استراتژی رسانه های اجتماعی برای برندهای مد

خرید آنلاین به طور کامل جایگزین روش های سنتی خرید ما شده است، به خصوص پس از همه گیری. اگرچه ساعت‌ها را در مراکز خرید تلف نمی‌کنیم، اما  این وضعیت ما را تنبل‌تر کرده است. زیرا به لطف بازاریابی شبکه های اجتماعی که مارک های مد با موفقیت مدیریت می کنند، خرید و آگاهی از روند مد بسیار آسان شده است.

علاوه بر این، یک استراتژی کاملاً جدید برای صنعت مد تعیین شده. در کنار برندهای متداول مانند گوچی، لویی ویتون و پرادا، بسیاری از برندهای تازه تاسیس بر روی همین موضوع توافق کردند: حضور در شبکه های اجتماعی و ایجاد مخاطب هدف و تعامل.

شکی نیست که اگر می‌خواهید یک حضور موفق در شبکه‌ های اجتماعی برای برند مد خود ایجاد کنید، برند شما به یک استراتژی نیاز دارد. نوع استراتژی به برند و مخاطبان هدف آن بستگی دارد. این می تواند محصولات فصل جدید را به صورت آنلاین، پخش زنده هفته های مد و موارد دیگر به نمایش بگذارد.

این یک واقعیت شناخته شده است که برندهای مد به یک استراتژی شبکه اجتماعی مناسب برای جلب توجه در فضای بی پایان پلتفرم های اجتماعی نیاز دارند.

بنابراین، چگونه می توان یک برند لباس را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کرد؟ تاکتیک ها و استراتژی های کلیدی برای بازاریابی موفق شبکه های اجتماعی برای برندهای مد چیست؟

غواصی عمیق در دنیای دیجیتال مارکتینگ و همچنین رسانه های اجتماعی می تواند طاقت فرسا باشد زیرا گزینه های زیادی در دسترس است. بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شامل ابزارها و پیشنهادهایی فقط برای برندهای لباس هستند به این معنی که می‌توانید از استراتژی متفاوتی در هر پلتفرم برای ارتباط با مخاطبان هدف خود استفاده کنید.

اینکه در کدام پلتفرم می‌خواهید فعال باشید به خودتان بستگی دارد. با این حال، می‌توانید نکات و ترفندهای کلی  مفید را در مورد نوع محتوایی که می‌خواهید در پلتفرم مورد نظر ایجاد کنید، بیابید.

تعیین استراتژی مناسب می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، پازل می تواند به شما کمک کند تا برند خود را به صورت آنلاین بسازید.

به خواندن ادامه دهید تا توضیح دقیقی در مورد استراتژی رسانه های اجتماعی برای مارک های مد پیدا کنید.

چرا برندهای مد به یک استراتژی رسانه اجتماعی نیاز دارند؟

یک برند مد اکنون باید در بازاریابی شبکه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری با برندهای جدید ظاهر شود. بسیاری از برندها و شرکت ها، صرف نظر از صنعت، حساب های شبکه های اجتماعی ایجاد می کنند و با افراد در این شبکه ها درگیر می شوند.

کسب‌وکارهایی که به دنبال استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی هستند، عموماً اهداف زیر را دارند:

دسترسی به مخاطبان هدف

تحلیل رقبا

آگاهی از برند

رضایت مشتری

افزایش فروش

ایجاد جامعه

کسب‌وکارها به دلیل یک استراتژی خوب طراحی شده در رسانه‌های اجتماعی، می‌توانند با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند و با رشد حساب‌های برند خود، درآمد را افزایش دهند.

برندی که در سال‌های اخیر در رسانه‌های اجتماعی غایب بوده است، می‌توان به طور قانونی گفت که «وجود ندارد». هر کسی که به مد توجه می کند، اکنون به جای رفتن به مراکز خرید برای خرید، رویه ویترین فروشی در شبکه های اجتماعی را در پیش گرفته است.

