واقعیت مجازی چیست و چگونه آینده ما را تغییر می دهد؟

واقعیت مجازی چیست و چگونه آینده ما را تغییر می دهد؟

قطعاً نام واقعیت مجازی یا «VR» را شنیده‌اید – اما ممکن است فکر کنید این فقط کمی برای گیمرهای مشتاقی که با بازی‌های واقعیت مجازی یا برنامه‌های واقعیت مجازی بازی می‌کنند سرگرم کننده است. بنابراین، واقعیت مجازی دقیقا چیست؟

در حالی که نمونه‌های سرگرم‌کننده زیادی از بازی‌های واقعیت مجازی وجود دارد – چه ترن هوایی مجازی، چه اسنوکر یا حتی کاوش در فضا، واقعیت مجازی چیزهای زیادی برای ارائه در مراقبت‌های بهداشتی، تجاری و حتی بازاریابی دارد.

مانند جراحي كه شما را از كشور ديگري با كمك همكاري كه چاقوي خود را در دست دارد، عمل مي كند تا يك تجربه VR با نتايج زندگي واقعي انجام دهد.

یا تجربه عروسی رویایی در دنیای مجازی ،بدون اینکه حتی یک ریال برای پرواز خرج کنید.

شاید از طریق یک شبیه‌ساز VR بتوانید دست خود را در پیچیده‌ترین بخش‌های کاوش فضایی امتحان کنید یا کاری را تجربه کنید که هرگز در عجیب ‌ترین رویاهایتان انجام نداده اید – مانند بالا رفتن از ساختمان!

اگر فانتزی به نظر می رسد، پس بخوانید، زیرا واقعیت مجازی در حال تبدیل شدن به واقعیت برای بسیاری از مشاغل، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و افراد در سراسر جهان است.

تفاوت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده چیست؟

زمان عجیبی برای زندگی کردن است زیرا در حال حاضر سه نوع واقعیت داریم – واقعیت عادی ، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده.

چه تفاوت هایی دارند؟

این نکته کلیدی است که واقعیت مجازی را به عنوان یک دنیای کاملاً ترکیبی ببینیم، و درک کنیم که واقعیت افزوده گرافیک های سه بعدی مجازی را بر روی دنیای واقعی ما قرار می دهد.

در مقابل، واقعیت مجازی به کاربران کمک می کند تا احساس کنند که در واقع فعالیت های مختلفی را تجربه می کنند.

واقعیت مجازی چگونه کار می کند؟

برای تجربه واقعیت مجازی باید در دنیای مجازی غوطه ور شوید، به همین دلیل است که به عینک واقعیت مجازی یا یک هدست واقعیت مجازی (که گاهی عینک واقعیت مجازی نیز گفته می شود) و یک تلفن سازگار یا یک دستگاه واقعیت مجازی خاص نیاز دارید.

برای اینکه اینها را روی صورت خود قرار دهید، به یک پایه نیاز دارید، جایی که ممکن است مجموعه‌های «مقوا» واقعیت مجازی را دیده باشید (و تعجب کنید که چگونه می‌توان با یک جعبه مقوایی چیزی تا این اندازه دیجیتال و عصر جدید را تسهیل کرد).

به سادگی، هدست های واقعیت مجازی – همچنین به عنوان HMD یا نمایشگرهای نصب شده روی سر شناخته می شوند – «صفحه نمایش» را در اطراف صورت شما ایجاد می کنند. برخلاف تماشای تلویزیون یا تلفن، وقتی سر خود را می چرخانید و بالا و پایین می روید، چشمان شما باید در صحنه مجازی بماند.

اینها نباید گران باشند و نیازی به پوشش 360 درجه ندارند ، محدوده دید 100 درجه هزینه را پایین نگه می دارد و همان تجربه را به شما می دهد.

هزینه در لنزهایی است که بین چشمان شما و پیکسل ها قرار می گیرند، به همین دلیل است که این دستگاه ها اغلب عینک نامیده می شوند.این لنزها تصویر را برای هر چشم فوکوس کرده و تغییر شکل می دهند و با زاویه دادن به دو تصویر دوبعدی یک تصویر سه بعدی استریوسکوپی ایجاد می کنند تا نحوه نگرش هر یک از دو چشم ما به جهان را تا حد کمی متفاوت نشان دهند.

از نظر تحویل، محتوا شبیه به یک کنسول بازی است که از قبل  استفاده می‌کنید، و تصاویر از یک کنسول از طریق یک HDMI ساده می‌آیند یا از قبل در هدست جاسازی شده‌اند.

