دیجیتال مارکتینگ(Digital Marketing) چیست و چرا اهمیت دارد؟

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ:

دیجیتال مارکتینگ سبب ارتباط موثرتر با مخاطبین‌تان شده . واقعیت این است که مردم بیشتر نظر کسی را می‌پذیرند که خودش پیش از آن‌ها مشتری شما بوده، نه تعریف و تمجیدهای یک کمپانی را از کالای خودش؛ پس باید این تجربه را برای ایشان یادآوری کنید.

در دنیای امروز دیگر مردم وقت‌شان را کمتر با خواندن روزنامه و دیدن تبلیغات تلویزیون سپری می‌کنند . بخش زیادی از زمان مشتریان شما پای کامپیوتر یا موبایل می‌گذرد، که  به آن‌ها رسانه‌های دیجیتال می گوییم. مردم بیش از آن که در دنیای پر از تبلیغات امروز به تعریف و تمجیدهای کمپانی‌های از خودشان توجهی نشان دهند به تجربه مشتریان قبلی آنها اهمیت می‌دهند.

دیجیتال مارکتینگ نوعی از بازاریابی است که از طریق کانال‌های دیجیتال چه آنلاین و چه غیرآنلاین انجام می‌شود.

در این روش، از تمامی ظرفیت‌ها و کانال‌های ممکن و موجود در دنیای دیجیتال استفاده می‌شود تا اطلاعات به مشتری یا مصرف‌کننده رسانده شود.

 

  • چالش‌های پیش روی دیجیتال مارکتینگ ها:
  • گسترش کانال‌های دیجیتال، مشتریان از کانال‌های متعدد دیجیتال استفاده می‌کنند و همچنین از دستگاه‌های مختلفی که هرکدام دارای پروتکل‌ها، مشخصات و خطوط اتصال متفاوتی هستند استفاده می‌کنند. هرکدام از آن‌ها فعالیت‌های مختلفی را از راه‌های مختلف و برای اهداف مختلفی انجام می‌دهند.
  • تشدید رقابت، کانال‌های دیجیتال در مقایسه با رسانه‌های سنتی نسبتاً ارزان هستند که می‌تواند در دسترس هر کسب‌وکاری و در هر اندازه‌ای قرار بگیرد. درنتیجه رفته‌رفته جلب کردن توجه مشتری سخت‌تر می‌شود.
  • انفجار حجم داده، مشتریان در کانال‌های دیجیتال حجم بسیار عظیمی از داده‌ها را پشت سر می‌گذارند تا به اطلاعات موردنظر خود برسند و این بسیار مشکل است که بخواهند بین این دسته‌های اطلاعات، دسته‌ای را انتخاب کنند که اطلاعات درستی را به آن‌ها بدهد تا آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌هایشان به‌درستی یاری کند.
  • چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

رسانه‌های دیجیتال به‌قدری فراگیر هستند که مشتریان می‌توانند به هر اطلاعاتی که دوست داشته باشند و در هر زمان و مکانی که باشند دسترسی پیدا کنند. دیگر آن زمان که پیام‌های شما فقط درباره‌ی خدمات و یا محصولاتتان بود و اطلاعات به‌صورت یک‌طرف از جانب شما منتشر می‌شد و فقط آن چراکه خودتان می‌خواستید به اشتراک می‌گذاشتید گذشته است. رسانه‌های دیجیتال در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین منابع در حال رشد در زمینه‌های سرگرمی، اخبار، خرید و فعالیت‌های اجتماعی است. مشتریان به آنچه شما درباره‌ی برندتان می‌گویید اکتفا نمی‌کنند، اما آنچه که دوستان، رسانه‌ها، دوستان و… می‌گویند را بهتر قبول می‌کنند. مردم آن برندی را می‌خواهند که بتوانند به آن اعتماد کنند، شرکتی را می‌خواهند که آن را بشناسند، ارتباطاتی را می‌خواهند که شخصی‌سازی‌شده و مناسب‌تر باشد و پیشنهاد‌هایی را می‌پذیرند که درخور خواسته‌هایشان باشد

 

Leave a comment