بازاریابی استارت آپی و توسعه برند: 

2 راه برای ایجاد یک استارت آپ وجود دارد: خودتان کارها را با هم بچینید یا یک آژانس بازاریابی استارت اپی بسیار تخصصی را استخدام کنید.

چرا استخدام یک آژانس بازاریابی استارتاپی با موفقیت رشد استارتاپی همراه است؟

وقتی به همه احتمالات آینده مدل کسب و کار استارت آپ خود فکر می کنید، قلب شما از احساسات منفجر می شود. اما زمانی که شروع به تلاش برای بازاریابی استارت‌آپ درخشان و جدید خود می‌کنید، واقعیت شروع می‌شود.

به عنوان یک کارآفرین جدید، هیچ کس واقعاً شما را برای راه سخت پیش رو آماده نمی کند. آنها هرگز به شما نمی گویند که بازار توده ای شلوغ است که در آن کسب و کارها، محصولات و خدمات بی شماری هر ساله در استخر وسیع یکسانی همه جا راه اندازی می شوند.

کسب‌وکارهای استارت‌آپ در حالی که تلاش می‌کنند وارد عرصه شوند، با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند، و یکی از بزرگ‌ترین گام‌های اشتباه این است که در توسعه برند، یا برنامه‌ریزی دقیقی برای ورود به بازار قرار بگیرید. هیچ چیز بیشتر از ایجاد چیزی که فکر می کنید عالی است صدمه نمی زند، اما به نظر می رسد هیچ کس به سمت شما نگاه نمی کند.

اگرچه ممکن است غیرضروری به نظر برسد، استخدام یک آژانس بازاریابی استارتاپی برای کمک به تعریف ارزش شما، خریدارهای منحصر به فرد شما و بهترین روش برای مشارکت دادن آنها به منظور کمک به “ایده بزرگ” شما برای عبور از مرحله ابتدایی، می تواند نتیجه ای مطلق در بر داشته باشد.

که اگر به درستی انجام شود، بازاریابی استارت آپی و توسعه برند می تواند یک هیولای پولساز باشد. در اینجا چند درس ارزشمند وجود دارد که باید در ابتدا در نظر بگیرید تا خود را از یک میلیون شب بی خوابی و بودجه تبلیغاتی هدر رفته در جهت اشتباه نجات دهید.

1. بازار خود را شناسایی کنید (هرچه فشرده تر، بهتر)

در اینجا یک بررسی واقعیت وجود دارد: مهم نیست که محصول شما چقدر عالی است، در بیشتر موارد فقط بخش کوچکی از مردم به آن علاقه مند می شوند. این “جایگاه” شماست. این بدان معناست که اگر سعی کنید استارتاپ خود را به همه بفروشید، هم زمان و هم پول خود را هدر می دهید. این تقریبا غیرممکن است مگر اینکه بودجه تبلیغاتی شما برای ایجاد آگاهی از برند تقریباً بی نهایت باشد (ما حدس می زنیم که اینطور نیست).

از نظر عملی، تقریباً غیرممکن است که یک کسب‌وکار را بدون زمینه نام‌گذاری کنید – چه کسی، و حتی مهم‌تر از آن، چرا در پشت چرایی وجود این چیز.

بهترین راه برای تأثیرگذاری این است که بر اساس محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید و اینکه با چه افرادی طنین‌انداز می‌شود، روی یک جایگاه متمرکز شوید.

در اینجا عواملی وجود دارد که باید هنگام انتخاب بازار خود و شناسایی قبایل خریدار منحصر به فرد خود در نظر بگیرید:

ارزش پیشنهادی یک پیشنهاد ارزشی خوب باید به شما برتری نسبت به رقبایتان بدهد. این چیزی است که مشتریان بالقوه برای ارزیابی شما از آن استفاده می کنند. سوال این است که آیا آنقدر منحصر به فرد است که برند شما را متمایز کند؟

رقابت اگر می‌خواهید بازیکن بزرگی در این زمینه باشید، باید برنامه بازاریابی خود را با در نظر گرفتن رقابت خود شروع کنید. هر کسب و کاری می خواهد در تقاطع خواسته های مشتریان قرار گیرد. جلب تقاضای بیشتر، به ویژه در یک بازار اشباع، نیازمند چندین شب بی خوابی کار سخت است.