پس واقعیت مجازی چه حسی دارد؟ ما فکر کردیم بهترین توضیح بدین صورت است:

یک تجربه مجازی شامل تصاویر سه بعدی است که در اندازه واقعی به نظر کاربر می رسد. یک برنامه یا دستگاه واقعیت مجازی حرکات سر و چشم کاربر را ردیابی می کند و نمایشگر روی صفحه را برای پاسخ به تغییر زاویه دید تنظیم می کند.

واقعیت مجازی فقط در مورد تجربه بصری نیست. با صداها و حرکت دستگاه تقویت می شود. در یک محیط مجازی «غوطه‌ور شدن» یعنی احساس بودن در آن جهان و عمق آن احساس و تعامل با آن محیط ما “حضور از راه دور” را تجربه می کنیم.

چرا و چگونه واقعیت مجازی امروزه استفاده می شود؟

با واقعیت مجازی، مسافت حتی کمتر مشکل می شود. در حالی که همه ما با کنفرانس ویدیویی سازگار شده‌ایم، گاهی اوقات شما باید «احساس» یک مکان را به دست آورید. Watabe Wedding Corp، یک شرکت بزرگ خدمات عروسی، در توکیو، این را درک می‌کند، و از واقعیت مجازی برای کمک به مشتریان خود استفاده می‌کند تا ببینند یک مکان عروسی در آن سوی دنیا چگونه ممکن است ظاهر و احساسی داشته باشد.

در همان زمان، “Wild Within” از واقعیت مجازی برای ترویج گردشگری در بریتیش کلمبیای کانادا استفاده کرد، و به کاربران این امکان را داد که حس پیاده روی، بازدید از جنگل های بارانی یا دیدن خطوط ساحلی خیره کننده را احساس کنند، مارک زاکربرگ از طریق VR و Ethiad در پورتوریکو ظاهر شد. اجازه می دهد مردم حتی بدون ترک مبل خود احساسی نسبت به ایرباس A380 داشته باشند.

ما از صحبت کردن در مورد VR با هر ظرفیتی و بدون صحبت در مورد عناصر آموزشی و سلامتی خودداری می کنیم. واقعیت مجازی رویای یک مربی است – به شما امکان می دهد در هر موقعیتی، واقعی یا خیالی، بدون خطرات مرتبط باشید.

آموزش VR باعث می شود موقعیت واقعی و بدون پیامد احساس شود. بوئینگ، که فضاپیمای سرنشین دار را توسعه می دهد، در سپتامبر اعلام کرد که برنامه های واقعیت مجازی را برای آموزش فضانوردان برای عملیات فضاپیما معرفی خواهد کرد.

در اکتبر 2017، جراحان بمبئی و لندن با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی گرد هم آمدند و با هم، یک بیمار NHS را جراحی کردند و باعث شد که آنها پیشنهاد کنند که این ممکن است در 5 سال آینده به یک امر عادی تبدیل شود. مزایای مراقبت های بعدی VR نیز به طور بالقوه باورنکردنی است.

تحقیقات جدید منتشر شده در Neurology نشان داده است که VR حتی می تواند به کاهش درد بدن فانتوم کمک کند.

اولاف بلانکه، عصب شناس در EPFL، سوئیس درباره این تحقیق گفت.

با کمک واقعیت مجازی، موفق شدیم یک توهم ایجاد کنیم: این توهم که پاهای سوژه به آرامی ضربه می خورد، در حالی که در واقع سوژه در واقع به پشت، بالای ضایعه نخاعی ضربه می خورد. وقتی این کار را انجام دادیم، آزمودنی ها نیز گزارش دادند که دردشان کاهش یافته است.

با این حال، همه اینها برای نخبگان دانشگاهی طراحی نشده است. شما نیز می توانید از VR بهره مند شوید.

طبق تحقیقات ABI، VR می‌تواند کاربردهای برجسته‌ای را در چهار بخش کلیدی پزشکی و بهداشتی ارائه دهد: درمان، آموزش، برنامه‌های کاربردی مرتبط با جراحی و تحقیقات پزشکی.

آنها پیشنهاد می کنند که بهترین استفاده از VR می تواند «کاربردهای درمانی و درمان های پزشکی مانند اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) یا درمان های غیر پزشکی، به عنوان مثال مدیریت خواب باشد.

آنها بسیاری از مراکز مراقبت بهداشتی را دیده اند که شبیه سازی های VR همه جانبه را برای درمان بیماران مبتلا به اضطراب، مدیریت درد و بهبودی عصبی آزمایش می کنند. آنها همچنین پیشنهاد می کنند که بخش های مصرف کننده (مانند مراقبت از خود برای ترک سیگار یا مدیریت رژیم غذایی) می تواند نقش مهمی در موفقیت پزشکی واقعیت مجازی داشته باشد.

