمی بررسی کنند.

در بسترهای شغلی آنلاین شرکت کنید

پلتفرم‌های شغلی آنلاین معمولاً حاوی اطلاعات حیاتی در مورد چگونگی ایجاد شغل و ارزش پیشنهادی هستند. آنها همچنین شما را در جریان آخرین روندهای شغلی قرار می دهند. با تبدیل شدن به بخشی از این پلتفرم‌ها، می‌توانید به دانشی دسترسی پیدا کنید که به ارتقای کسب و کار یا برند شما به سطح بعدی کمک می‌کند.

در برخی موارد، می‌توانید استخدام‌کنندگان و سرمایه‌گذارانی را پیدا کنید که ممکن است به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مند باشند، که در نهایت ممکن است آنها را وادار به همکاری با شما کند.

با جامعه ارتباط برقرار کنید

با رسانه های اجتماعی، می توانید با همفکران و سایر افراد یا مشاغل در همان صنعت خود ارتباط برقرار کنید. این کارشناسان بینش هایی را در مورد دنیای شرکت ها و روندهایی که بر تصمیم گیری و برنامه عمل شما تأثیر می گذارد به شما می دهند.

هنگام انجام این کار، سعی کنید فعالیت های اتصال خود را فقط به موقعیت جغرافیایی خود محدود نکنید. در واقع، اگر می‌خواهید برند یا کسب‌وکارتان جهانی شود، بهتر است با جوامع محلی و بین‌المللی ارتباط برقرار کنید. ارتباط با جوامع بین‌المللی به‌عنوان شکلی از خودتبلیغات مؤثر عمل می‌کند، زیرا شرکا و سرمایه‌گذاران از این مکان‌های جغرافیایی راحت‌تر می‌توانند درباره برند یا کسب‌وکار شما بشنوند و در صورت افزایش تقاضا با شما شریک شوند.

برای جامعه ارزشمند باشید

پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیاز به تعامل دارند. سعی کنید عضو منفعل نباشید که فقط اطلاعات را دریافت می کند، بلکه عضو فعالی باشید که اطلاعات می دهد. با پروفایل خود، نظرات، منابع و مشاهدات خود را به اشتراک بگذارید که می تواند برای سایر مارک ها و مشاغل در جامعه نیز جالب باشد. با انجام این کار، برای خود شهرتی ایجاد می کنید و به جامعه ارزش می دهید.

نتایج را اندازه گیری کنید

نتایج گواه موثر بودن تلاش های شماست. از آنجایی که از رسانه های اجتماعی برای ایجاد شهرت آنلاین خود استفاده می کنید، باید در یک دوره خاص به دنبال نتایج باشید. برای مثال، می‌توانید برند یا کسب‌وکار خود را در گوگل جستجو کنید تا نتایج موتور جستجو را ببینید. همچنین می‌توانید این کار را در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی امتحان کنید، یا اعلانی تنظیم کنید که هنگام ذکر نام شما به شما هشدار دهد.

ثابت قدم باشید

پروفایل خود را حتی برای یک روز هم خفته نگذارید. اطمینان حاصل کنید که فعالانه در توییت‌ها یا گرایش‌هایی که با کسب‌وکار شما و جامعه آن همسو هستند، شرکت می‌کنید. با افزودن مهارت های جدید و پروژه های اخیری که انجام داده اید، نمایه خود را به روز نگه دارید. ثبات به شما کمک می کند تا به رشدی بیش از آنچه می خواهید برسید.

نتیجه

شبکه های اجتماعی یک ابزار قدرتمند و پرمحتوا هستند. هر کسب و کار یا برندی مخاطبان هدف خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیدا می کند، زیرا افراد زیادی هر روز از این پلت فرم ها بازدید می کنند. با برنامه‌ریزی مناسب، فداکاری و ثبات، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند نیروی مناسبی برای افزایش سرسام‌آور حرفه و تجارت شما باشند.