بازاریابی شبکه های اجتماعی

چرا برند ها باید در سال 2022 در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند؟

در این عصر دیجیتال جدید، مصرف کنندگان بیشتر و بیشتری به تجارت الکترونیک و دیگر پلتفرم های دیجیتال برای کشف، آموزش و فرصت های شبکه روی می آورند. برای مرتبط ماندن و سازگاری با این  نوع مصرف کننده ، برای کسب و کارها مهم است که با رویکردهای استراتژیک خود به روز بمانند .

این  شامل اولویت بندی شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار اصلی در فرآیندهای تجاری است . در این وبلاگ به این موضوع می پردازیم که چرا شبکه های اجتماعی برای برند شما در سال 2022 بسیار مهم هستند.

چرا شبکه های اجتماعی برای برند شما در سال 2022 ضروری هستند؟

شبکه ‌های اجتماعی به برندها این امکان را می‌دهند که یک کانال ارتباطی مستقیم با مشتریان خود داشته باشند و از راه‌های مختلفی برای کسب‌وکارها سودمند باشند که یکی از مهم‌ترین آنها ایجاد یک جامعه یا گروه خاص از مخاطبین است.

بدین منظور:

1- آگاهی از برند را افزایش دهید.

نمایش نام تجاری شما در بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، قرار گرفتن در معرض برند شما را افزایش می‌دهد، زیرا راهی را فراهم می‌کند که کاربران بتوانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند. شبکه های اجتماعی ابزاری عالی برای دستیابی به مخاطبان مورد نظر و ایجاد یک جامعه هستند.

کاربران به دنبال برندهایی هستند که بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند و البته به طور بالقوه  دوست داشته باشند که یک روز به آن ها مراجعه کنند , چه  برای خرید محصول و  چه دریافت خدمات. شبکه های اجتماعی راهی عالی برای دیده شدن و جلب توجه هستند  و رشد برند و آگاهی از آن را افزایش می دهند.

2- فرصت های مشارکت

اینفلوئنسرهای شبکه ‌های اجتماعی راهی فوق‌العاده برای برندها برای نشان دادن ارتباط و شخصیت خود هستند. با شروع و اجرای این مشارکت‌ها، برندها می‌توانند تصویری از خود ایجاد ویا حفظ کنند که مطابق با شخصیت‌های عمومی منتخبی است که برای کار انتخاب می‌کنند.

این استراتژی همچنین به برندها اجازه می‌دهد تا در معرض مخاطبان مختلف قرار گیرند، چه جوامع خاص با تأثیرگذارهای خرد و چه جوامع بزرگتر با تأثیرگذارهای بزرگ.

هدف این است که با این اینفلوئنسرها شریک شوید، مورد توجه مخاطب آنها قرار بگیرید و آگاهی بیشتری از برند را  برای برند خود ایجاد کنید.

3- الگوهای خرید مشتری ایده آل خود را بیاموزید.

پلتفرم‌های شبکه ‌های اجتماعی برای پیوستن همه کاربران در دسترس هستند، که به نوبه خود به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا بتوانند اشتراک گذاری و تعامل خریدارانشان را مشاهده کنند. با امکان مشاهده و جمع آوری این اطلاعات، صاحبان مشاغل می توانند موقعیت یا استراتژی محصول خود را تغییر دهند تا بتوانند به مشتریان مورد نظر خود پاسخ  مناسب دهند.

بنابراین، کسب و کارها می توانند محتوا، شخصیت و زیبایی شناسی خود را برای همسویی بهبود بخشند. با بازاریابی شبکه های اجتماعی چیزهای زیادی می توان آموخت، به خصوص زمانی که به تجزیه و تحلیل دسترسی پیدا می کنید و می توانید اعداد واقعی را در مورد نحوه واکنش کاربران خود به پلتفرم خود مشاهده کنید.

4- افزایش بازگشت سرمایه گذاری (ROI)

در پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک، پینترست و غیره، هزینه تبلیغات در مقایسه با روش های تبلیغات سنتی مانند تبلیغات تلویزیون  و بیلبوردها می تواند بسیار کمتر باشد. همچنین، از آنجایی که فرصت بیشتری برای دستیابی به بینندگان بیشتر با تبلیغات شبکه های اجتماعی وجود دارد، می توان گفت که بیشترین بهره را از پول خود می برید.

اگر تبلیغات به صورت استراتژیک و با استفاده از افراد حرفه ای مانند تیم بازاریابی  پازل تنظیم شوند، بدون شک با قرار گرفتن در معرض و نرخ تبدیل بالاتر، کسب و کار شما ROI بیشتری تولید خواهد کرد.

5- فضای رقابتی خود را شناسایی , تجزیه و تحلیل کنید.