این به شکایات کم اهمیت تر که ممکن است از آنها رنج ببرید نیز گسترش می یابد. ترس از عنکبوت، ترس از صحبت کردن در جمع، ترس از درخواست ا شخص برای قرار ملاقات و ….

 

 VRمی‌تواند راه‌حل‌هایی را برای شما فراهم کند که به شما اجازه می‌دهند با سرعت خودتان یاد بگیرید (و شکست بخورید!). این به ما امکان می دهد شرایط آزمایش را در زندگی خود قرار دهیم.

طبق آخرین پست وبلاگ Cubicle Ninja در مورد واقعیت مجازی، شرکت‌ها می‌توانند ویدیوهای واقعیت مجازی 360 درجه حاوی تصاویر واقعی از افراد، مکان‌ها یا چیزها و محتوای گرافیکی رایانه‌ای را با خلاقیت‌های 3D CGI که فقط برای VR ساخته شده‌اند، بسازند. این یک راه خلاقانه برای تبلیغ داستان برند، خدمات یا قرار دادن محتوای آموزشی و تأثیرگذار محصول از طریق VR است.

دانیل فریمن، استاد روانشناسی بالینی در دانشگاه آکسفورد، در صحبت با گاردین، درباره واقعیت مجازی گفت:

شرایط بسیار کمی وجود دارد که VR نمی تواند کمک کند، زیرا در نهایت، هر مشکل سلامت روان مربوط به مقابله با یک مشکل در دنیای واقعی است، و VR می تواند آن وضعیت دردسرساز را برای شما ایجاد کند.

این فرصتی را به شما می دهد تا به روش های دیگر پاسخگویی به مردم آموزش دهید. افرادی که من می بینم مضطرب یا افسرده هستند یا نگران حمله مردم به آنها هستند و کاری که در زندگی خود انجام داده اند عقب نشینی از دنیا است. با VR، می‌توانید افراد را وادار کنید کارهایی را که سال‌ها انجام نداده‌اند امتحان کنند – با آسانسورها، به مراکز خرید بروند، سپس متوجه شوند که می‌توانند آن را در دنیای واقعی انجام دهند.

آینده واقعیت مجازی چیست؟

وقتی نوبت به بازاریابی و تبلیغات می‌رسد، می‌توانید شرط‌بندی کنید که هر چیزی که توسط فیس‌بوک به قیمت ۲ میلیارد دلار (Oculus Rift) خریداری می‌شود، قطعاً شروع به ورود به زندگی ما خواهد کرد، زیرا بازاریابان به دنبال ارتباط با مشتریان از طریق بازاریابی واقعیت مجازی و تجربیات واقعیت مجازی هستند!

بر اساس نظرسنجی L.E.K. با مشاوره، حدود 80 درصد از مصرف‌کنندگانی که خود را پذیرنده‌های اولیه فناوری می‌دانند «علاقه‌مند به استفاده از واقعیت مجازی برای افزایش تجربه خرید خود هستند».

این روندی است که خرده فروشان مشتاق به حرکت با آن هستند و در اکتبر 2017، مدیر عامل تجارت الکترونیک والمارت، مارک لور گفت که در دهه آینده او آینده ای را می بیند که در آن مشتریان می توانند تعاملات درون فروشگاهی را از طریق VR در خانه خود تجربه کنند.

IKEA قبلاً آزمایش یک آشپزخانه مجازی آزمایشی را آغاز کرده است و Mastercard و Swarovski تلاش های خود را در یک برنامه خرید VR انجام داده اند که به خریداران امکان می دهد اقلام را مرور کنند، در مورد آنها بیاموزند و خریداری کنند.

این فقط شامل نگاه کردن به محصولات نیست. جگوار کمپینی ایجاد کرده است که شما را از طریق واقعیت مجازی وارد ویمبلدون می کند و کوکا کولا یک سورتمه سواری با واقعیت مجازی برای کمپین معروف خود در لهستان ایجاد کرده است .

وقتی داستان سرایی و معتبر بودن برای بازاریابان امروزی کلیدی است، تجربیات حتی از طریق VR می‌توانند به غلبه بر برخی از چالش‌ها در اجرای رویدادها و تبلیغات کمک کنند.

زمان نشان خواهد داد که چگونه می توان از VR برای ایجاد محتوا و تجربیات تولید شده مصرفی استفاده کرد که به خرده فروش بازخورد می دهد، اما در حال حاضر واضح است که در آینده مطمئناً شاهد کسب و کارهای بیشتری خواهیم بود، از فروشندگان لباس گرفته تا هتل ها و خطوط هوایی که از این فناوری برای تسهیل رزرو یا خرید استفاده می کنند.

با بررسی های کلیدی برای تجربه آنلاین، VR می تواند طعمی از تجربه واقعی را ارائه دهد.