اندازه بازار – بسیاری از استارت آپ ها با این چالش مواجه هستند که نمی توانند بازار بالقوه خود را به طور موثر اندازه بگیرند. دانستن تعداد تقریبی مشتریان بالقوه در منطقه مورد نظر شما ضروری است.

ثروت بازار آیا بازار هدف شما توانایی خرید محصول شما را دارد؟

مخاطبانی وجود دارند که نمی‌توانید هنگام شروع کار آنها را پیش‌بینی کنید، به همین دلیل است که باید گوش خود را باز نگه دارید تا تصویری به‌روز از مخاطبان مختلفی که برندتان جذب می‌کند و جامعه‌ای که می‌خواهید حول آن بسازید به دست آورید.

2. برند خود را متمایز کنید

بررسی واقعیت دیگر: مهم نیست که چقدر فکر می‌کنید استارت‌آپ شما منحصربه‌فرد است، این احتمال وجود دارد که شخص دیگری قبلاً آن را انجام دهد. اگر برند/محصول شما از بقیه متمایز نباشد، فروش و کشش ساختمانی دشوار خواهد بود.

گاهی اوقات آنچه شما را در یک فضای شلوغ متمایز می کند، ربطی به خود محصول یا برند ندارد. این می‌تواند این باشد که پیام‌ها و ارزش‌های اصلی برند شما چقدر خوب به اشتراک گذاشته می‌شوند تا از همان ابتدا تعامل قدرتمندی با برند ایجاد کنید. آیا قبیله های خریدار منحصر به فرد شما می توانند خود را در سبک زندگی که برند شما به تصویر می کشد و مشکلاتی که برای آنها حل می کند ببینند؟ مهمترین چیز در اینجا متفاوت بودن است.

در اینجا چند استراتژی دیگر وجود دارد که می توانید از آنها برای متمایز کردن شما از رقبا استفاده کنید:

یک صدا و لحن منحصر به فرد برای نام تجاری خود ایجاد کنید – ایده کسب و کار درخشان شما بدون صدا پیش نخواهد رفت. چیزی در مورد صدا و لحن برند وجود دارد که به شما امکان می دهد ارتباط صمیمانه تری با مشتریان خود داشته باشید. در مراحل اولیه یک کسب و کار، مشتریان متوجه می شوند که چگونه با آنها خطاب می شود و با آنها صحبت می شود و بر دیدگاه آنها نسبت به برند شما تأثیر می گذارد.

محتوای منحصربه‌فرد ایجاد کنید تا آگاهی از برند را افزایش دهید – هویت برند مستحکم به شما قدرت ایجاد محتوای منحصربه‌فرد را می‌دهد. اکثر استارت آپ ها با فشار دادن لوگوهای خود در هر پستی که می گذارند، دست به خودکشی تجاری می زنند. لوگوی شما یک جنبه ضروری از هویت برند است، اما داستان برند شما را بازگو نمی کند. سوال واقعی این است که چگونه می‌خواهید پست‌های اینستاگرام خود را به تصویر بکشید؟ آیا به طور منظم وب سایت خود را با پست های وبلاگ اصلی به روز می کنید؟ ایجاد محتوای جدید و حفظ ثبات ممکن است به نظر کار بسیار بزرگی باشد، اما چگونه انتظار دارید که برند خود را ثابت نگه دارید؟

3. پایان معامله را حفظ کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که استارت آپ ها مرتکب می شوند این است که با یک مدل کسب و کار ناقص وارد بازاریابی می شوند.

