محتوا چیست و چرا برای سئو مهم است؟

محتوا برای سئو (بهینه سازی موتور جستجو) مهم است و این دو مکمل هم هستند.

اگر می خواهید وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شود و ترافیک را به وب سایت شما هدایت کند، باید به طور مداوم محتوای با کیفیت و بهینه ایجاد کنید. بدون محتوا، موتورهای جستجو اطلاعات کافی برای ایندکس کردن صفحات وب سایت شما و رتبه بندی وب سایت شما ندارند. بدون استراتژی سئو و محتوا، محتوای شما هرگز به صورت آنلاین یافت نمی شود.

بسیاری از بازاریابان سئو و بازاریابی محتوا را به عنوان دو استراتژی متفاوت می بینند، اما به خوبی به هم متصل هستند و یکدیگر را تکمیل می کنند. بدون ایجاد محتوای با کیفیت، هرگز به طور کامل از آن بهره نخواهید برد.

بنابراین، بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه محتوا چیست و چرا برای سئو مهم است.

محتوا چیست؟

محتوا هر گونه اطلاعات با کیفیتی است که پاسخی به مشتریان یا راه حلی برای مشکلات آنها می دهد. باید به شیوه ای مرتبط با زمینه با هدف جذب بازدیدکنندگان وب سایت شما یا سوق دادن آنها به اقدام ارائه شود. خواه متن، تصویر، ویدیو یا صدا باشد، همه محتوایی هستند که می توانند اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان هدف شما قرار دهند.

وب سایت شما میزبان صفحات محصول یا خدماتی است که جزئیات مربوط به کاری که انجام می دهید را ارائه می دهد و همچنین صفحه وبلاگی که اطلاعات مرتبطی را در اختیار بازدیدکنندگان وب سایت شما قرار میدهد  اینها همه به عنوان محتوا طبقه بندی می شوند و به صفحات وب شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بندی شوند. اما می تواند در قالب های دیگر در وب سایت شما نیز ظاهر شود.

محتوا شامل:

پست های وبلاگ

قطعات روابط عمومی

مطالعات موردی

فیلم ها

پادکست ها

کاغذهای سفید

محتوای صوتی

تصاویر

اینفوگرافیک

چرا محتوا برای سئو مهم است؟

موتورهای جستجو مانند گوگل می خواهند نتایج جستجوی ارزشمند و مرتبطی را برای کسانی که در حال جستجو هستند ارائه دهند.

موتورهای جستجو مانند گوگل می خواهند نتایج جستجویی ارزشمند و مرتبط با کاربر ارائه دهند. در واقع، الگوریتم های گوگل به طور مداوم به روز می شوند تا بتوانند به سرعت و به راحتی مفیدترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهند.

گوگل محتوای مفید را در اینترنت رتبه بندی و مرتب می کند که بر اساس ارتباط و مفید بودن آنها برای کاربر رتبه بندی می شوند. برای اینکه محتوای شما برای سئو مفید باشد، باید بهینه شده و برای خوانندگان شما مفید باشد.

در اینجا فقط برخی از عواملی وجود دارد که به معنای اهمیت محتوا برای سئو است:

دید آنلاین را افزایش می دهد – وقتی به طور منظم محتوای بهینه و مفید برای مخاطبان خود ایجاد می کنید، رتبه شما افزایش می یابد، به این معنی که احتمال پیدا شدن شما در هنگام جستجو بیشتر است.

نرخ کلیک بالا (CTR) ایجاد می کند – CTR در رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجو مهم است. هرچه کاربران بیشتری روی وب سایت شما کلیک کنند، شانس شما برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو بیشتر است.

به تولید بک لینک کمک می کند – پیوندهای بین وب سایت شما و سایر منابع مرتبط و معتبر نشان دهنده اعتبار و اعتماد به وب سایت شما است. هرچه لینک های با کیفیت بیشتری بسازید، احتمالاً در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت. اگر محتوای شما مفید باشد، سایر وب سایت‌ها احتمالاً به محتوای شما پیوند می‌دهند، بنابراین این بخش کلیدی است که محتوا در استراتژی سئوی شما بازی می‌کند.

کلمات کلیدی را هدف قرار دهید – محتوا تنها راهی است که می توانید کلمات کلیدی مهم را در سایت خود بیاورید و مطمئن شوید زمانی که مشتریان در جستجوی محصولات یا خدمات شما هستند آنلاین هستید.