شناخته‌شده‌ترین اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌شوند و از طریق آنها خرید انجام می‌شود، در حالی که استوری‌های اینستاگرام مشاهده می‌شوند و ایده‌های بالقوه لباس در پلتفرم‌هایی مانند Pinterest ذخیره می‌شوند. در واقع، ارزش صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ 18.8 درصد از 13.8 میلیارد دلار در سال 2021 به 16.4 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یافته است.

بنابراین، یک استراتژی قوی رسانه های اجتماعی برای برندها در زمان ما بسیار مهم است.

بهترین استراتژی شبکه های اجتماعی برای برندهای مد

شاید در نتیجه همه گیری، خرید آنلاین افزایش ناگهانی را تجربه کرد. اکنون، تقریباً بسیاری از برندها در حال بستن فروشگاه‌های فیزیکی هستند، یا مارک‌های جدید اصلاً تلاشی برای باز کردن ندارند.

بسیاری از برندها اهمیت رسانه های اجتماعی را درک کرده اند و به همین دلیل سعی می کنند راهی برای حضور موفقیت آمیز در دنیای آنلاین بیابند.

زمانی که کانالی جدید هر روز به این کانال های بی حد و حصر اضافه می شود و همه داده ها، سیستم ها و مهمتر از همه الگوریتم ها اغلب تغییر می کنند، واضح است که قرار گرفتن در مکان مناسب در زمان مناسب بسیار چالش برانگیز شده است.

استراتژی مناسب شبکه های اجتماعی برای متمایز شدن از دیگران مورد نیاز است، به خصوص در صنایعی مانند مد که در آن رقابت زیادی وجود دارد. این برای برند اهمیت زیادی دارد که صدای خود را به گوش مخاطب برساند و در نتیجه فروش خود را افزایش دهد.

برندهای مد دقیقاً به این دلیل به یک استراتژی شبکه اجتماعی نیاز دارند: رقابت و روش های بازاریابی دیجیتال که به سرعت در حال تحول و تغییر هستند.

انتظار اینکه یک برند لباس در دنیای آنلاین حضوری بصری نداشته باشد، غیرمنطقی خواهد بود. اما اکنون گزینه‌های مختلفی وجود دارد: TikTok و Instagram نمونه‌هایی از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی هستند، اما آیا باید عکس‌ها را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید یا ویدیوهای تعاملی با مدل‌ها بگیرید؟

پلتفرم هایی را انتخاب کنید که بیشتر با نام تجاری شما مطابقت دارند.

در حال حاضر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی متعددی در حال استفاده هستند و هر کدام مخاطبان و مجموعه‌ای از الگوریتم‌های منحصربه‌فرد دارند. حتی برخی از آنها کاملاً متفاوت عمل می کنند. به عنوان مثال، اگرچه در پلتفرمی مانند TikTok به مطالب ویدیویی نیاز است، اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد انتخاب کنند که ویدیوها را ارسال کنند یا نه. بنابراین برای یک برند مد بسیار مهم است که تصمیم بگیرد که درکدام یا چند پلتفرم فعال باشد. این یکی از اولین قدم ها برای اقدام است.

اینفلوئنسر مارکتینگ یک امر ضروری است

اینفلوئنسر مارکتینگ احتمالاً یکی از اولین استراتژی هایی است که در مورد استراتژی شبکه های اجتماعی به ذهن خطور می کند. با توسعه و رشد رسانه های اجتماعی، حرفه کاملا جدیدی شکل گرفته و مفهوم “اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی” در میانه زندگی ما جا افتاده است.

با این حال، دریچه تحقیقاتی متفاوتی برای برندها نیز باز شده است. زیرا در این دوره که همه به راحتی می توانند تعداد فالوئرهای خود را افزایش دهند و “اینفلوئنسر” نامیده شوند، همکاری با اینفلوئنسرهای مناسب برای موفقیت برند شما بسیار مناسب تر خواهد بود.