سعی کنید به وعده هایی که به مشتریان خود می دهید عمل کنید. اصالت یعنی همین! ممکن است ساده باشد، اما ما اعتراف خواهیم کرد که نگه داشتن وعده های برند شما دشوار است. اما اگرچه سخت است، اما یکی از عناصر یک نام تجاری معتبر است، چه استارتاپی یا نه!

پس چرا فکر کردن به استخدام یک آژانس بازاریابی استارتاپی مهم است؟

بیشتر مدیران عامل استارت آپی به سایت های فریلنسری متوسل می شوند تا چند مفهوم بازاریابی را برای آنها تهیه کنند. یا بدتر از آن، این کار را خودشان انجام دهند. این اولین اشتباه شماست. برندسازی استارت‌آپ درست مانند رفتن به اولین قرار ملاقاتی است که می‌خواهید در آن اولین تاثیر عالی داشته باشید.

چرا باید یک آژانس بازاریابی استارتاپی استخدام کنید:

1. شما می توانید سریعتر از زمانی که به تنهایی کار می کنید به اهداف خود برسید

رسیدگی به نیازهای بازاریابی یک کسب و کار یک شغل تمام وقت است، به خصوص در مورد استارتاپ ها. انتخاب متخصصان پویا یک راه عالی برای صرفه جویی در زمان و تمرکز بر کاری است که بهترین انجام آن را انجام می دهید. یک تیم بازاریابی تخصصی و ارشد با تجربه کار با استارتاپ‌ها به شما کمک می‌کند تا رویکردهای عالی را برای جذب مشتری به منظور دستیابی به اهداف کسب‌وکار خود در یک بازه زمانی کوتاه ایجاد و اجرا کنید.

2. بینش جدیدی دریافت خواهید کرد

هر کاری که انجام می دهید، به احتمال زیاد برای اولین بار آن را انجام می دهید. احتمالاً هنوز در تلاش هستید تا همه چیز را در طرح کسب و کار خود بفهمید. وارد کردن یک آژانس بازاریابی دیجیتال مانند گسترش تیم خود و به دست آوردن مجموعه ای جدید از استعدادها و مهارت ها است. کارشناسان بازاریابی می توانند بینش جدیدی در مورد نحوه برخورد با مسائل و همچنین توصیه های بی طرفانه در مورد استراتژی بازاریابی به شما ارائه دهند.

3. شما قادر خواهید بود مخاطبان خود را ردیابی کنید

بزرگترین اشکال برای اکثر استارت آپ ها این است که نمی توانند ردیابی کنند چه کسی یا چه بخشی از مخاطبان هدف شما تبلیغ شما را دیده اند. یک آژانس بازاریابی استارت آپی به شما کمک می کند تا داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و در کنار روندهای بازاریابی فعلی و معیارهای تحلیلی آن را درک کنید. این به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را به سمت دستیابی به اهداف بیشتر یا شاخص های کلیدی پیشرفت خود هدایت کنید.

به طور خلاصه، بازاریابی استارتاپ و توسعه برند به اندازه توسعه محصول مهم هستند. برخلاف تصور رایج، ساخت اپلیکیشن یا محصول شما نباید قبل از برنامه ریزی برای اینکه برای چه کسی است، چگونه زندگی آن ها را بهبود می بخشد، و چرا وجود دارد تا اینکه چگونه آن را به بازار عرضه می کنید، انجام شود.

ممکن است نوآورانه‌ترین محصول را در بازار داشته باشید، اما اگر نتوانید پایه‌ای قوی برای برند خود ایجاد کنید و دلیل اینکه چرا می‌تواند زندگی را تغییر دهد (به طور جدی!) شکست بخورید، این احتمال وجود دارد که کسب‌وکار آنطور که انتظار دارید خوب عمل نکند.

توسعه یک برند قوی و برنامه بازاریابی برای استارت آپ ها برای دستیابی به موفقیت اولیه کاملاً حیاتی است. و یکی از بهترین و کارآمدترین راه‌ها برای انجام این کار، مشارکت یک آژانس بازاریابی استارتاپی است که زمین را می‌شناسد و می‌تواند پیشرو باشد.