راهنمای ساده برای تعریف ارزش های اصلی برند

جنبه‌های مختلفی وجود دارند که قطعات پازل برند شما را می‌سازند، که به تعریف هویت برند، متمایز و معنادار کردن آن و شکل‌دهی به برداشتی که دیگران از آن دارند کمک می‌کنند. و در حالی که عناصر خارجی می توانند احساس آشنایی و وفاداری را در مشتریان تقویت کنند، آنچه می گویند را به خاطر بسپارید:

آنچه در درون است مهم است.

آنچه در “درون” برند شما وجود دارد چیزی است که شما را از رقبا متمایز می کند و به شما امکان می دهد تا با مشتریان به روش های عمیق تر و معنادارتر ارتباط برقرار کنید.

اینجاست که ارزش های برند شما وارد می شود.

ارزش های برند چیست؟

ارزش های برند، اقداماتی هستند که تیم داخلی شما به صورت روزانه انجام می دهد و از یکپارچگی برند حمایت می کند. کارمندان داخلی در بهترین حالت، سفیران برند شما هستند و قلب برند شما را از طریق تعاملات روزانه خود ترجمه می کنند. این فرهنگ درونی باعث ایجاد همسویی با مخاطب و وفاداری به برند در طول زمان می شود.

البته، ارزش های اصلی شما به چیزهای زیادی بستگی دارد – از جمله اهداف و انتظارات شما برای آینده کسب و کار.

با این حال، هنگام تعریف ارزش های برند خود، به طور کلی باید هدف خود را ایجاد کنید و موارد گفته شده را در تعریف ارزش های خود در نظر بگیرید:

اجرایی – ارزش‌های اصلی شما نباید فقط کلمات بزرگی باشند که فقط روی کاغذ به شما خوب بنظر برسد. آنها همچنین باید در هر کاری که انجام می دهید و می گویید منعکس شوند. بنابراین، هنگام تعریف ارزش‌های اصلی برند خود، از عباراتی استفاده کنید که عمل را تحریک می‌کنند و افعال را به جای صفت انتخاب کنید.

به یاد ماندنی – شما به لیست کاملی از ویژگی ها و توضیحات نیاز ندارید. هرچه به خاطر سپردن ارزش‌ها و باورهای برندتان آسان‌تر باشد، احتمال اینکه کارمندان شما آن‌ها را درونی کنند و بر اساس آن‌ها عمل کنند بیشتر است.

معنی دار – عبارات خالی تأثیر زیادی بر روی کارمندان شما نمی گذارد یا طنین انداز نمی شود. کلمات تنها در صورتی قدرت خواهند داشت که معنای عمیق‌تری داشته باشند که به قلب برند شما مرتبط باشد و از مکانی معتبر باشد.

منحصر به فرد – ارزش های شما باید بازتابی از چیزی باشد که برند شما را منحصر به فرد می کند، مانند DNA برند شما. آن‌ها باید شما را از رقبا متمایز کنند، بنابراین به ارزش‌هایی که منعکس‌کننده چیزی است که قبلاً وجود دارد بسنده نکنید.

ثابت – نحوه ارتباط شما با نام تجاری خود در طول سال ها تغییر می کند، اما ارزش های برند شما تا حد زیادی ثابت باقی می مانند. ارزش های شما همچنان حس اعتماد را در مشتری حفظ می کنند.

ایجاد توانمندی – القای ارزش ها فرصتی عالی برای توانمندسازی کارکنان خود و ایجاد احساس کلیدی در برند است. برای مثال، ارزش‌ها ممکن است دارای اقداماتی باشند که کارمندان می‌توانند بدون مشورت با مدیر آن را آغاز کنند. این اقدامات به نفع مشتریان شماست و درک آنها از برند شما را بالا می برد. سازمانی که کارمندان خود را به این روش توانمند می کند، احتمالاً ارزش های شرکت را به مراتب سریعتر در فرهنگ جاسازی می کند.

چرا داشتن ارزش های برند قوی مهم است؟

مصرف کنندگان چه از آن آگاه باشند یا نه، دائماً به دنبال راه های جدیدی برای ارتباط با برندها و تعامل با آنها هستند. تقویت این ارتباطات فراتر از محصولات یا خدمات شما و فراتر از آن چیزی است که عناصر خارجی برند شما می توانند ارائه دهند.

موضوع اینجاست:

ارزش های شما بر نحوه ی درک مشتریان از برند شما تأثیر می گذارند.

با توجه به اینکه تا 77 درصد از مصرف‌کنندگان اذعان دارند که احتمال خرید از برندهایی که ارزش‌های آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند، بیشتر است، ضروری است که از همان ابتدا آن‌ها را شفاف کنیم.

و در نهایت، در زمانی که به نظر می‌رسد اعتماد مصرف‌کننده در پایین‌ترین حد خود قرار دارد، حفظ اعتبار برند می‌تواند باعث ایجاد یا شکست کسب‌وکار شما شود. بنابراین، پس از تثبیت آنها، ارزش ها تنها در صورتی تأثیر خواهند داشت که واقعاً زندگی شوند.

چگونه ارزش های اصلی برند خود را پیدا کنیم؟

نیازی به “ایجاد” ارزش های برند خود نیست. این نگاه اشتباهی به این موضوع است. حقیقت این است که:

اگرچه ممکن است هنوز متوجه آن نشده باشید، برند شما از قبل دارای مجموعه ای از ارزش ها است.

شما فقط باید آنها را شناسایی و تعریف کنید.

برای انجام این کار، باید تمام تصورات یا ایده های از پیش تعیین شده ای را که ممکن است در مورد برند خود داشته باشید کنار بگذارید – و با یک جفت چشم تازه به برند خود نگاه کنید.

در اینجا نحوه یافتن ارزش های اصلی برند خود آورده شده است:

با تیم خود طوفان فکری کنید و با استفاده از سؤالات باز، سه تا پنج کلمه را که فکر می کنید نشان دهنده شما هستند، ارائه دهید. این تمرین ساده به شما یک «نمای داخلی» از اینکه همکارانتان برند شما را می بینند، می دهد.

وقت بگذارید و بفهمید چه چیزی برای مشتریانتان اهمیت دارد. این به شما بینشی در مورد آنچه که آنها بیشترین ارزش را دارند و آنچه از شما به عنوان یک برند انتظار دارند می دهد.

از تجربیات منفی درس بگیرید. آگاهی از نقاط ضعف خود به این معنی است که می توانید آنها را تغییر دهید. حتی ممکن است آن نقطه ضعف را به یک نقطه قوت تبدیل کنید، جایی که در واقع به یکی از ارزش های برند شما تبدیل می شود.

به کارهایی که رقبای شما انجام می دهند نگاه کنید و ببینید که در چه مواردی شکاف هایی در ارزش هایی وجود دارد که برند شما در حال حاضر از آن استفاده می کند یا پتانسیل پذیرش آن را دارد. به این جنبه ها فشار بیاورید تا برند شما رفتارهای فعلی بازار را مختل کند.