اینفلوئنسر مناسب؟ پیدا کردن فرد مناسب برای برند شما گام مهمی برای مخاطبان هدف شما است تا شما را بشناسند و با برند شما آشنا شوند. ایجاد یک استراتژی با افرادی که با برند شما همسو نیستند، می تواند  تعداد فالوئر را افزایش دهد، اما ممکن است تاثیری بر فروش شما نداشته باشد.

بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید با یک اینفلوئنسر کار کنید، حتماً تحقیقات خود را انجام دهید.

خدمات مشتری کلیدی است

حمل و نقل، قیمت و سرعت، سه جنبه از خدمات مشتری هستند که اکثر خریداران آنلاین بیشتر روی آنها تمرکز می کنند.

سفارش هایی که سریع و کامل ارسال می شوند مورد نظر مصرف کنندگان است. در صورت بروز حادثه، ارائه خدمات موفق به مشتری برای یک برند بسیار مهم است.

رفع سریع این موضوع و بازپرداخت وجه خرید، زمینه کافی برای به دست آوردن مشتری دائمی است. به همین دلیل، همیشه باید به اصول اولیه بازگردید و مطمئن شوید که برند شما خدمات موفقی به مشتری ارائه می دهد.

مخاطب هدف خود را مشخص کنید

به منظور اجرای بهترین استراتژی رسانه های اجتماعی برای برند خود، تجزیه و تحلیل مخاطبانی که محصولات شما در درجه اول برای آنها جذاب هستند، مهم است.

به عنوان مثال، اگر خط لباس شما افراد جوان را هدف قرار می دهد، می توانید تقریباً در تمام کانال های رسانه های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید تجزیه و تحلیل کنید که آنها به کدام نوع محتوا بیشتر جذب می شوند.

آن‌ها از شرکت در پلتفرم‌هایی مانند TikTok لذت می‌برند و در تولید محتوای ویدیویی برتری دارند. به همین دلیل، زمانی که بازار هدف برند خود را شناسایی کردید، می توانید در مورد یک برنامه موثر برای محصول و مخاطب خود تصمیم بگیرید.

محتوای تولید شده توسط کاربر را در نمایه برند خود ایجاد کنید

به اشتراک گذاری محتوای اصلی و محتوایی که در آن مشتریان یا تأثیرگذاران از آیتم های برند در پست های خود استفاده می کنند، استراتژی های بسیار موفقی هستند. تخمین زده می شود 90٪ از مصرف کنندگان ادعا می کنند که محتوای تولید شده توسط کاربر بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد. با رویکردی ارگانیک تر، محتوای تولید شده توسط کاربر ابزاری قدرتمند برای افزایش تعامل و نمایش نام تجاری شما در معرض خریداران بالقوه است. به جای تولید محتوا، برند مد شما ممکن است از مشتریان فعلی بخواهد که عکس‌ها و ویدیوهایی از لباس‌هایتان را بفرستند و سپس آن‌ها را دوباره به صفحه‌تان ارسال کنند.

افکار نهایی

واضح است که یک استراتژی قوی رسانه اجتماعی برای برندهای لباس ضروری است، زیرا تنها حضور اجتماعی کافی نیست. همانطور که قبلاً اشاره شد، امروزه برندها به جای ساخت مکان‌های فیزیکی و متحمل شدن اجاره بالا، منابع و تلاش خود را بر روی رسانه‌های اجتماعی و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال متمرکز می‌کنند.

شکی نیست که کسب‌وکارها در دنیای آنلاین ناشناخته خواهند بود یا وجود ندارند در حالی که با یک حساب رسانه اجتماعی موفق، استراتژی مناسب و سیستم خدمات مشتری که در آن مشتریان حداقل به میزان قابل توجهی راضی هستند می توانند به نتیجه دلخواه برسند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.