بهبود تجربه کاربری – ایجاد محتوای با کیفیت بالا، بهینه سازی محتوای شما و تولید بک لینک به این معنی است که شما یک کلاه وب سایت ایجاد می کنید که به راحتی قابل پیمایش است و اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در اختیار آنها قرار می دهد.

چگونه محتوای خود را برای سئو بهینه کنیم؟

هنگام ایجاد محتوای عالی، باید مطمئن شوید که هم برای کلمات کلیدی مورد نظر شما و هم برای تجربه کاربر بهینه شده است. در اینجا نکاتی برای بهینه سازی محتوای شما برای سئو وجود دارد:

1. مخاطب هدف خود را درک کنید

درک مشتریان خود به شما کمک می کند تا در مورد کلمه کلیدی مناسب تحقیق کنید و محتوایی ایجاد کنید که با آنها طنین انداز شود. برای اینکه بدانید چه کسی را هدف قرار داده اید، به مشتریان فعلی خود نگاه کنید و شخصیت های خریدار ایجاد کنید که جنسیت، سن، علایق و مشکلاتی که مشتریان هنگام مراجعه به شما دارند را به شما می گوید. این به شما ایده بهتری در مورد نحوه نوشتن محتوای خود و مواردی که باید اضافه کنید، می دهد.

از تیم فروش خود بخواهید تا سوالات متداول را که از طریق تلفن یا ایمیل از آنها خواسته می شود یادداشت کنند و از آنها برای راهنمایی ایجاد محتوای خود استفاده کنید. برای مرتبط ماندن، باید در مورد آخرین اخبار یا روندهای صنعت خود نیز نظر دهید.

2. تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید

قبل از ایجاد هر گونه محتوایی برای وب سایت خود، مهم است که در مورد محصولات و خدمات خود جستجوی کلمات کلیدی انجام دهید تا متوجه شوید که مشتریان شما دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند و سؤالات آنها چیست. مطمئن شوید که محتوایی پیرامون این کلمات کلیدی ایجاد می کنید و محتوا را برای این کلمات و عبارات بهینه می کنید. شما می توانید این کار را با افزودن کلمات کلیدی هدف به عنوان، عنوان و ابرداده پست خود انجام دهید.

3. روی کلمات کلیدی Long Tail تمرکز کنید

کلمات کلیدی بلند کلمات کلیدی هستند که جستجوگران هنگام جستجوی پاسخ یا زمانی که به خرید نزدیکتر هستند از آنها استفاده می کنند. این عبارات حجم جستجوی کمتری دارند، اما معمولاً خاص‌تر هستند و رقابت بسیار کمتری نسبت به عبارات عمومی‌تر دارند، بنابراین احتمال رتبه‌بندی برای آنها بیشتر است.

4. به موضوع و کلمه کلیدی خود بچسبید

وقتی محتوایی را می نویسید، همیشه به کلمه کلیدی و موضوع مورد نظر خود پایبند باشید. سعی نکنید در مورد طیف وسیعی از موضوعات یا مضامین در یک محتوا بنویسید و سعی نکنید ده ها کلمه کلیدی را وارد کنید. این باعث سردرگمی گوگل (و کاربران شما!) می شود و در مورد رتبه بندی می تواند بر علیه شما عمل کند. اگر موضوعات یا کلمات کلیدی زیادی را با هم ترکیب کنید، مفیدترین و مرتبط ترین محتوا را در مورد موضوع ایجاد نخواهید کرد.

5. مطمئن شوید که طرح کلی و قالب محتوای شما برای خوانایی بهینه شده است

برای اینکه محتوای خود را تا حد امکان خوانا کنید، مطمئن شوید که محتوا به قطعات کوچک و بدون پاراگراف طولانی تقسیم شده است. خوانندگان آنلاین بازه توجه کوتاهی دارند، بنابراین اگر محتوای شما فقط یک پاراگراف بزرگ باشد، نمی‌توانند به آن توجه کنند. اطمینان حاصل کنید که از عناوین فرعی و نقاط گلوله برای شکستن متن تا جایی که می توانید استفاده می کنید.

6. بک لینک ها

وقتی نوبت به رتبه بندی سیگنال ها می رسد، بک لینک ها برای اعتبار سایت شما مهم هستند. هنگام ایجاد محتوا، مطمئن شوید که به سایر سایت های مرتبط، قابل اعتماد و معتبر پیوند داده اید تا نشان دهید که محتوای شما معتبر است.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد سئو و محتوا و اینکه چگونه می توانند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کنند، از وب سایت ما دیدن کنید یا با ما در تماس باشید.