بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۲ و پس از آن، هنر ایجاد محتوای جذاب

88 درصد از بازاریابان ( Business to Business)  B2B از بازاریابی محتوا برای تبلیغ برند خود استفاده می کنند.

اگر کسب و کاری دارید و وب سایت دارید، احتمالاً بخشی از این 88 درصد هستید. و اگر اینطور نیستید، احتمالاً خیلی زود به باند ملحق خواهید شد زیرا اگر استراتژی بازاریابی ایجاد نکنید، نمی توانید در بازار متمایز شوید.

اگر به تازگی به این دنیا قدم گذاشته اید، احتمالاً نمی دانید چگونه محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید و به اهداف خود برسید. نگران نباشید؛ شما تنها نیستید . بیشتر کارآفرینان،  مهارت های بازاریابی محتوا را ندارند. اما اگر زمان خود را به یادگیری اختصاص دهید، می توانید در استفاده از مهارت های خود برای تبلیغ برند خود کار بسیار خوبی انجام دهید.

چه در حال توسعه اولین استراتژی بازاریابی محتوای خود باشید و چه به دنبال کمک کوچکی برای بهبود نتایج خود ، مقاله زیر می تواند اهداف شما را برآورده کند.

اکنون چه چیزی در بخش بازاریابی محتوا کار می کند؟

در سال‌های گذشته، سازگاری و انعطاف‌پذیری در بازاریابی محتوا محور بوده است. با این حال، هیچ کس انتظار ندارد که محبوب ترین روش های بازاریابی ثابت بمانند. برخی از روندها ممکن است شاهد ادامه یا تکامل باشند، اما برخی دیگر از بین می‌روند و به گرایش‌های جدید اجازه می‌دهند تا جایگاه خود را به دست آورند.

 

ساخت جوامع

با میلیون‌ها وب‌سایت در اینترنت، باید به دنبال روشی خلاقانه باشید تا مورد توجه قرار بگیرید. ایجاد یک جامعه (گروه خاص از مخاطبین) می تواند به شما کمک کند در این صنعت شلوغ برجسته شوید. با این حال، باید بدانید که بازاریابی اجتماعی روشی مربوط به فروش نیست، بلکه ایجاد اعتماد و تعامل با مردم است.

 

محتوا را برای کلمات کلیدی دم بلند محبوب در جایگاه خود بهینه کنید.

برای مدتی تمرکز در بازاریابی محتوا بر مقالات طولانی بود. با این حال، طی سال گذشته، بازاریابی محتوا تمرکز خود را بر روی کلیدواژه‌های خاص و طولانی خاص برای یک بخش خاص و رقابت کمتر تغییر داد.

کلمات کلیدی بلند باعث می شوند که وب سایت شما راحت تر در گوگل رتبه ی بالا بدست آورد . اگر محتوای خود را با کلمات کلیدی خاص و طولانی بهینه کنید، ترافیک ارگانیک بیشتری به دست خواهید آورد. پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی مرتبط با وب سایت شما دشوار نیست. می توانید از ابزاری مانند SEMrush، Ubersuggest یا Wordtracker استفاده کنید. لطفاً فهرستی از کلمات کلیدی طولانی که بیشترین جستجو را داشته اند تهیه کنید و آنها را به تدریج در محتوای خود ادغام کنید. ابزاری مانند PDFChef Converter می تواند به شما در ایجاد یک سند PDF برای دسترسی به لیست هنگام نوشتن محتوا کمک کند.

کارشناسان انتظار دارند در سال 2022 و پس از آن چه کار کنند؟

به عنوان یک خالق بازاریابی محتوا، باید به آینده نگاه کنید و در مورد روندهایی تحقیق کنید که پیش بینی می شود در دراز مدت بر صنعت تأثیر بگذارند. ایجاد برنامه های محتوایی که احتمالاً در درازمدت موفق باشند و مشتریان بالقوه را درگیر کنند، ضروری است. انتظار می‌رود این صنعت افزایش روندهایی مانند Google’s Discover و داستان‌هایی را تجربه کند که کاربران اینترنت را درگیر می‌کند و آنها را برای مدت طولانی در صفحه نگه می‌دارد.

 

ویژگی ها را کشف کنید

Google Discover یک موضوع داغ در صنعت است و Yoast، HubSpot و Search Engine Land تنها برخی از منابع وب هستند که در مورد آن صحبت می کنند. این ویژگی قبلاً به نام Google Feed شناخته می‌شد و در سال‌های گذشته تحول بزرگی را تجربه کرد و شکل Google Discover را به خود گرفت که اکنون شامل محتوا، اخبار و تصاویر ماندگار است. گوگل از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای پر کردن فید کاربرانش استفاده می کند. ابزارها از تاریخچه جستجوی کاربر برای ارائه محتوای جذاب به آنها استفاده می کنند.

