بهینه سازی وب سایت

بهترین نکات برای بهینه سازی وب سایت برای موفقیت

بهینه سازی یک نیروی قدرتمند است. این بدان معناست که می توان چیزی را بهتر کرد، وضعیت فعلی وضعیت نهایی نیست و همیشه جا برای بهبود وجود دارد.

به عنوان مثال وب سایت خود را در نظر بگیرید. آیا معتقدید که می توان آن را بهینه کرد؟ اکثر مردم موافق هستند که مطمئناً می توان.

در مورد بهینه سازی وب سایت شما برای موفقیت، سؤالات مهمی مانند چگونه، چرا و کی  مطرح می شوند که باید به آنها پاسخ دهید. اینها سوالاتی هستند که در این مقاله بیشتر بررسی خواهیم کرد.

مزایای یک وب سایت بهینه شده برای موفقیت

برای نظم دادن به بحث، مهم است که مزایای یک وب سایت بهینه شده را بشناسید. برخی از اینها واضح هستند و برخی کمتر. این مزایا عبارتند از:

بهینه سازی ارگانیک برای موتورهای جستجو

موتورهای جستجو مانند گوگل هنگام رتبه بندی یک وب سایت فاکتورهای متعددی را در نظر می گیرند. بسیاری از مردم بلافاصله به “کلمات کلیدی” فکر می کنند، اما این تنها یکی از عناصر بسیاراست.

زمینه های دیگر عبارتند از سرعت بارگذاری صفحه، تجربه در مرورگرها و اندازه های مختلف صفحه نمایش، نقشه برداری سایت، ابرداده و موارد دیگر. یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده تمام این نکات بهینه‌سازی را مشخص می‌کند تا رتبه‌بندی  بالای سایت را تا حد امکان برای گوگل آسان کند.

تجربه ی کاربر

وب سایتی که به درستی بهینه سازی شده باشد، تجربه یکپارچه ای را برای کاربران فراهم می کند. این به معنای مرور بدون دردسر، عدم وجود پیوندهای شکسته، ساختاری منطقی، عناصر با برچسب‌گذاری مناسب، نمایش‌های صحیح در انواع دستگاه‌ها و غیره است.

یک وب‌سایت ضعیف بهینه‌سازی شده، کاربران را فوراً دلسرد می کند. علاوه بر این، هر گونه هزینه تبلیغاتی که برای وب سایت صرف شود هدر خواهد رفت.

اقدامات کاربر

اکثر وب سایت ها کاربران را تشویق به انجام یک عمل می کنند. این می تواند پر کردن یک فرم تولید سرنخ، راه اندازی یک جلسه، تماس، دانلود… باشد.

سوال این است که آیا وب سایت شما برای این هدف بهینه شده است؟

به عنوان مثال، بسیاری از وب‌سایت‌ها هنوز به پنجره‌های بازشو منسوخ برای هدایت مشتریان جدید یا گنجاندن فراخوان‌های غیر مؤثر (CTA) در مکان‌های اشتباه متکی هستند.

موقعیت یابی برند

یکی از نقش های کلیدی یک وب سایت این است که اولین تصور عالی از برند را به کاربران بدهد. اهمیت این موضوع قابل اغراق نیست. یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده تأثیر اولیه مثبت و ماندگاری خواهد داشت، در حالی که یک وب‌سایت با بهینه‌سازی ضعیف دقیقاً برعکس عمل می‌کند.

نحوه بهینه سازی

بهینه سازی وب سایت یک موضوع عمیق و با تفاوت های ظریف است. با این حال، برخی از اصول اولیه وجود دارد که می تواند در حال حاضر برای بهینه سازی وب سایت شما به سرعت اعمال شوند.

۱-  تجزیه و تحلیل

عملکرد وب سایت خود، از جمله رفتار کاربر را بررسی کنید. سقوط کجا اتفاق می افتد؟ کاربران معمولاً چه مسیرهایی را دنبال می کنند؟ کدام صفحات دارای بالاترین و کمترین نرخ پرش هستند؟ آیا پیوندهای خراب، صفحات گم شده، تصاویری که به درستی شرح داده نشده اند یا نام گذاری نشده اند و غیره وجود دارند؟

۲- بهینه سازی

وقتی صحبت از بهینه‌سازی روی صفحه می‌شود، کادرهای خود را بررسی کنید. نمونه‌هایی از بهینه‌سازی روی صفحه عبارتند از متا تگ‌ها، اسلاگ‌های URL و سرفصل‌ها.

  • سرعت صفحه را بررسی کنید.
  • از سازگاری بین دستگاه ها اطمینان حاصل کنید.
  • بک لینک ها و فرصت های بک لینک را بررسی کنید.
  • ابزارهای زیادی برای بررسی این عوامل وجود دارد، اما گوگل ابزارهای رایگانی را ارائه می دهد که محل خوبی برای شروع است.

نکات مهم

نکات بسیار مهمی وجود دارند که می توانند به تأثیرگذاری فوری کمک کنند.

برخی از بهترین نکات عبارتند از:

 

یک رویکرد کلی نگر داشته باشید.

مستقیم وارد نشوید. به وب سایت خود در چارچوب تلاش های بازاریابی دیجیتال خود نگاه کنید، از جمله اینکه چگونه با سایر دارایی ها مانند صفحات شبکه های اجتماعی مطابقت دارد.

یک ممیزی موثر و عمیق از وب سایت خود انجام دهید، به عناصر درون صفحه، عناصر خارج از صفحه، مناطق روبروی کاربر و جنبه های فنی تر بهینه سازی وب سایت نگاه کنید.

 

تست، تست، و دوباره تست کنید

بهینه سازی و آزمایش ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند. بهینه‌سازی مؤثر مبتنی بر نتایج داده‌محور است که به نوبه خود مبتنی بر آزمایش با استفاده از روش‌شناسی صحیح است.

بهینه سازی وب سایت – درست مانند هر بهینه سازی دیگری – یک فرآیند مداوم است. بررسی کنید، سپس در مورد یک تغییر خاص تصمیم بگیرید، سپس آزمایش کنید، سپس نتایج را تجزیه و تحلیل کنید، سپس بهینه سازی کنید، سپس دوباره تست کنید… این فرایند بخشی از هنر و علم است، اما نتایج تضمین شده ای در بر دارد که معیارهای کلیدی را افزایش می دهد.

 

وب سایت خود را برای موفقیت بهینه سازی کنید

به طور خلاصه، بهینه سازی وب سایت برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما هنوز به طور کامل این فرآیند را شروع نکرده اید مانند : عدم داشتن زمان کافی ، تخصص خاصی که در تیم شما وجود ندارد و یا اینکه نمی دانید از کجا شروع کنید.

امیدواریم این مطلب آموزنده و انگیزه دهنده باشد و اکنون شما در آستانه ی سفر فوق العاده مهم بهینه سازی وب سایت قرار گرفته باشید. ما برای شما بهترین ها را آرزو می کنیم و بی صبرانه منتظر شنیدن نتایج شگفت انگیز شما هستیم.

 

ما در پازل خدماتی از جمله طراحی وب سایت، پشتیبانی سایت، سئو سایت و بهینه سازی را ارائه می دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.