فعال بودن و حضور در پلتفرم های شبکه های اجتماعی به برند شما این فرصت را می دهد تا آنچه را که رقبای خود انجام می دهند ارزیابی, تجزیه و تحلیل کند. آنها با چه اینفلوئنسرهایی همکاری می کنند؟ چه نوع محتوایی را به اشتراک می گذارند؟ کدام پست ها بیشترین تعامل را با مشتریان خود دارند؟

اینها انواع سوالاتی هستند که فقط با دسترسی به پلتفرم های اجتماعی رقبا می توان به آنها پاسخ داد و بیشتر بررسیشان  کرد.

با درک استراتژی اجتماعی رقیب خود، نه تنها می توانید به تنهایی پیشرفت کنید، بلکه می توانید راه هایی برای متمایز کردن نام تجاری خود بیابید.

6- فرصتی برای نشان دادن ماهیت برند

استفاده از شبکه های اجتماعی راهی برای حفظ ارتباط و حتی ایجاد روابط جدید است. وقتی صحبت از برندها می شود به دلیل تمایل به ارتباط،  مصرف کنندگان برای اعتماد، بیشتر نگران اصالت، شفافیت و شخصیت هستند.

داشتن یک پلتفرم به برند شما این فرصت را می‌دهد تا داستانی تعریف کند، مرتبط باشد و تیم و افراد پشت برند را به نمایش بگذارد.این کار را می‌توان به روش‌های متعددی مانند داشتن یک راوی برند، مشارکت با اینفلوئنسرهای سبک زندگی، راه‌اندازی ویدیوهای زنده و ارسال محتوای جذاب برای ایجاد مکالمات وغیره انجام داد.

7- مشارکت اجتماعی و دنبال کردن به شما در ایجاد اعتماد کمک می کند.

وقتی کاربران می توانند ببینند که یک برند با مشتریان خود تعامل دارد و کاربران اختصاصی زیادی دارد، سایر مشتریانی که با برند آشنا نیستند بیشتر تمایل دارند به اعتماد دیگران اعتماد کنند و آن را معتبر ببینند. این اثبات اجتماعی اعتماد را با برند شما مرتبط می‌کند و تصویر کلی برند شما را بهبود می‌بخشد و آن را تقویت می‌کند.

8- توانایی پیگیری فعالیت های بازاریابی

پلتفرم‌های شبکه ‌های اجتماعی و ابزارهای مدیریتی به شما این امکان را می‌دهند که شاخص‌های کلیدی عملکرد را ردیابی کنید. با توانایی ردیابی و ارزیابی این اطلاعات، برندها به راحتی می‌توانند استراتژی و فعالیت های بازاریابی خود را تغییر دهند تا بهترین عملکرد را برای مخاطبان خود داشته باشند.

همچنین برندها با داشتن این اطلاعات می توانند ببینند که تلاش و انرژی آنها در کجا ممکن است هدر رود وبدین ترتیب تمرکز خود را به چیزهای دیگر معطوف کنند. داده ها بسیار گویا هستند و مهم است که همیشه داده ها را در حین حرکت مشاهده کنید.

9- یک جامعه بسازید.

هنگامی که نام تجاری شما در شبکه های اجتماعی قرار می گیرد، شروع به ایجاد دنبال کنندگانی می کند که می توانند به عنوان جامعه ای طبقه بندی شوند که علایق مشترکی دارند، از جمله برند شما. این انجمن می تواند به نفع شما در جنبه رقابتی مورد استفاده قرار گیرد زیرا آنهایی که بخشی از جامعه هستند ممکن است تمایل بیشتری به حفظ رابطه و الگوی خرید خود با برند شما داشته باشند.

این مدیریت جامعه را می توان از طریق تعامل اجتماعی مداوم و البته ایجاد محتوای الهام بخش، آگاهانه و سرگرم کننده که با آنها طنین انداز می شود حفظ کرد.

 10- محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید.

با پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی زیادی که برای استفاده در دسترس هستند، می‌توانید از بسیاری از ویژگی‌های مختلف که با هر پلتفرم ارائه می‌شود، استفاده کنید. شما فقط مجبور نیستید به تصاویر و ویدیوهای عکس های محصول بچسبید. در عوض، شما باید خود را با دوران مدرن وفق دهید.

می‌توانید از روندهای فعلی مانند ریلز های اینستاگرام ، ویدیو های تیک تاک ، فضاهای صوتی توییتر،

استوری های پینترست و موارد دیگر استفاده کنید. این روش‌های منحصربفرد برای ارسال محتوا می‌تواند به متمایز کردن رویکردها، سبک و تصویر کلی برند شما کمک کند، بنابراین آگاهی از برند و رشد را افزایش می‌دهد.

برای مشاهده نمونه کارهای تیم پازل کلیک کنید.

جمع بندی

برای راه اندازی کسب و کار خود در رسانه های اجتماعی آماده اید؟ این ابزارها می توانند تفاوت در نحوه عملکرد برند شما ایجاد کنند.

نمی دانید استراتژی رسانه های اجتماعی خود را از کجا شروع کنید؟

پازل خدمات شبکه های اجتماعی را در سراسر  ایران ارائه می دهد. آیا می خواهید موضوع را بهتر درک کنید؟

با ما تماس بگیرید.