در ماه‌های گذشته، Google Discover هنگام انتخاب وب‌سایت‌هایی که حاوی محتوای شایسته نمایش در بخش Discover کاربران هستند، بسیار پیچیده و حساس شد. نکات Google Discover ما را بخوانید تا دریابید که Google چگونه محتوایی را که در فید Discover تبلیغ می‌کند ایندکس می‌کند.

ویژگی های story

اگر یک حساب کاربری در فیس بوک یا اینستاگرام دارید، احتمالاً با مفهوم story آشنا هستید.  storyها اخیراً محبوبیت فوق العاده ای به دست آورده اند زیرا شانس دیده شدن را افزایش می دهند. پلتفرم‌های شبکه ‌های اجتماعی با ارائه تمام ابزارهایی که برای توسعه محتوای با کیفیت بالا نیاز دارند، ایجاد story را در دسترس همه قرار می‌دهند. story‌ ها به سبک زندگی عموم می‌پردازند و محتوایی را برای آن‌ها فراهم می‌کنند که با ترجیحات آنها مطابقت داشته باشد.

 

در بازاریابی محتوا از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

محتوا را به متن و گرافیک محدود نکنید.

 

جای تعجب است که بیشتر مردم همچنان محتوا را با وبلاگ های متنی سنتی و تصویر همراه آن یکی می دانند. ویدئو به طور موثری به شرکت ها برای فروش محصولات و خدمات پیچیده کمک می کند. دامنه توجه مخاطبان طی سال‌های گذشته کاهش یافته است و از 12 به 8 ثانیه در 15 سال کاهش یافته است. بنابراین، اگر اطلاعات هیجان انگیزی در اختیار آنها قرار ندهید، در کمتر از 10 ثانیه آنها را از دست خواهید داد.

بنابراین، به جای نوشتن وبلاگ‌های طولانی، به ویدیوهای توضیح‌دهنده بروید تا محتوای وبلاگی ایجاد کنید که مخاطبان را درگیر کند. Forbes Insight  نشان داد که کاربر اینترنت به طور متوسط ​​2.7 دقیقه یک ویدیوی آنلاین را قبل از توقف یا توقف آن تماشا می کند. اکنون به میزان اطلاعاتی که می توانید در 2.7 دقیقه انتقال دهید فکر کنید، در مقایسه با مقداری که می توانید در متنی که کاربر در 8 ثانیه می خواند، بگویید.

فقط به سئو اتکا نکنید.

سئو تنها عاملی نیست که به وب سایت شما کمک می کند. احتمالاً رقبای شما برای جذب عموم فقط روی سئو حساب می کنند، بنابراین شما باید چیز جدیدی ارائه دهید. اگر بیشتر از بهینه‌سازی کلمات کلیدی سنتی که همه وب‌سایت‌ها انجام می‌دهند، انجام دهید، به شما کمک می‌کند. 

ورود به اولین نتایج در گوگل چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد و مستلزم تلاش در بخش های مختلف است. بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است که می تواند به شما کمک کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. اما روی الگوریتم گوگل حساب نکنید که تا زمانی که به جایگاه برتر برسید، شما را در آنجا نگه دارد.

علاوه بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا در وب سایت خود، محتوای اضافی برای پلتفرم های شبکه های اجتماعی خود بسازید تا دنبال کننده هایی ایجاد کنید که محتوای شما را از طریق کانال های مختلف تبلیغ می کنند. هیچ روش اثبات شده ای برای کار در ایجاد فالوور وجود ندارد، اما به نظر می رسد که یک روش موثر مستلزم ایجاد انگیزه در بازدیدکنندگان برای بررسی وب سایت شما و بازگشت مجدد است.

سخن نهایی

2022 فقط یک تاریخ جدید در تقویم است. استراتژی‌های بازاریابی محتوا که امسال کار می‌کنند ممکن است در سال 2023 مؤثر نباشند. با این وجود، اگر به موارد ذکر شده در این مقاله توجه کرده باشید، ممکن است محتوای ماندگار  مرتبط ایجاد کنید که بازدیدکنندگان جدید را جذب کند و بازدیدکنندگان قدیمی را حفظ کند.

 

جهت اطلاع از خدمات پازل به صفحه خدمات ما سر بزنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.